Adventske kućice stvaraju posebnu zimsku atmosferu koja privlači na stotine posjetitelja. No, uz njih dolaze i izazovi poput rada na otvorenom, hladnoće, gužvi i brzog tempa.
Iskustva iz prethodnih adventskih sezona koja su s nama podijelili naši korisnici pokazuju koje su strategije i navike najvažnije za uspješan rad. Pročitajte ih u nastavku.
Sve što možeš pripremiti ranije, pripremi
Uspješna adventska sezona počinje mnogo prije nego što se kućice otvore. Dobro planiranje znači manje stresa kad krene gužva i više vremena da se fokusira na goste.
Advent ne prašta improvizaciju u zadnji trenutak. Zato je važno unaprijed provjeriti sve detalje: od dozvola i opreme do zaliha robe i rezerva za početak. Potrebno je napraviti popis svega što će trebati. Često se zaborave sitnice poput rezervnih produžnih kabela, vrećica za otpad, toplih rukavica, dodatnih čaša i slično.
Kad se redovi stvore više nema vremena za traženje boca, etiketiranje ili brojanje sitnog novca. Zato sve što se može pripremiti neka se pripremi unaprijed.
Neka se radni prostor organizira tako da svatko zna gdje što stoji. Još bolje ako su zadaci unaprijed podijeljeni, napravljene zalihe ambalaže i raspored robe po danima, unijeti artikli i cijene u fiskalnu blagajnu.
Iskusni ugostitelji znaju da pola uspjeha dolazi iz tih „nevidljivih“ priprema koje gosti ne vide, ali itekako osjete kroz brzu i urednu uslugu.
Testiraj opremu prije otvaranja
Ništa ne uspori početak sezone kao neispravna oprema. Testiranje svega, od roštilja i aparata za vino do fiskalne blagajne i rasvjete treba biti obavljeno bar nekoliko dana prije otvaranja.
Na otvorenom je sve podložno vremenskim uvjetima pa se i najmanji kvar može pretvoriti u ozbiljan problem ako se otkrije tek kad red već čeka ispred kućice.
Vrijedi uložiti jedno popodne u generalnu probu. Uključiti sve uređaje, provjeriti radi li struja, ima li dovoljno produžnih kablova, jesu li grijači sigurni i funkcionira li blagajna bez zastoja. Posebno provjeriti papir u printeru i stabilnost internetske veze.
Kad misliš da znaš koliko robe ti treba, razmisli opet
Gotovo svaki ugostitelj koji je radio na adventu zna ovu lekciju. Ono što izgleda kao “više nego dovoljno” robe, nestane već treći dan. Gužve, topli napici koji se toče bez prestanka i gosti koji se vraćaju po još lako isprazne zalihe. A kad roba ponestane usred subotnje večeri, teško se snaći u trenu.
Zato je bolje imati višak nego manjak. Posebno kad je riječ o osnovnim sastojcima: vinu, začinima, pecivima, čašama i ubrusima. Dobro je i unaprijed dogovoriti brzu dostavu s dobavljačima ako dođe do nepredviđenog skoka prodaje.
Višak robe može se iskoristiti kasnije ili preusmjeriti na drugu lokaciju.
Hladnoća
Na papiru sve izgleda jednostavno, ali kad temperatura padne ispod nule, svaka radnja postaje teža. Ruke se smrzavaju, a aparati ne reagiraju kao u toplim uvjetima… Zato se za hladnoću treba pripremiti.
Grijači su obavezni, ali često nisu dovoljni. Dobar slojeviti outfit, tople rukavice koje omogućuju rad, termalni ulošci za cipele i zaliha čaja za osoblje od velike su važnosti.
Ne zaboraviti da i oprema pati od hladnoće: kabeli i cijevi postaju kruti, papir za fiskalnu blagajnu ne voli vlagu ni led, a boce pod pritiskom treba čuvati na optimalnoj temperaturi.
Elektrika najčešće zakaže kad je red najveći
Na adventskim kućicama nije rijetkost da se struja iznenada izgubi ili da produžni kabeli ne izdrže opterećenje.
Rješenje je jednostavno, ali presudno: uvijek imati rezervne produžne kabele, power bankove za hitne slučajeve i kontakt za električara. Testiranje sustava prije otvaranja također smanjuje rizik od nepredviđenih problema.
Vremenske (ne)prilike nisu izgovor
Kiša, snijeg ili jaki vjetar ne mogu zaustaviti adventsku sezonu, ali mogu ozbiljno zakomplicirati ako se ugostitelji ne pripreme. Planiranje za sve vremenske uvjete ključno je za sigurnost i kontinuitet prodaje.
Cerade, gumene podloge, dodatni grijači, zaštita za hranu i piće i slično omogućuju da kućica funkcionira i kad vremenski uvjeti nisu idealni.
Pametno organiziranje smjena
Gužve u adventskim kućicama nisu iste tijekom dana. Jutro, popodnevne špice i posebno večernje sate karakteriziraju različiti ritmovi i broj gostiju. Pametan raspored smjena osigurava da najveći broj i najiskusniji članovi tima budu na najprometnijim terminima.
Kad svatko zna svoje vrijeme i zadatke, tim radi puno skladnije. Neće uvijek biti moguće držati se rasporeda, ali gledati da se ispoštuje što je više moguće.
Skladan i organiziran tim
Odlična ponuda i najkvalitetniji proizvodi ne znače mnogo ako tim ne radi skladno i ne može sve da iznese. Komunikacija, koordinacija i međusobno povjerenje među članovima tima ključni su za funkcioniranje kućice.
Tim koji se “diše zajedno” može riješiti svaku poteškoću, od tehničkih kvarova do povećanog broja gostiju. Mali znakovi pažnje kao što su osmijeh, potpora kolegi ili brzi brifing prije smjene često znače puno.
Ponuda koja se pamti
U toku Adventa sve kućice nude slične proizvode pa je važno ponuditi nešto što se izdvaja. Pokušati biti orginalan. Poseban detalj u piću, domaći umak ili originalan naziv jela može biti razlog zbog kojeg će se gosti zaustaviti baš tu.
Dobra glazba i rasvjeta stvaraju atmosferu
Svaka kućica može izgledati privlačno ako je dobro osvijetljena i prati je odgovarajuća glazba. Topla rasvjeta, svjetlosni detalji i blagi zvukovi božićnih melodija čine prostor privlačnijim i ugodnijim za goste.
Pravilna kombinacija svjetla i glazbe stvara osjećaj domaće atmosfere i povećava zadovoljstvo posjetitelja. Često su to upravo sitnice koje gostu ostaju u sjećanju i zbog kojih se odlučuje vratiti. Mala ulaganja u kvalitetan zvuk i dekorativnu rasvjetu donose veliki efekt u ukupnom doživljaju kućice.
Brza blagajna = manje nervoze
Gužva, hladnoća, redovi gostiju i sve to u skučenom prostoru od par kvadrata. U takvim uvjetima, svaka sekunda i svaki klik imaju težinu.
Zato blagajna u adventskoj kućici mora biti brza, jednostavna i pouzdana. Nema vremena za komplicirane instalacije, kablove koji smetaju ili sustave koji traže stalnu tehničku podršku. Sve mora raditi odmah, bez tehničara i bez dugih obuka.
Zato je sad savršeno vrijeme da se isproba POS Sector mjesec dana besplatno!
Kontaktiraj nas svakim danom 24/7 na 01 3003 565
ili ispuni i pošalji kontaktnu formu. Pozvati ćemo te u najkraćem mogućem roku.
Povezivanje s ostalim izlagačima
Adventske kućice večinom se nalaze jedna pored druge. Međusobna suradnja je jako važna kao i dijeljenje iskustava i savjeta među izlagačima. Pozitivna komunikacija i podrška između susjednih kućica stvara bolju atmosferu, a u neočekivanim trenucima kroz posao može biti ruka spasa.
Važnost marketinga
Prisutnost na društvenim mrežama i ostalim kanalima može značajno povećati broj posjetitelja. Objave o lokaciji kućice, aktualnoj ponudi ili posebnim novostima pomažu gostima da vas pronađu i planiraju dolazak.
Kratki videozapisi, fotografije pića i hrane ili informacije o posebnim događanjima čine kućicu vidljivijom i privlačnijom. Redovito komuniciranje s publikom gradi prepoznatljivost i stvara osjećaj povezanosti.
Izazov, ali i najbolji osjećaj kad sve krene
Adventska sezona je izazovna, puna hladnoće, gužvi i nepredvidivih situacija, ali upravo u tim trenucima dolazi i najveće zadovoljstvo.
Iskustvo pokazuje da upravo ti trenuci ostaju u sjećanju i timu i posjetiteljima. Doživljaj zadovoljnih gostiju, osmijeha i toplih napitaka u rukama ljudi koji se vraćaju ponovno, potvrđuje zašto se svaka minuta pripreme i svaka sezona isplate. Dobro planirana i organizirana kućica pruža osjećaj uspjeha i motivira tim za još bolje izvedbe u narednim sezonama.
