Koristiti vlastiti sustav dostave ili dostavljačke usluge Wolt-a, Glovo-a i drugih?

Koristiti vlastiti sustav dostave ili dostavljačke usluge Wolt-a, Glovo-a i drugih?

Potreba za dostavom hrane je izuzetno porasla unazad tri godine i restorani se suočavaju s teškim odlukama kako bi ugodili gostima i pružili im mogućnost dostave. Restorani biraju hoće li napraviti vlastiti servis za dostavu hrane ili će to prepustiti tvrtkama koje su u vlasništvu drugih osoba i obavljaju djelatnost dostave hrane.

Zašto je dostava bitna?

Uz današnje stanje u kojem se svijet nalazi nema potrebe govoriti zašto je dostava bitna. Coronavirus je uzrok zatvaranja svih ugostiteljskih objekata, i jedan od preostalih načina rada je dostava. Ali u ovom članku pisat ćemo o troškovima različitih opcija dostave i pomoći vam da donesete odluku koju vrstu dostavu koristiti. Ovo će vam biti bitno čak i kada epidemija prođe. 

Prema Technomicu, prihodi od hrane za van čine 44% ukupne prodaje u restoranima, od čega 25% pripada dostavi hrane.

Prema podacima iz ugostiteljstva 21% korisnika će u narednom periodu (istraživanje je rađno prije pojavljivanja koronavirusa) radije naručiti hranu, nego otići u restoran po porciju za ponijeti, a u skupini između 18 i 34 godine taj postotak se penje do 30%.

Jeremy Seaver vlasnik Tios Mexican Cafe u Michiganu je ekspert u dostavljačkom poslu i dobro je upoznat s pozitivnim utjecajem dostave na profit u restoranu.

„Bavimo se dostavom još od 1986. godine. Čini većinu našeg poslovanja jer smo smješteni u studentskom gradiću i radimo do kasno. Zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta u Michiganu dostava obuhvaća 40% našeg poslovanja skoro 6 mjeseci godišnje.“

Prilikom uvođenja dostave u vašem restoranu na raspolaganju imate dvije opcije: napraviti vlastiti sustav dostave putem telefona ili internet stranice, ili sklapanje ugovora s firmom koja se bavi dostavom hrane i koja je posrednik između vas i vaših gostiju.

Nova ograničenja zbog Coronavirusa: Kako poboljšati dostavu i pripremiti hranu za ponijeti

Sve što trebate znati o firmama koje nude uslugu dostave hrane

Iako vlastiti sustav dostave ima brojne prednosti (o tome nešto kasnije), korištenje drugih servisa za dostavu također može imati svoje pozitivne strane. Prema studiji Zion & Zion čak 63% mladih ima instaliranu aplikaciju u vlasništvu dostavljačkih servisa na svom mobitelu.

Korištenje usluga poput Wolta ili Glovoa za dostavu je odlično za nove restorane ili za restorane koji si ne mogu priuštiti vlastiti sustav dostave. Također, ove aplikacije su jako marketinško oružje, jer dopiru do gostiju koje možda nikad ne biste dokučili.

Google je također sklopio ugovor s određenim firmama za dostavu hrane, što vam značajno može povećati doseg. Primjerice, za narudžbu iz određenog restorana gosti mogu jednostavno kliknuti gumb „naruči online“ direktno na Googleovom pretraživaču. 

Neke od dostupnih firmi koje nude usluge posredništva dostave hrane su Wolt, Glovo, PauzaGo.

fiskalna blagajna dostava

Kako zapravo funkcionira dostava putem posrednika? Ove kompanije imaju vlastite aplikacije za pametne telefone koje nude široku ponudu restorana za gladne korisnike. Na aplikaciju postavite svoj meni i ključne informacije o restoranu, a gosti zatim putem mobitela ili tableta vrše narudžbe, koje se putem posrednika prenose u vašu kuhinju. Neki od restorana zapošljavaju dodatno osoblje koje je zaduženo za pakiranje i pripremu hrane za preuzimanje od strane kurira.

Ako odaberete posredničku kompaniju koja se bavi uslugama dostave onda ćete im morati dati određeni postotak od svake dostave. Primjerice, u SAD-u Uber Eats naplaćuje proviziju od 30% po svakoj dostavi koja se vrši posredstvom UberEatsa. To može biti teško podnošljivo za restorane koji ne posluju najbolje.

Zadnjih par mjeseci velike posredničke kompanije za dostavu bile su pod brojnim optužbama da naplaćuju preveliku maržu i da se ne drže pravila korektnog poslovanja što je dovelo do zatvaranja brojnih restorana. Grubhub je bio u središtu zbog sudskog procesa koji se vodio u svibnju prošle godine. Tužili su ga restorani kojima je naplaćena pristojba čak i kada su korisnici zvali ili komunicirali s restoranom putem Grubhuba, ali nisu ništa naručivali.

Restorani su počeli borbu protiv visokih marži i loših praksi poslovanja od strane dostavljačkih kompanija: 27. lipnja New York je održao javnu raspravu na kojoj su sudjelovali ugostitelji, vlasnici i voditelji restorana, menadžeri i gosti pozvani da podijele svoje iskustva i pritužbe prema kompanijama za dostavu hrane ispred državnih dužnosnika. Izjava vijećnika Reginalda Johnsona za intervju u novinama: „Restorani su ključna stavka privatnog sektora. Osjećamo društvenu odgovornost da razumijemo kroz šta prolaze vlasnici restorana u ovom trenutku.“

Rasprava oko dostave između restorana i kompanija je zapela na mrtvoj točki: Uber je zabilježio gubitke od 1 milijardu dolara najviše zbog dostavljačkog sektora.

Novo iz POS Sectora:

Prijeđite na rad s dostavom hrane – Nova POS Sector fiskalna blagajna integrirana s Woltom, Glovom, PauzaGO

Sve što trebate znati o pravljenju vlastitog sustava dostave u restoranu

Cilj ovog članka je otkrivanje potreba i želja gostiju prilikom procesa dostave i hrane za ponijeti. Poznati ugostiteljski časopisi su otkrili da 78% dostava ide direktno preko restorana, dok samo 22% ide putem kompanija u vlasništvu dostavljačkih tvrtki.

Ovi podaci zvuče ohrabrujuće ako ste se odlučili za osnivanje vlastitog sustava dostave.

Kreiranje i vođenje vlastitog sustava dostave vam daje veću kontrolu nad iskustvom vaših gostiju, te time osiguravate da hrana kod kuće bude također na visokoj razini kao što je i u vašem restoranu. Studija grupe menadžera je otkrila da 35% korisnika dostave koji su koristili posredničku kompaniju krivi restoran za loše iskustvo.

„Trenutno restorani misle da povećavaju poslovanje tako što koriste usluge kompanija za dostavu, ali za tri godine će shvatiti da su bacali 30% profita plaćajući proviziju tim kompanijama. Mi imamo svoje dostavljače i sami obavljamo dostavu. Ne koristimo dostavljače kompanija koje su u vlasništvu trećih lica.“ Izjave su Jeremy Seavera.

Restorani ozbiljno podcjenjuju financijske prednosti posjedovanja vlastitog online sustava naručivanja.

fiskalna blagajna dostava

Preko 80% vlasnika smatra da je bitno imati vlastitu web stranicu, ali smo odavno prevazišli razdoblje gdje gosti posjećuju stranice čisto iz informativnih razloga. Ako im se svidi što vide, oni to žele odmah naručiti.

Ako ste odlučili napraviti vlastiti sustav dostave u restoranu onda morate obaviti detaljnu analizu, napraviti plan i odrediti budžet. Donosimo vam listu stvari o kojima trebate razmišljati prilikom pravljenja vlastitog sustava dostave:

1. Dostavna vozila i osoblje

Kako bi dostavili hranu do vaših korisnika morate nabaviti dostavljačka vozila ili platiti dostavljačima što koriste vlastita. Ako nemate parking ispred vašeg restorana onda ovo može predstavljati ozbiljan problem.

2. Novac za gorivo

Bez obzira čije auto koristili (u vlasništvu restorana ili u vlasništvu dostavljača) morate napraviti sustav praćenja potrošnje goriva kako bi mogli napuniti rezervoar.

3. Zaposlite osoblje koje će pakirati hranu za dostavu

Ukoliko vaš restoran počne izbacivati 50+ dostava dnevno bit će vam potreban poseban zaposlenik zadužen za dostavu. Ova osoba će biti zadužena za primanje narudžbi, kontrolu pripreme hrane, pakiranje hrane i provjeru narudžbi prije nego napuste restoran.

4 Vaše pakiranje

Potrudite se da korisničko iskustvo ili pakiranje za dostavu bude u skladu s vašim restoranom. Ako vaš pomfrit postane gnjecav dok stigne do korisnika, onda će im to u potpunosti pokvariti iskustvo i nikad više neće htjeti naručiti od vas, a možda ni sjesti u vaš restoran.

6. Osigurajte prostor za dostavu

Imate malu kuhinju? Trebate prostoriju u koju ćete smjestiti narudžbu nakon što je pripremljena. Police mogu olakšati dostavljačima preuzimanje hrane jer je lako vidljiva. Još bolje bi bilo kad biste narudžbe poredali po abecedi jer bi to dodatno olakšalo snalaženje vašim dostavljačima.

7. Pakiranje hrane i transport

Gotova hrana treba zadržati temperaturu do konzumacije. Trebate uložiti u izolirane vrećice, hladnjake i kutije za transport hrane kako se ne bi ugrijala niti ohladila dok ne dođe do vaših korisnika.

8. Pouzdan sustav praćenja dostave

Trebate u svakom trenutku pratiti gdje se nalaze vaši dostavljači, bilo da su na putu do korisnika, da trenutno dostavljaju hranu ili su na povratku u restoran. Informacije o vremenu za koliko su vaši dostavljači spremni preuzeti iduću narudžbu igrat će veliku ulogu o tome kad će se iduća hrana pripremati. Ako ne pratite sustav dostave onda ćete imati dugo vrijeme čekanja, krađu hrane i nepouzdan sustav dostave. Odaberite sustav praćenja dostave koji odgovara vašem poslovnom modelu.

9. Uspostavite sustav plaćanja

Trebate odlučiti kada će korisnici vršiti plaćanje: prilikom narudžbe hrane ili prilikom dostave. Hoćete li naplaćivati u gotovini, karticama ili pametnim metodama plaćanja poput Google Pay? Kako ćete im ispostaviti račun?

10. Izaberite metodu komunikacije

Kad vozač ide u dostavu treba imati mogućnost komunikacije s vama ako nešto pođe po zlu. Hoće li dostavljači nositi službeni telefon? Hoće li koristiti vlastiti telefon, a vi ćete im kompenzirati troškove telefona u radnom vremenu?

Sve vas ovo košta, ali dugoročno može postati isplativa investicija. Umjesto da dajete veliki dio profita kompanijama za dostavu hrane, uložite u vlastiti restoran. Ako trebate novac za počinjanje vlastite dostave obratite se bankama i državnim institucijama za zajmove za gospodarstvenike.

Utjecaj dostave na restorane

Cowen & Co. Predviđa kako će tržište dostave u  svijetu porasti s 43 milijarde dolara na čak 76 milijardi do 2022. godine. To ne bi trebalo biti iznenađujuće, jer dolazi do ogromnog porasta dostave hrane koja je posebice popularna među mlađom populacijom. Zapravo više od pola gostiju starijih od 55 godina nije zainteresirano za dostavu hrane, već preferira večeru u restoranu.

Zbog velike ponude sustava dostave vlasnici restorana se često nalaze u nedoumici. Ako se odlučite za posredničku kompaniju koja će obavljati dostavu dobro se informirajte o dostupnim opcijama u vašoj regiji, koliki postotak naknade uzimaju i preferiraju li korisnici te posredničke kompanije ili im je draže naručiti direktno iz restorana.