Digitalni marketing za restorane: trendovi koje treba slijediti u 2023.

Picture of Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Digitalni marketing za restorane 2023

Tablica sadržaja

Zbog stigme da je digitalizacija ugostiteljskih objekata komplicirana i skupa, velik broj hrvatskih ugostitelja nije se usredotočio na razvijanje digitalnih mogućnosti koje im se u 2023. godini nude. 

Digitalno transformirani ugostiteljski objekti svaki dan ubiru veliku zaradu. Sjetimo se samo onih koji su imali vlastite web stranice te razvijeno online naručivanje i dostavu u 2019. i 2020. godini. Zahvaljujući tom modelu nisu morali zatvoriti na duži vremenski period i uspjeli su koliko toliko svoje poslovanje napraviti održivim.

Iako su se obrasci poslovanja u restoranima promijenili zbog pandemije i posljedice se osjećaju i dan danas, trebamo se okrenuti budućnosti i misliti na to kako da unaprijedimo i moderniziramo posao. 

U doba moderne tehnologije jako je važno biti u trendu i pratiti modele koje gosti očekuju. Restorani i drugi ugostiteljski objekti se trebaju usredotočiti na razvijanje svih poslovnih sistema koji im mogu unaprijediti prodaju i povećati zaradu. U ovom tekstu oni se tiču digitalizacije, a u nastavku saznajte koji su to i kako ih jednostavno implementirati u svoje poslovanje.

Kvalitetna fiskalna blagajna

Kvalitetna fiskalna blagajna -POS Sector

Da bi smo opće počeli priču o digitalizaciji moramo spomenuti fiskalnu blagajnu – core svakog ugostiteljskog poslovanja. Bez kvalitetnog fiskalnog programa nemoguće je pravilno voditi poslovanje bilo kojeg ugostiteljskog objekta, a samim tim i unaprijediti ga.

Osim što pomoću fiskalne blagajne izdajemo račune što i jest njena primarna zadaća, postoje mnoge druge stvari koje nam ona treba omogućavati: praćenje prodaje, uvid u poslovanje svakog radnika, backoffice i razni izvještaji, vođenje skladišta, vođenje normativa samo su neki od njih. 

U ovom kontekstu spomenuti ćemo važnu stvar koja se tiče samog procesa digitalizacije, a koje nam treba omogućiti fiskalna blagajna. To je loyality program.

Loyality program za restorane

Loayliti program kao dio marketinške strategije u restoranima

Programi vjernosti se koriste već dugo u velikom broju uslužnih djelatnosti pa tako i u ugostiteljstvu. 

Kreiranje programa vjernosti donosi mnoge beneficije:

  • Razlog da gosti ponovno posjete restoran
  • Gradnja boljeg odnosa sa svojim gostima
  • Unaprijeđivanje baze podataka o svojim gostima
  • Mogućnost zahvale i nagrađivanja vjernih gostiju
  • Brendiranje restorana
  • Povećani broj posjeta
  • Veći profit

Bilo da se radi o besplatnoj svakoj desetoj kavi ili nekom drugom vidu nagrade, loyalty program dokazano pretvara zadovoljne goste u lojalne kakvim svaki vlasnik ugostiteljskog objekta zapravo i teži. 

Velika prednost ovakvog programa je i kreiranje baze podataka gostiju koju vrlo jednostavno možete iskoristiti za razne marketinške aktivnosti. Recimo, zahvaljujući vašoj bazi znate datum rođenja gosta. Pošaljite mu običnu ili E-mail poruku, čestitajte rođendan i ponudite 20% na sljedeći iznos računa. Mislite da ga neće iskoristiti? ???? 

Digitalni marketing za restorane – Web stranica i SEO

Bilo da se radi o odlasku na web stranicu poznatog restorana ili o pretraživanju kako bi pronašli novi, u 2023. ljudi započinju proces pronalaska restorana ili naručivanja dostave pretraživanjem interneta.

Prema istraživanju Constant Contact/Single Platform, 75% ispitanih potrošača bira restoran kojeg će posjetiti ili naručiti dostavu na temelju rezultata pretraživanja na Google-u.

Za bilo koju vrstu poslovanja u današnje vrijeme, uredna web stranica se posmatra kao jasan znak da je tvrtka profesionalna i pouzdana. Nasuprot tome, ako je nema, stiče se dojam nedorečenosti i amaterizma.

Osim što lijepa web stranica utječe na sami brend restorana, donosi i mnoge druge benefite poput pružanja informacija gostima (adresa, jelovnik i sl.), prikaz slika hrane i objekta, mogućnost online rezervacije stolova, promoviranje novih jelovnika i specijalnih večeri, ističe pozitivne recenzije, pokazuje legitimnost i slično.

Grana marketinga koja se bavi Google tražilicama naziva se SEO (Search Engine Optimization) i neizostavna je za svaki ozbiljan ugostiteljski objekat koji ima vlastitu web stranicu. 

Novi potencijalni gost pretražuje recimo pojam Best Restaurant Makarska. Postoji način kako da baš vaša web stranica izađe na prva tri mjesta na taj upit. (Svi znamo da u 90% slučajeva kliknemo neka od prva tri rezultata na bilo koji upit.) 

Ukoliko i vi želite da na slične upite budete na prva tri mjesta na Google-u, reprezentativna web stranica treba biti dijelom vaše poslovne strategije. 

Ako su vam potrebne usluge dizajnera ili SEO specijalista, slobodno nam se javite kako bi smo vam preporučili kolege koje s tim poslom bave.

QR kod – neizostavan dio marketinške strategije

QR kodovi su svoju najveću popularnost stekli za vrijeme pandemije kada su postali neizostavnim dijelom velikog broja restorana i drugih ugostiteljskih objekata.

U 2023. Možemo reći da se podrazumijevaju odnosno da ih većina gostiju i očekuje.
Današnji pametni telefoni imaju ugrađene čitače QR koda u kameri, tako da nije potrebno instalirati posebnu aplikaciju za očitavanje.

Potrebno je usmjeriti kameru telefona prema QR kodu i pričekati nekoliko sekundi nakon čega se otvara web stranica koja sadrži online jelovnik, obrasce za naručivanje, poveznicu na društvene mreže i slično.

Nekoliko ideja kako da svoj QR kod postavite da ga gosti mogu lako vidjeti i skenirati:

qr kod u restoranima

QR kod - marketinška strategija primjer

Korištenje qr koda u ugostiteljskim objektima

Digitalni marketing i Društvene mreže ugostiteljskih objekata

Hrana se dugo vremena koristila za društveno zbližavanje – danas nije ništa drugačije. Umjesto okupljanja, ljudi se sve više okreću društvenim medijima kako bi izgradili te veze.

Utjecaj društvenih medija na restoransku industriju u 2023. je veći nego ikada. Društveni mediji našim gostima daju moć širenja informacija stotinama i tisućama ljudi u sekundi.

Za restoransku industriju, koja se uvelike oslanja na recenzije i preporuke, Instagram, TikTok i druge društvene platforme omogućuju svakom gostu da ima ulogu kritičara.

Reputaciju restorana ili narativ o hrani u 2023. uvelike kontroliraju gosti zbog čega

restorani moraju biti proaktivni kada je u pitanju razvoj strategija koje štite njihovo ime.

Da biste osmislili što bolje strategije koje će pomoći vašem poslovanju da napreduje, morate razumjeti kako vas vaša publika gleda kroz objektiv društvenih platformi.

Razlozi zbog kojih gost želi dijeliti slike ili video recenzije naručene hrane online su brojni, a često uključuju potrebu da se osjećaju potvrđeno u vezi sa svojim izborom.

Bez obzira na vrstu kuhinje, kuhari trebaju kreirati prvenstveno kvalitetna i ukusna, ali i fotogenična jela koja su atraktivna, šarena i vrijedna dijeljenja.

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

All-you-can-eat restorani su hit u mnogim zemljama, ali u Hrvatskoj ih nema puno. Iako...

Restorani koji imaju samo jedno jelo na meniju možda na prvu zvuče kao poslovni...

Svi smo barem jednom sjedili u restoranu, otvorili jelovnik i ostali potpuno zbunjeni. Stranica...

Valentinovo se bliži i pravo je vrijeme za planiranje savršene večeri u svom restoranu. Na...

Zimski vrtovi u restoranima prava su čarolija tijekom hladnijih mjeseci. Oni nisu samo estetski...

Prošlo je više od 50 godina od kada je prvi barkod skeniran na pakiranju...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.