Manjak osoblja, višak narudžbi i stalni miris cimeta u zraku…
Ako si u ovom poslu dovoljno dugo, znaš da prosinac može biti i najbolji i najstresniji mjesec u godini. Advent donosi gužvu, hladnoću i nepredvidive situacije, ali i odličnu priliku za zaradu i promociju.
Upravo zato pripreme za Advent ne počinju kad se upale lampice nego puno ranije – u kuhinji, skladištu i na sastancima s timom.
Ovo je idealno vrijeme da se stane na loptu, pogleda što dolazi i složi plan koji će olakšati adventski tempo.
Planiranje
Tko je barem jednom imao adventsku kućicu zna da sve što se ne pripremi na vrijeme, kasnije dođe na naplatu.
Zato pripreme trebaju krenuti već sada.
Jako je važno raspitati se o potrebnim dokumentima, rokovima i eventualnim inspekcijama. Još važnije je sve na vrijeme pripremiti.
Kad je papir riješen, vrijeme je za poziciju. Ako se može birati, biraj mjesto gdje ljudi prirodno prolaze. Pogledaj gdje se okupljaju, gdje su ulazi i izlazi i gdje ima dovoljno svjetla. Blizina pozornice, glavnih staza i dekorativne rasvjete uvijek je plus. Gosti vole spontano svratiti, a sigurno želiš da tvoja kućica bude “na putu”, a ne skrivena iza drveta ili u zakutku.
Ne treba zaboraviti ni praktične stvari: pristup struji, voda, prostor za skladištenje stvari i dovoljno mjesta za osoblje da se ne gužva. Čak i mali propust u planiranju lokacije mogu kasnije stvoriti frustracije tokom rada.
Grijači, rasvjeta, produžni kablovi, čaše, salvete, rukavice… sve te “sitnice” spašavaju živce kad krene gužva.
Dobra priprema ne znači da će se stres izbjeći 100%, ali znači da će se imati pod kontrolom. A to, u adventskoj sezoni već vrijedi pola posla.
Ponuda
Prvo je potrebno razmisliti o temi i identitetu kućice. Hoće li biti “klasični štand” s toplim vinom i fritulama ili nešto s modernim twistom? Ono što se odabere mora biti dosljedno i prepoznatljivo. Gosti vole znati što mogu očekivati, a kućica se na taj način izdvaja od deset drugih kućica u blizini.
Drugo, više opcija može povećati prodaju, ali ne treba pretjerivati. Previše izbora usporava redove i zbunjuje osoblje, a kod adventskih kućica brzina i jednostavnost su ključni.
Detalji čine razliku. Dekoracija čaša, mala poslastica uz vino, papirnati ukrasi ili personalizirani štand ostavljaju dojam profesionalnosti i pažnje. Gosti to primijete i rado se vraćaju tamo gdje je iskustvo kompletno.
Fiskalna blagajna
Sezonski ugostitelji koji rade u adventskim kućicama znaju što znači pritisak. Gužva, hladnoća, redovi gostiju i sve to u skučenom prostoru od par kvadrata. U takvim uvjetima, svaka sekunda i svaki klik imaju težinu.
Zato blagajna u adventskoj kućici mora biti brza, jednostavna i pouzdana. Nema vremena za komplicirane instalacije, kablove koji smetaju ili sustave koji traže stalnu podršku. Sve mora raditi odmah, bez tehničara i bez dugih obuka.
Gosti ne žele stajati u redu zato što blagajna “razmišlja” duže nego oni dok biraju između kuhanog vina i rakije. Tempo je brz, a tehnologija to mora pratiti.
Sučelje mora biti intuitivno i jasno jer u većini kućica radi sezonska ekipa koja se mora brzo snaći. Nema prostora za komplicirane izbornike i skrivene opcije. Sve treba biti pregledno, odmah dostupno i spremno za naplatu. Račun mora izlaziti u par sekundi.
Zato je sad savršeno vrijeme da isprobaš POS Sector mjesec dana besplatno i pridružiš se više od 4000 ugostitelja koje koristi fiskalnu blagajnu s POS Sector programom za ugostiteljstvo.
Kontaktiraj nas svakim danom 24/7 na 01 3003 565
ili ispuni i pošalji kontaktnu formu. Pozvati ćemo te u najkraćem mogućem roku.
Osoblje
Advent ne čeka nikoga, a pogotovo ne one koji nisu spremni na jak tempo. Dobar tim ne nastaje slučajno, gradi se na vrijeme.
Zato počni ranije: napravi mali uvodni brifing, prođi cijeli proces od pripreme i slaganja artikala do toga kako komunicirati s gostima. Svima mora biti jasno tko što radi, kada i kako. Jedan toči, drugi naplaćuje, treći brine o čistom pultu i osmijehu prema gostima. Jako je važno da su uloge jasne.
Uloži malo vremena i u “soft” dio- motivaciju. Ljudi koji rade vani po cijele dane, na hladnoći i u gužvi, moraju se i osjećati kao važan dio tima. Osiguraj tople napitke za pauze, mjesto za grijanje, rezervne rukavice … Te “sitnice” često odluče hoće li tim izdržati sezonu s osmijehom ili s nervozom.
Dogovori način komunikacije. Bilo da koristite grupu na WhatsAppu ili kratke dnevne brifinge, bitno je da svaka promjena (zaliha, smjena, akcija) odmah dođe do svih. Dobar protok informacija štedi živce i održava ritam.
Najbolji timovi nisu oni koji nikad ne pogriješe, nego oni koji se znaju brzo snaći, pomoći jedni drugima i zadržati dobru energiju.
I na kraju pokušaj biti najbolji u onome što nudiš. Konkurencija je velika, svaka kućica ima kuhano vino i fritule, ali tvoja se može istaknuti kvalitetom, preciznom izvedbom i originalnim dodacima. Nemoj se bojati eksperimentirati i pratiti što gosti vole, ali uvijek drži fokus na kvaliteti i prepoznatljivosti.
