Nova ograničenja zbog Coronavirusa: Kako poboljšati dostavu i pripremiti hranu za ponijeti

Nova ograničenja zbog Coronavirusa: Kako poboljšati dostavu i pripremiti hranu za ponijeti

Kao odgovor na rapidno širenje COVID-19 i potrebu za socijalno distanciranje većina zemalja u svijetu naredila je restoranima da samo rade dostavu i prodaju hranu za ponijeti. Diljem svijeta zatvoreni su barovi, kafići, vinarije, pivnice i klubovi. Očekuje se da će i ostale zemlje koje još nisu, početi primjenjivati iste mjere narednih dana.

U posljednje tri godine online naručivanje je postalo iznimno popularno. Većina restorana je u potpunosti prihvatila ovaj trend. Međutim, restorani koji su primali goste morat će preko noći promijeniti oblik poslovanja i početi dostavljati hranu.

Moramo napomenuti da su dostavljači izloženi na prvim linijama u ovoj krizi, bilo da rade u sklopu restorana ili preko aplikacije za dostavu. Oni su izloženi najvećem riziku, jer su dnevno u kontaktu s velikim brojem ljudi licem u lice. Zato je jako bitno da se pobrinete za njihovu sigurnost.

Tražite od njih da peru ruke pri svakom polasku na teren i pri povratku u kuhinju. Svim dostavljačima koji dolaze u vaš restoran dajte malu bočicu dezinficijensa za ruke. Isto važi i za vaše osoblje koje radi s hranom – vaš restoran treba biti čistiji nego ikada.

Kako bismo vam olakšali nošenje s ovim velikim promjenama, pripremili smo ovaj vodič za prilagodbu restorana dostavljačkim potrebama.

Napominjemo da je ovaj sadržaj čisto informativan i ne spada u pravne ili profesionalne smjernice. Vi ste dužni da prilagodite svoje uvjete i prakse zakonskim regulativama. Kontaktirajte epidemiološku ili sanitarnu službu za smjernice koje se odnose na vašu regiju.

Najavite promjene

Obratite se vašim gostima putem društvenih mreža, e-mail newslettera, reklama na vašim web stranicama i obavijesti na ulaznim vratima. Objasnite im da zbog javnozdravstvenih razloga nudite samo hranu za ponijeti ili dostavu idućih nekoliko tjedana (ili čak duže).

Morate biti iskreni prema vašim gostima: Recite im koji su oblici naručivanja financijski najbolji za vaš posao i preporučite im da ih koriste. Ako imate vlastiti sustav dostave za vaš restoran, potaknite goste da koriste njega, a ne aplikacije za dostavu u vlasništvu trećih strana. 

Ako nemate još sistem za dostavu pročitajte u našem prošlom članku kako se prebaciti na ovaj vid poslovanja

Prijeđite na rad s dostavom hrane – Nova POS Sector fiskalna blagajna integrirana s Woltom, Glovom, PauzaGO

Ograničite vaš meni na profitabilna i kompaktna jela

Vrlo vjerojatno radite sa smanjenim kapacitetom i stoga je bitno da reducirate vaš meni na najprofitabilnija jela i ona koja se lako zapakiraju u posudu. Ovo će vam značajno reducirati troškove inventure i olakšati posao vašim kuharima. 

Praktičnost je ključna u ovim trenucima: isprobajte i potrudite se da svaki sastojak koji kupite koristite u više različitih jela.

lako-dostavljaiva-hrana

Vaša profitabilna jela koja su laka za dostaviti, trebaju biti jeftina za napraviti, ali u istom trenutku trebaju biti ukusna nakon stajanja u posudici 30 minuta. 

Također, ako imate mali i jednostavni meni, lakše ćete staviti u pogon online sustav dostave ako ga tek uvodite, bilo da se radi o aplikaciji ili web stranici.

Iskoristite što imate

Zavirite u zamrzivače i skladište, te provjerite s čime već raspolažete. Koristite upravo te sastojke kao vodič za kreiranje novog kriznog menija. Ako imate puno piletine u hladnjaku, razmislite kako je možete najbolje iskorititi, pravite pileću juhu, pileće okruglice ili pohanu piletinu. Ako imate ogromne rezerve brašna, napravite meni baziran na tijestu, primjerice dostavljajte tjesteninu, pizze, tostove, sendviče, knedle, itd.

Koristeći ovu strategiju izlažete se niskom financijskom riziku, jer koristite hranu iz rezervi i nećete morati naručivati puno novih sastojaka, a naučit ćete koliko vam je potrebno sastojaka za novi krizni meni i tako prilagoditi buduće narudžbe inventara novom meniju.

Postavite vaš meni na online dostavljačke servise

Ako još ne nudite dostavu ili hranu za ponijeti, registrirajte vaš restoran na online platformi za naručivanje i dostavu po vašem izboru.

POS Sector nudi mogućnost kreiranje baze klijenata, tako ćete lakše komunicirati s dostavljačem gdje i kome hranu treba nositi.

Također, većina web platformi, poput WordPressa vam omogućava instalaciju besplatnih dodataka poput GloriaFood, koji vam donosi mogućnosti izrade menija, odabira područja za dostavu i opciju plaćanja narudžbi. Platforma za izradu stranica Wix također ima aplikaciju za online naručivanje koja se vrlo lako integrira u web stranicu baziranu na Wix-u.

Zatim, registrirajte vaš restoran na bilo koju platformu za dostavu koja je popularna kod vas. Pitajte vlasnike okolnih restorana koriste li Wolt, Glovo, PauzaGo i informirajte se koji je najpopularniji u zadnje vrijeme.

Ukinite minimalnu količine za dostavu

Većina restorana obično ima minimalnu vrijednost narudžbe, 40 ili 80 kn, kako bi se dostava isplatila. Ali pazite, ako je ovo jedini način kako možete poslovati u ovom trenutku, onda ukinite sve zabrane u vezi s minimalnim narudžbama. Svaka narudžba je bitna u ovakvoj situaciji.

Ponudite se da napunite frižidere vašim gostima

Većina redovnih gostiju se oslanja na hranu iz vašeg restorana tako što dolaze u restoran ili naručuju dostavu. Zato su Mei Mei i Mamaleh’s u Boston-u počeli prodavati najpopularnija jela u velikim porcijama za one goste koji žele naručiti veće količine i zamrznuti hranu iz njihovih omiljenih restorana. Napomena: zbog brzih promjena stanja na terenu, oba ova restorana su kasnije u potpunosti prestala raditi zbog promjena regulativa o javnom zdravlju.

Potaknite ostavljanje napojnica dostavljačima

U komunikaciji s vašim gostima i objašnjavanjem promjena u poslovanju, potaknite ih da daju veće napojnice dostavljačima, jer su upravo oni izloženi većem riziku od zaraze COVID-19. Iako se preferiraju napojnice u kešu, potaknite vaše goste da ostavljaju napojnice unutar aplikacija ili na online sustavu za naručvanje kako bi se smanjilo širenje klica.

Primjenjujte beskontaktnu dostavu

Posebice ako dostavljate preko vašeg sustava, potrudite se da vaši dostavljači dostavljaju hranu putem beskontaktne metode. To znači da dostavljač obavijesti primatelja hrane da je ostavio hranu ispred vrata i da je otišao, prije nego što primatelj otvori vrata i uspostavi kontakt s dostavljačem. Zatim, primatelj otvara vrata i preuzima hranu.

dostava-hrane-fiskalna-blagajna

Većina aplikacija za dostavu nudi beskontaktnu opciju, bez obzira kako dostavljate, potaknite vaše goste da se počnu primjenjivati tu opciju kako bi zaštitili dostavljače, ali i sebe same.

Ponudite gostima mogućnost preuzimanja hrane ispred restorana

Kako bi potaknuli beskontaktnu dostavu mnogi restorani u Americi poput „Butcher & Bee Charleston“ nude preuzimanje hrane ispred restorana, što znači da gosti dolaze pred restoran i osoblje im donosi hranu ispred da bi je ponijeli kući.

Ako ste u mogućnosti uposlite konobare kao dostavljače

Ako je vaš restoran prisiljen raditi samo dostave i hranu za ponijeti ili ste sami donijeli takvu odluku onda ste vrlo vjerovatno smanjili broj konobara ili ste ih u potpunosti ukinuli. Ako itko od konobara posjeduje auto i voljan je pomoći, zadržite ih i iskoristite kao dostavljače, ali prvo im osigurajte naknadu za korištenje auta i troška goriva. Provjerite vaše lokalne zakone o radu, jer možda će vaši zaposlenici biti drugačije klasificirani i morat će imati drugačiji obračun plaće.

Prolazimo kroz jedno teško razdoblje i stvari se mijenjaju iz dana u dan. Pobrinite se za vlastitu sigurnost, sigurnost vašeg osoblja i vaših gostiju koliko god je moguće i svi ćemo zajedno prebroditi ovu situaciju.