Što trebate znati pri odabiru fiskalne blagajne za ugostiteljstvo

Što trebate znati pri odabiru fiskalne blagajne za ugostiteljstvo

U ovom blog tekstu provesti ćemo vas kroz cijeli proces nabavke fiskalne blagajne za ugostiteljstvo. Od toga kako pronaći pravu verziju za vas da ne bi imali dodatnih troškova ili nepotrebnih opcija koje će vam samo smetati u radu, pa sve do biranja opreme, instalacije i obuke samog osoblja i vas.

Prije svega želimo naglasiti da ćemo govoriti u okviru (Software as a Service – SaaS) načina poslovanja. Postoji šansa da ste već čuli za ovaj termin, ali što zapravo znači ova skraćenica?

Softver kao usluga (Software as a Service – SaaS) se odnosi na softver koji se licencira na pretplatnoj osnovi. U usporedbi s tradicionalnim modelom gdje jednokratno kupite uređaj na koji se instalira kompletan software, SaaS bazirana fiskalna blagajna se iznajmljuje korisnicima na mjesečnoj ili godišnjoj bazi.

Danas je gotovo nemoguće naći programe koje kupite jednokratno pa stoga nećemo ni pričati o takvom načinu rada.

Kako pronaći fiskalnu blagajnu za vaše ugostiteljstvo

Najprije trebate odrediti kategoriju vašeg objekta. Želite li držati restoran, kafić ili diskoteku? Naravno u svakoj od tih kategorija postoje različite veličine i vrste objekata, veći ili manji promet, te broj osoblja. Sve će to utjecati na krajnji odabir fiskalne blagajne.

Nakon što znate ili procijenite veličinu lokala, birate opcije koje želite uključiti u fiskalnu blagajnu, one će vam odrediti cijenu, ali i olakšati rad u objektu i dati veću vrijednost.

Koje funkcionalnosti fiskalne blagajne imate na raspolaganju?

Touchscreen monitor (monitor na dodir)

Touchscreen monitor može se uklopiti u sve vrste objekata, bez obzira da li je restoran, kafić ili noćni klub, ovaj uređaj ubrzat će kucanje narudžbi u svim poslovima. Osim toga lokal će vam izgledati profesionalnije i sama oprema zauzimat će manje prostora (nisu potrebni miš i tipkovnica).

Praćenje skladišta

Praćenje skladišta je esencijalna funkcionalnost blagajne i potrebna je svim lokalima, osim ako imate mali broj artikala i možete skladište sami ručno brojati. Uštedjeti će vam novac  jer će raditi posao koji vam knjigovođe naplate i do 500 kuna mjesečno.

Mobilno naručivanje

Naručivanje pomoću mobitela i tableta je opcija koja najviše ubrzava proces rada konobara, šankera i kuhinje. Mogućnost da konobar primi i pošalje narudžbu direktno za stolom, da pritom ne ide do šanka, smanjuje vrijeme narudžbe za pola. Preporučujemo je svim lokalima s malo većim terasama ili udaljenim šankom, bez obzira da li držite restoran, kafić ili noćni klub. Ako imate manji kafić ili restoran s 2 konobara po smjeni nema potrebe za opcijom mobilnog naručivanja.

Kuhinjski monitori

Iz samog imena možete iščitati da će ovo biti potrebno samo restoranima. Kuhinjski monitor nema smisla bez mobilnog naručivanja za konobara, ali u toj opciji ovo je jako moćan alat u poslovanju restorana. Konobar šalje direktno narudžbe u kuhinju, a kuhari šalju obavijesti kada je koje jelo gotovo. Mogućnost za pogrešku je svedena gotovo na nula, a brzina je ekspresna.

kuhinjski monitor fiskalna blagajna

Cloud service i povezanost više lokala

Zadnjih godina popularne su fiskalne blagajne u cloud sustavima, no što je to točno? Cloud fiskalne blagajne su u “oblaku”, odnosno na internetu, a vaš uređaj s kojim ispisujete račune pristupa blagajni s bilo koje pozicije. Ovo znači da možete pregledavati informacije koje se događaju u vašem lokalu s bilo kojeg mjesta na svijetu pomoću mobilnog telefona ili računala. U svakom trenutku možete provjeriti promet, koji artikli se najbolje prodaju ili stanje skladišta da vidite koju robu trebate kupiti.

Ovo je jako dobro i za vas koji imate više lokala, jer sve informacije o poslovanju svake poslovnice možete dobiti na jednom mjestu. 

Što je prava opcija za mene?

Ako se prvi put susrećete s ovim pojmovima znamo da može biti jako opterećujuće. Kako procijeniti koliko će biti posla, što će vam sve trebati za rad, hoćete li voditi skladište, što će vam smetati itd. Prvu okvirnu procjenu morate napraviti sami. Imajte na umu da kod svih poslužitelja fiskalnih blagajni dodatne opcije uvijek možete nadograditi ili otkazati ako Vam ne trebaju. 

Mi vam savjetujemo da nazovete besplatnu korisničku podršku POS Sectora (Tel: +385 1 8000 132) ako želite pomoć pri odabiru fiskalne blagajne za vaše ugostiteljstvo. Mi smo ovaj posao radili tisuće puta i možemo vam za 10 minuta odgovoriti na ovo pitanje i pomoći pri odabiru fiskalne blagajne.

Cijena

SaaS (Software as a Service) način poslovanja možda na prvu zvuči kao skuplja opcija, ali kada pogledate druge opcije, poput jednokratne kupovine, ispada puno isplativiji. Ako želite jednokratno kupiti program i opremu cijene znaju biti jako visoke i nedostižne pogotovo za nekoga tko tek kreće s ugostiteljskim poslovanjem, a vrijeme koje treba proći da bude isplativo je 5 i više godina.

Također, primorani ste kod tvrtke kod koje kupujete software kupiti i opremu, te za svaku intervenciju na opremi dužni ste im dodatno plaćati.

U mjesečni najam fiskalne blagajne obično su uključeni svi dodatni troškovi, od nadogradnji programa, intervencija korisničke službe, pohrane podataka itd… ali pripazite, to ne mora biti tako, neke SaaS tvrtke sve posebno naplaćuju, više o tome u nastavku kada budemo pričali o skrivenim troškovima

Cijena mjesečnog najma programa za fiskalnu blagajnu

Cijena mjesečnog najma programa ovisit će od mogućnosti blagajne koju želite imati u svom lokalu. Kod većine tvrtki na našim prostorima cijene najma će biti raspodijeljene u kategorije softwarea. Naprimjer osnovna verzija programa, napredna verzija ili neki slični nazivi

Dosta tvrtki ne želi prikazati svoje cijene na stranicama i teško je izračunati ukupni trošak. Da bi vam dali uvid u okvirne troškove najma, uputit ću vas na našu web stranicu POS Sectora s cijenama. –  POS SECTOR – Cijene fiskalne blagajne 

Politika naše tvrtke jest da budemo maksimalno transparentni sa svim informacijama kako bi svaki korisnik mogao procijeniti pravu opciju i troškove za sebe.

Oprema za fiskalnu blagajnu

Opremu za fiskalnu blagajnu, također kao i program, možete iznajmiti ili kupiti. Za razliku od programa u ovom slučaju predlažemo Vam kupovinu opreme iz razloga što je u današnje vrijeme ona postala jeftina i pristupačna. Već nakon godinu dana možete isplatiti vrijednost opreme, a sigurno ćete ju koristiti više godina.

Za početak poslovanja potrebno vam je računalo, pisač za račune i monitor. Kasnije možete nadograditi vašu opremu s mobilnim telefonima za naručivanje i kuhinjskim monitorima

Prednost kupnje je i u tome što možete opremu nabaviti od vama najpovoljnijeg dobavljača i koristiti što vama najviše odgovara. Također sve popravke opreme dogovarate s vašim dobavljačem što će vas sigurno jeftinije izaći nego da to isto tražite kod firmi koje se bave fiskalnim blagajnama.

fiskalna blagajna uređaji i oprema

Skriveni troškovi

Kod troškova za fiskalnu blagajnu morate biti jako oprezni. Na stranicama raznih tvrtki vidjet ćete prihvatljive cijene mjesečnog najma, ali kada uđete malo dublje i pogledate dodatne troškove shvatit ćete da će vas ono navedeno sitnim slovima ili što uopće nije navedeno u ponudi puno više koštati.

Kao što rekoh, u POS Sectoru se trudimo biti maksimalno transparentni s cijenama i ne postavljati nikakve skrivene troškove s kojima bi razočarali naše korisnike. Pogledajmo koji su to skriveni troškovi koji vam lako mogu preskočiti granice budžeta:

Instalacija, fiskalizacija, podešavanje i slični početni troškovi

  • Uz mjesečnu, ili godišnju pretplatu neke firme od Vas će tražiti i početnu instalaciju uređaja i programa. Cijene ove instalacije kreću se od 800 do 1600 kuna. Također naplaćuje se i početna fiskalizacija. POS Sector zasniva svoje poslovanje na dugoročnom odnosu s našim korisnicima i nikakve početne troškove ne naplaćujemo. Sve potrebno za početak vašeg rada je besplatno.

Dodatni troškovi mjesečnog održavanja

  • Trošak mjesečnog održavanja opreme nije uključen u mjesečnu pretplatu. Pripazite kada gledate cjenik, mjesečno održavanje opreme ne spada u pretplatu. 

Korisnička podrška

  • Ovo je možda i najbitnija stavka kod dodatnih troškova. Korisničku podršku trebati ćete često kontaktirati: kod problema s internetom, skladištem, unosom artikala, itd… uvijek će biti problema u poslovanju, a ako zakaže blagajna nećete moći raditi. Posebno obratite pažnju na ovu stavku, cijene su posebno visoke van radnog vremena. U POS Sectoru podršku u vrijeme radnog vremena dobivate besplatno, dobiti ćete sve savjete za rješavanje problema u najkraćem mogućem periodu. Također imamo spremne video upute za uporabu programa. Video upute za korištenje fiskalne blagajne – POS Sector

Obuka korisnika

  • Da bi konobari mogli uopće koristiti blagajnu potrebna je minimalna obuka za rad. Ako pročitate sitna slova na cjenicima, vidjet ćete da ova stavka ulazi u dodatne troškove. Obuke korisnika naplaćuju se kao izlazak na teren i koštaju oko 500 kuna po izlasku. U POS Sectoru obuka korisnika je besplatna.

Upadate zakonski izmjena

  • Zakonske nadogradnje potrebne su vam u programu prilikom svake promjene zakona koji se tiče vašeg poslovanja. Ovaj trošak firme posebno naplaćuju oko 800 kuna po promjeni zakona. Zakonske izmjene ne možete izbjeći i uvijek pazite da ovaj trošak ulazi u cijenu pretplate. U POS Sectoru zakonske izmjene su besplatne.

 

POS Sector u subotu 06.06.2020. s početkom u 17h organizira webinar na temu “Zakoni u ugostiteljstvu

Saznajte:

– Na koje fiskalne zakone i propise u ugostiteljstvu trebate obratiti pažnju da bi ste izbjegli plaćanje kazni. Ne dopustite da zbog neinformiranosti vašim radom zarađeni novac izgubite plaćajući kazne zbog zakona za koje niste ni znali da postoje.

– Na koje odredbe i preporuke HZJZ treba obratiti pažnju, kako ih pravilno primijeniti, kako ih i na kojim mjestima pratiti jer se kontinuirano prilagođavaju trenutačnoj epidemiološkoj situaciji.

Svi zainteresirani mogu se prijaviti putem forme ispod. Naučite na koje zakone trebate obratiti posebnu pažnju da ne bi bili kažnjeni.

 

POS Sector Webinar "Zakoni u ugostiteljstvu" - subota 06.06.2020. s početkom u 17:00 sati.

Upišite Vaše kontakt podatke za prijavu na webinar.

 

Problemi prilikom rada, na što posebno obratiti pozornost

Kao što smo već rekli, ne možete biti sigurni da ćete pronaći idealnu fiskalnu blagajnu za vaš tip lokala, ali uvijek možete nadograditi ili odustati od nekih opcija. No poučeni iskustvom znamo na koje stvari trebate biti posebno oprezni jer ih nećete moći mijenjati i ulaze u samu prirodu programa. Mi u POS Sectoru odlučili smo uvesti 30 dana jamstva na povrat novca ukoliko korisnik nije zadovoljan našim programom i uslugom.

Problemi s programom zbog loše internet konekcije

Iako cloud programi imaju mnoštvo prednosti bitno je naglasiti da za njihovo funkcioniranje trebate non-stop pristup internetu. Ako ne možete osigurati najbolju konekciju bez prekida bolje je uzeti neku drugu opciju. 

Postoje programi poput POS Sectora koji rade u oba načina rada, odnosno uzimaju najbolje iz oba svijeta. Moći ćete raditi i s lošijom internet konekcijom jer će se računi automatski fiskalizirati u roku 72 sata kada konekcija bude stabilna, a i moći ćete pratiti stanje prometa preko mobilnih uređaja i računala.

Dobra korisnička podrška

Kod odabira korisničke podrške ne možemo vam pomoći ali želimo naglasiti da je ovo najbitniji dio dogovora nabavke fiskalne blagajne. Srdačnu, komunikativnu i stručnu korisničku podršku morat ćete sami prepoznati. Problema u radu će uvijek biti, a ako nađete dobar tim da radi uz vas, posao će vam biti jako olakšan. 

Zadnje što trebate u trenucima kada imate probleme s fiskalnom blagajnom je pomoć nekoga nestručnog i nekomunikativnog. Ako ste se ikada bavili ovim poslom znate o čemu pričamo.

Program koji ne daje potrebne informacije

Svrha programa za ugostiteljstvo jest da nam olakša posao i prikaže točne informacije u pravom trenutku. Koji nam artikli najbolje idu i u koje doba dana, koji konobari najbolje rade, čega nam fali u skladištu i kada moramo nabaviti novu robu. Sve su to samo neke od informacija koje program mora da prikazuje, a mi ih trebamo iskoristiti u našu prednost. Ako toga nema, nema ni smisla uzimati napredne fiskalne blagajne. Evo primjera kako možete iskoristiti podatke iz programa u kreiranju vašeg poslovanja:

Kako vam fiskalna blagajna može pojednostavniti posao u 6 ključnih točaka

Kako iskoristiti fiskalnu blagajnu za kreiranje popusta u restoranu

Čuvanje podataka (Backup)

Osim čuvanja podataka na vašem osobnom računalu potrebno je osigurati da se oni čuvaju i od strane firme koja vam prodaje fiskalnu blagajnu ako takve opcije kod njih postoje. Čuvanje podataka u cloudu se posebno naplaćuje i na to trebate obratiti pažnju kod kupnje. Cijena je oko 50 kn/mjesečno. Podaci su jako bitni jer u njih pohranjujete sve račune i potrebno je da ostanu na sigurnom ukoliko se vaše računalo pokvari. Ako imate podatke kod firme od koje kupujete blagajnu, u svakom trenutku moći ćete ih povratiti i podesiti u novo računalo za blagajnu.

Za koju fiskalnu blagajnu se odlučiti

Svjesni smo da nabavka fiskalne blagajne može zvučati jako zastrašujuće, ali se nadamo da smo vam s ovim informacijama makar malo olakšali izbor i uputili vas na bitne stavke. 

Bilo da prvi put otvarate lokal ili imate potrebu za modernom fiskalnom blagajnom, savjetujemo vam još jednom da nazovete našu korisničku podršku (Tel: +385 1 8000 132 ili e-mail: pos@possector.com)  i besplatno se posavjetujete po pitanju fiskalne blagajne za vaše ugostiteljstvo.