30 Savjeta Prije Kupnje Profesionalne Ugostiteljske Opreme

Picture of Mario Miličević
Mario Miličević

Podijelite na društvenim mrežama:

Kupnja profesionalne ugostiteljske opreme

Tablica sadržaja

Što je profesionalna ugostiteljska oprema?

Pod profesionalnom ugostiteljskom opremom smatra se sve od profesionalnih pećnica do stolova za jelo, od profesionalnog posuđa do ledomata. Odluka o tipu opreme za nove vlasnike  zna biti poprilično teška.

Kako bi sebi olakšali kupnju u nastavku pročitajte naše savjete 

Kupnja profesionalne kuhinjske opreme zna biti stresna. Osim što Vas može poprilično koštati, sam uspijeh pripreme hrane ovisi o Vašim dobrim odlukama na ovom polju. Kako možete biti sigurni da je profesionalna ugostiteljska oprema koju razmatrate ona prava, koja će biti u stanju zadovoljiti sve Vaše poslovne potrebe u godinama koje dolaze?

Rad s prodavateljem koji pruža personaliziranu uslugu i iza sebe ima tim profesionalaca s godinama radnog iskustva u stvaranju uspješnih profesionalnih ugostiteljskih kuhinja jeste najbolja opcija, međutim postoje stvari koje Vi možete samostalno razmotriti te se njima voditi na ovom putu. Kako bismo Vam pomogli, u nastavku donosimo listu profesionalne ugostiteljske opreme koje ljudi pri opremnanju najčešće zanemaruju, a nikako ne bi smjeli. Imajte ju na umu prilikom donošenja odluka.

  1. Nova ugostiteljska oprema nije uvijek bolja opcija.

Kupnja profesionalne ugostiteljske opreme koristena oprema

Novi ugostiteljski objekt ne zahtjeva nužno i novu opremu. Možete kupiti kvalitetnu korištenu opremu po jako niskoj cijeni. Veći dijelovi opreme poput štednjaka, pećnica, rashladnih jedinica često se mogu naći korišteni, po jako povoljnim cijenama.

Zašto biste trebali kupiti korištenu ugostiteljsku opremu?

  • Lova. Nova ugostiteljska oprema dolazi u paketu s blještavom, skupom cijenom. Kupovanjem korištene ugostiteljske opreme sačuvat ćete ćete dio novca namjenjenog za pokretanja posla, koji kasnije možete preusmjeriti za prvu narudžbu namirnica, plaće djelatnicima, osiguranje ili marketinšku kampanju.
  • Minimalna istrošenost. Zbog velikog broja restorana koji su propali (ne i Vašeg, naravno), mnoge trgovine korištenom robom nude dijelove opreme koji su bili u uporabi samo godinu ili dvije. Prije nego odete na aukciju ugostiteljske opreme pokušajte saznati koliko dugo je restoran poslovao. Proučite uređaje, tražeći znakove istrošenosti kao što su hrđa, dijelovi koji nedostaju i sl. Ako imate sreće, možete dobiti i garanciju na proizvod koji nije prestar.
  • Cijene nisu uklesane u kamen. Trgovci ugostiteljskom opremom često su raspoloženi za cjenkanje. Ako smatrate da ste dobri u tome, ne prezajte od pokušaja snižavanja njihove početne cijene.
  • Gratisi. Ako kupujete nekoliko dijelova rabljene ugostiteljke opreme od istog prodavatelja, pitajte za gratis dio, kao npr profesionalni ugostiteljski stol za pripremu jela, mješalicu ili toster. Možda Vam i to ubace „u košaricu“ kao znak dobre volje.

Zašto ne biste trebali kupiti korištenu odnosno rabljenu ugostiteljsku opremu?

  • Garancije, odnosno nedostatak istih. Korištena ugostiteljska oprema često se prodaje „takva kakva je“. To zapravo znači da ukoliko je kupite i postavite u restoran, a ona ne radi, nažalost nemate sreće. To je rizik koji morate preuzeti ako kupujete korišteno. Dobra vijest je da su mnogi dijelovi ugostiteljske opreme gotovo neuništivi. Ako se pokvari neki mali dio, lako ga je zamjeniti.
  • Veći trošak. Ako kupite korištenu opremu koja se brzo pokvari, potrošit ćete više novca nego što biste potrošili da ste kupili novo. Međutim, određene dijelove opreme bolje je kupiti korištene, jer imaju više šanse za dugoročno pravilno funkcioniranje.

Sljedeći dijelovi opreme su dobri kandidati za kupnju u trgovinama korištene robe:

  1. Plinski štednjaci i pećnice za ugostiteljstvo– Plinski štednjaci imaju dug rok trajanja. Ako im fali koja tipka odnosno ručka, ne paničarite, to se lako zamjeni. Električni modeli nisu prikladni za restorane, zbog dužeg vremena koje im je potrebno za zagrijavanje, a imaju i dosta komadića i dijelova koji samo čekaju da se pokvare.
  2. Profesionalne Friteze – isto vrijedi i za njih. Plin je bolji od struje. Samo se pobrinite da je friteza ispravna i naučite kako mjenjati ulje.
  3. Stolno posuđe – posude za sol i papar, vazne, posuđe za jelo, čaše i slični dijelovi se bez problema mogu kupiti u trgovinama rabljene robe. Jedini problem na koji možete naići jeste pronalaženje primjeraka koji odgovaraju dizajnu Vašeg restorana.

Dijelove poput ledomata, aparata za kavu i perilica posuđa možete iznajmiti od dobavljača.

  1. Iznajmljivanje je dobra opcija kad je riječ o opremi za ugostiteljstvo

Mnoge tvrtke nude iznajmljivanje opreme za restorane, što Vama, prilikom otvaranja novog restorana može uštediti dosta novca. Oprema kratkog vijeka trajanja, kao npr ledomati, odlična je za mjesečni najam. Dobavljači također nude opremu, primjerice aparate za kavu i hladnjake, besplatno, sve dok kupujete njihove proizvode.

Kada je najam ugostiteljske opreme najbolja opcija?

Prilikom otvaranja novog restorana trebate razmisliti o tome želite li iznajmiti neki dio profesionalne kuhinje. Iako za Vaš dom vjerovatno nećete razmišljati o iznajmljivanju štednjaka ili perilice za posuđe, iznamljivanje takve opreme za profesionalne kuhinje itekako ima smisla. Prilikom opremanja nove kuhinje u restoranu važno je zapamtiti da će uređaji koje odaberete biti mnogo izloženiji trošenju nego oni koje ima svaka prosječna kuhinja u našim domovima.

Razmatrajući troškove i vrijeme koje je potrebno za popravak, dolazimo do zaključka da je nekad bolji najam ugostiteljske opreme nego je kupiti. Najam ugostiteljske opreme Vam može uštedjeti dosta novca namjenjenog za pokretanja posla, a uz takvu opremu možete dobiti bolju/dužu garanciju, nego što biste dobili uz opremu koju kupite.

Dobre strane iznajmljivanja

  • Štedi novac. Iznajmljivanje profesionalne opreme, kao što je profesionalna perilica posuđa, pomoći će Vam da uštedite dio novca namjenjenog za pokretanja posla za neka druga područja rada. Umjesto da potrošite 20,000 kn na perilicu za posuđe, taj novac iskoristite za plaćanje namirnica, plaće djelatnika ili ga preusmjerite u budžet za marketing.

Neke dijelove opreme koji se iznajmljuju možete dobiti besplatno. Te dijelove možete dobiti besplatno (za njih ne plaćate mjesečni najam), ako već kupujete proizvode te tvrtke, kao npr sredstva za strojno pranje posuđa ili aparat za kavu.

Ne plaćate popravke. Ako se oprema pokvari, Vi ne snosite troškove popravka.

  • Lakše je za unaprijeđivanje. Kada Vam istekne ugovor o najamu profesionalne opreme, lako možete dobiti nove modele ako se odlučite obnoviti suradnju.

Određeni dijelovi ugostiteljske opreme pogodniji su za iznajmljivanje od drugih, a razlog je njihov kratak vijeka trajanja, te se zato ne isplati investirati u njihovu kupnju.

Ovi dijelovi opreme uključuju:

  • Ledomate za ugostiteljstvo
  • Perilice posuđa ugostiteljske
  • Aparate za kavu ugostiteljski
  • Hladnjake za ugostiteljstvo

Što trebate znati prije najma ugostiteljske opreme?

Naravno, kao što je slučaj sa svakim najmom, Vi niste vlasnik opreme nego ćete za njeno korištenje  dobivati tjedni ili mjesečni račun. Također ćete trebati potpisati ugovor, koji morate pažljivo proučiti (ili dati odvjetniku da ga prouči), kako bi se uvjerili da razumijete sve njegove stavke. Ako restoran zatvorite prije nego što istekne ugovor o najmu, mogli biste biti pod obavezom plaćanja ostatka ugovorne cijene iznajmljene opreme.

Izgled kuhinje će također biti važan aspekt prilikom odluke o vrsti opreme koju trebate. Kuhinje u restoranima u većini slučajeva su skučene u male prostorije, pa je jako bitno da pametno iskoristite svaki kutak. Vi možda jeste sanjali o velikom hladnjaku, prostrajnom štednjaku sa grillom i dugom trakom za serviranje hrane, ali stvarnost može biti nešto potpuno drugačije.

  1. Posuđe za restoran nije isto kao ono koje koristite u domaćinstvu

Kupnja profesionalne ugostiteljske opreme posudje

Posuđe za restoran nije jeftino u usporedbi s onim koje se može kupiti u trgovinama poput Konzuma. Razlog tome je što je posuđe za restoran napravljeno da izdrži svu surovost profesionalne perilice za posuđe.

Kakvo posuđe za restoran kupiti?

Današnje posuđe za restorane puno je više od funkcionalnog. Profesionalno posuđe pridonosi posebnosti uređenja stola, odražava ambijent, dizajn i temu restorana. Ako ste u fazi kupnje profesionalne opreme, prije kupnje posuđa učinite sljedeće:

  • Odredite budžet

Profesionalno posuđe, kao i stolovi i stolice za restorane, mnogo je skuplje od onog koje se koristi za osobnu upotrebu.

Posuđe za restoran dolazi u širokom rasponu cijena, i obično ćete što više kupite više i uštedjeti.

  • Tražite izdržljivost

Razlog zbog kojeg je profesionalno posuđe skuplje od onog koje imate kući jeste taj što je ono napravljeno da podnese svu „surovost“ upotrebe u restoranu.

  • Razmislite o dizajnu restorana

Otvarate staromodnu malu zalogajnicu? Onda će klasični bijeli tanjuri i šalice za kavu dobro poslužiti. Imate restoran meksičke ili talijanske hrane? Vama će trebati tanjuri izražajnijih boja i dizajna. Vaše posuđe trebalo bi odražavati temu restorana i pridonositi njegovom sveukupnom dizajnu. Na neke dijelove profesionalnog posuđa možete čak dodati ime i logo Vašeg restorana.

  • Plastično, papirnato ili porculansko posuđe?

Dok neki restorani mogu profitirati od jednokratnog posuđa, kao primjerice „zalogajnice na točkovima“ čija je svrha pružanje ugostiteljskih usluga na roštiljima ili nekim drugim vanjskim događajima, cijena konstantnog višegodišnjeg mjenjanja papirnatih tanjura daleko će nadmašiti cijenu koju biste na početku potrošili na porculansko posuđe. Plastično posuđe, iako izdržljivije od papirnatog, i dalje neće moći držati korak s porculanskim. Tako da, čak i ako otvarate jednostavan restoran brze hrane s ponudom juha i sendviča, porculansko posuđe i u tom slučaju najbolji je izbor za Vas.

Ekološki prihvatljivo posuđe važno je milenijskoj generaciji gostiju koji traže ekološku održivosti i dobro upravljanje kao glavne aspekte poslovanja koje su spremni podržati.

  • Stakleno posuđe za restoran

Današnje stakleno posuđe može utjecati na dojam jednako kao i tanjuri. Svoj bar možete opremiti zanimljivim čašama za martini, neuobičajno velikim vrčevima za vino ili vedro obojanim čašama za žestoka pića. Samo zapamtite da isto nabavite od dobavljača koji nudi profesionalne artikle, kako biste izbjegli preuranjene krhotine i pukotine. Još jedan savjet kada je riječ o staklenom posuđu u restoranima: dobavljač piva često Vam može dati promotivne čaše za pivo i drugo stakleno posuđe za restoran.

Kupnja posuđa za novi restoran možda se čini kao lak zadatak, ali pažnja se treba usmjeriti na njegov kvalitet. Važno je nabaviti profesionalno posuđe kako bi ono moglo što duže izdržati svakodnevnu upotrebu u restoranima bez znakova istrošenosti. Prelazak s plastike i papira na porculansko posuđe i staklo možda će se u početku činiti kao skuplja opcija, ali će Vam zapravo dugoročno uštedjeti novac te će biti bolje za okoliš.

Što god izabrali, pobrinite se da posuđe odražava stil i koncept Vašeg restorana. Zanimljivi uzorci i boje dobar su način za isticanje jela na jelovniku. Zapamtite, ljudi prvo jedu očima.

  1. Stolovi i stolice u restoranu dio su njegovog dekora.

Kupnja profesionalne ugostiteljske opreme stolice i stolovi

Stolovi i stolice predstavljaju velik trošak prilikom otvaranja novog restorana. Ali baš kao što je slučaj s profesionalnim posuđem, i oni su napravljeni da traju. Izgled blagovaonice uvelike će ovisiti o izboru stolova i stolica.

Kako izabrati stolove i stolice za novi restoran?

Sjedeći namještaj u restoranu – bile to klasične ili visoke stolice – ima važnu ulogu u sveukupnom dizajnu restorana. Prije nego što naručite nešto od navedenog, razmislite o sljedećem:

  • Dimenzije restorana. Kompaktne garniture bolji su izbor od velikih stolova i stolica kada je riječ o manjim restoranima. Zapamtite, želite postaviti maksimalan broj sjedećih mjesta bez žrtvovanja prostora za normalan prolaz između kuhinje i blagovaonice. Prije kupnje namještaja, provjerite koliko točno prostora imate. To će Vam pomoći pri odabiru stolova i stolica odgovarajućih dimenzija.
  • Dizajn restorana. Kompaktne garniture mogu odgovarati uređenju obiteljskog restorana ili ležerne zalogajnice, dok bi za uglađeni restoran više odgovarale stolice presvučene nekom elegantnom tkaninom.
  • Vaš budžet. Cijene stolova i stolica  za ugostiteljstvo (ili drugih dijelova sjedećeg namještaja za restorane) su visoke, pa će na njih otići dobar dio Vašeg početnog budžeta za pokretanje restorana. Možda se Vama sviđa određeni stil stolice za ugostiteljstvo, ali zapitajte se je li to stvarno ono što trebate, ili će jeftinija verzija zadovoljiti sve potrebe. Korišteni sjedeći namještaj opcija je koja Vam može uštedjeti dosta novca. Prilikom razgledavanja korištenog sjedećeg namještaja za ugostiteljstvo provjerite spojna mjesta kako bi se uvjerili da nisu klimava.

Što tražiti prilikom kupnje sjedećeg namještaja za ugostiteljstvo?

Prilikom kupnje stolica za ugostiteljstvo, tražite dizajn koji je lako čistiti. Izbjegavajte one s puno dezena i dekorativnih udubljenja. Njih će biti teže brisati i očistiti od mrvica i drugih nakupina. Ako kupujete stolice ili garniture  presvučene tkaninom, pobrinite se da je tkanina obrađena sredstvom za otpornost na mrlje. Uz to, izdvojite dio budžeta za profesionalno čišćenje barem jednom ili po mogućnosti dvaput godišnje.

Ukoliko planirate kupiti kauč ili udobne stolice za čekaonicu, pobirinite se da izaberete one izdržljive, presvučene materijalom koji je lako čistiti, kao što je primjerice koža. Prostor čekaonice odražava temu Vašeg restorana, baš kao što je to slučaj s blagovaonicom ili barskim namještajem. Imajte to na umu prilikom odabira stila, materijala i veličine.

Izbjegavajte kupnju namještaja koji nije namjenjen za restoran. Glavni razlog skupe cijene namještaja za restoran jeste što je taj namještaj za ugostiteljstvo napravljen da izdrži svakodnevnu upotrebu gostiju.

Kao što je slučaj s posuđem, i sjedeći namještaj za restoran je izdržljiv i napravljen da traje godinama. Ako ga kupite novog, obavezno sačuvajte garanciju.

  1. Kuhinja za ugostiteljstvo  treba biti dobro opremljena.

Kupnja profesionalne ugostiteljske opreme kuhinja

Kuhinja restorana zahtjeva pažljivo planiranje, kako bi se maksimalno iskoristio prostor i unaprijedila efikasnost. Tipična kuhinja u restoranu sastoji se od različitih radnih površina i kuhinjske opreme. Radna površina mjesto je na kojem se priprema određena vrsta hrane. Ona pridonosi glatkom funkcioniranju kuhinje.

Planiranje, opremanje i čišćenje kuhinje za ugostiteljstvo

Kuhinja je najvažniji dio svakog restorana. Mjesto je to gdje se hrana dostavlja, priprema, kuha i servira prije nego što se posluži gostu. Može biti velika i prostrana ili mala i skučena. Bez obzira na veličinu, pažljivo namještena kuhinja osoblju omogućuje da bez problema konstantno isporučuje i na stotine jela u jednoj večeri.

  • Planiranje kuhinje u restoranu

Kuhinje u restoranima sastoje se od različitih dijelova. Postoje dijelovi za čišćenje hrane, dijelovi za pripremu pice, dijelovi za pripremu salata. Zavisno od veličine i stila kuhinje, možete imati par dijelova ili više njih. Dok planirate izgled kuhinje imajte na umu jelovnik. Ako na njemu nudite dosta salata, onda bi bilo idealno da kreirate dio kuhinje za pripremu salata. Poslužujete dosta hrane sa roštilja? U tom slučaju veći roštilj će Vam pomoći da hranu što prije poslužite gostu. Prostor je drugi bitan aspekt. Ako ćete kuhinju smjestiti u malu prostoriju, morate ograničiti svoje planove. Ovo dakako ne znači da s malom kuhinjom ne možete imati velik jelovnik. To samo znači da ćete morati maksimalno iskoristiti prostor i biti jako dobro organizirani.

  • Opremanje kuhinje za restorane

Sad kada ste isplanirali kuhinju u Vašem restoranu, vrijeme je da je opremite odgovarajućom profesionalnom opremom.

Restoranske kuhinje bez problema možete opremiti rabljenom opremom. Često stvari poput posuđa za restorane, pribora za serviranje i drugih manjih predmeta možete naći za samo par kuna. I veće dijelove opreme, poput profesionalnih pećnica i roštilja, možete kupiti korištene bez straha da će im uskoro isteći vijek trajanja. Pročitajte recenzije profesionalnih pećnica i druge restoranske opreme.

Osim toga razmotrite i pogodnosti iznajmljivanja opreme za restorane, kao primjerice ledomata, koji uglavnom imaju kratak vijek trajanja.

Jednom kada pokrenete posao, nastat će gužva u kuhinji (što zapravo i jeste cilj!), pa je važno imati plan za njeno lako i glatko funkcioniranje. Napravite dnevni, tjedni, mjesečni i godišnji popis stvari o kojima se treba pobrinuti, od brisanja dijelova za pripremu hrane do čišćenja separatora masnoća. Neka lista bude praktična, kako bi se dnevni zadaci mogli ispuniti na vrijeme, bez da ih zaposlenici prebacuju za iduće smjene. Redovito čišćenje kuhinje pridonosi manjoj kvarljivosti i propadanju hrane, čime štedite novac.

  • Pažljivo odaberite osoblje koje će raditi u kuhinji

Najvažniji dio svake kuhinje u restoranima su ljudi koji u njoj rade. Pronalaženje odgovarajuće osobe za obavljanje određenog posla u kuhinji presudno je za njeno glatko fukncioniranje. Dok za većinu poslova u kuhinji prethodno iskustvo nije potrebno, primjerice za pranje posuđa ili poslovne pomoćnog osoblja, druge pozicije zahtjevaju višegodišnje iskustvo. Budite izbirljivi prilikom zapošljavanja kuhara, glavnog kuhara i rukovoditelja. Tražite ljude koji osim što znaju kuhati, mogu i raditi kao dio tima.

U poslu s restoranima često dolazi do preokreta, pa je itekako bitno da Vi kao vlasnik restorana učinite sve što je u Vašoj moći kako bi se osoblje osjećalo cijenjeno i poštovano, od toga da modelirate ponašanje koje želite vidjeti, do toga da bonusima nagrađujete pružanje odlične usluge posjetiteljima. Ohrabrivanje osoblja, i onog koje radi u kuhinji i izvan nje, seže daleko dalje od samo novčanog nagrađivanja. Postoji mnogo načina na koji osoblju možete pokazati da Vam je stalo. I zapamtite, sretno osoblje znači sretne posjetitelje.

Kuhinja je u svakom restoranu mjesto gdje nastaje čarolija. Dobra organizacija iste od samog početka, njeno pravilno opremanje, čišćenje i upošljavanje kvalificiranog osoblja uvelike će pomoći zdravom poslovanju Vašeg restorana.

  1. Dizajn blagovaonice restorana treba biti fleksibilan 

Namještanje prostora blagovaonice restorana na način da se kasnije može i preurediti jako je dobra ideja. Pruža Vam mogućnost organizacije većih zabava ili mjenjanja uređenja, ukoliko vidite ovo sadašnje baš i ne funkcionira.

Bilo da je formalna ili ležerna, blagovaonica je najvažniji prostor u Vašem restoranu. Njen dizajn igra veliku ulogu u sveukupnom ambijentu. Dizajn blagovaonice čini puno više stvari od samih stolova i stolica. On uključuje prostor čekaonice, skladište i POS sustav –što dakako treba biti skriveno od gostiju.

Sjedeći namještaj za restoran

Krenimo ispočetka. Prije svega trebate uzeti u obzir prostor namjenjen za blagovaonicu. On će odrediti tip sjedećeg namještaja koji ćete izabrati za svoj restoran. Kompaktne garniture  za restorane štede Vam prostor, ali se njima, za razliku od uobičajnih stolova i stolica, teško rukuje. Garniture  se ne mogu spojiti kako bi se napravilo veće sjedeće mjesto za brojnije događaje, kao što se to može učiniti sa stolovima i stolicama. Ostale stvari na koje trebate obratiti pažnju prilikom kupnje su izdržljivost i mogućnost čišćenja.

Prenijet ću vam i jedno bitno iskustvo poznatog ugostitelja iz Dubrovnika: „U našem prvom restoranu imali smo stolice s dekorativnim udubljenjima na sjedalu. Mene je to izluđivalo, jer su se u udubljenima brzo sakupljale mrvice i druge nakupine, na koje je trebalo konstantno paziti. Od tada uvijek preporučujem kupnju namještaja s čistim linijama. Isto vrijedi i za tkanine na sjedalima. Tkanine obogaćuju sam dekor blagovaonice, ali i one zahtjevaju redovito održavanje. Čak i ako je obrađena sredstvom za otpornost na mrlje, tkanina zahtjeva više brige od drveta.“

Kako urediti restoran?

Uređenje restorana treba predstavljati ravnotežu između ugodnog ambijenta i maksimalnog kapaciteta sjedećih mjesta. Drugim riječima, želite smjestiti dovoljno gostiju kako bi ostvarivali željeni promet i dobit, ne kvareći pri tom ugodan osjećaj boravka u restoranu.

Neki tipovi restorana više se fokusiraju na kapacitet sjedećih mjesta nego na unutarnje uređenje. Zalogajnice, primjerice, imaju više sjedećih mjesta, dok uglađeni restorani više pažnje posvjećuju ambijentu.

Pripremna prostorija ili pripremnica u restoranima

Važan dio svake dobro isplanirane blagovaonice u restoranima je smještanje prostora pripremnice. Pripremnica mora biti dostupna osoblju, ali nevidljiva posjetiteljima. Trebate je opremiti kavom, staklenim posuđem, srebrnim priborom za jelo, platnenim ubrusima i začinima.

Recepcijski pult u restoranima

Recepcijski pult možete smjestiti u blagovaonicu ili u njenu neposrednu blizinu. To je prvo što gosti vide kada ulaze u Vaš restoran, tako da uvijek treba biti čist i uredan. Recepcijski pult može biti napravljen u stilu govornice, kao povišeni podij ili pak kao nešto što ima vlastiti karakter, primjerice elegantni pisaći stol. Na njega čak možete staviti POS uređaje, ako je djelatnik koji tu radi zadužen za primanje narudžbi.

Na što trebate paziti prilikom odabira POS Sustava ili programa za fiskalnu blagajnu?

Kupnja profesionalne ugostiteljske opreme program za fiskalnu blagajnu

Najveći problem na samom kraju jest taj što u tijeku renoviranja i ulaganja u sam objekt ugostitelj potroši najveći dio novca, a u završnom momentu, kad bi svoj bar trebao predstaviti javnosti, mora štedjeti i naći sve što može za što manje novaca, pa jako puno gubi.

Takav je primjer i sa programom sa kojim izdajete račune i vodite svoje poslovanje. Nabavka programa gotovo uvijek dolazi na kraju, te je potrebno da dobro pazite koji program odabirete, koje su njegove mogućnosti, kakva je podrška i kakva je stabilnost programa. Osnova vašeg poslovanja je da znate u svakom trenutku sve informacije bitne za vaše poslovanje.

Prije odabira programa za fiskalnu blagajnu, obratite pozornost i na sljedeće:

  • Troškovi. Prije nego se odlučite za program za fiskalnu blagajnu, sa prodavačem dogovorite krajnju cijenu. Na tržištu se mogu nabaviti programi koji su relativno jeftini, ali se na kraju ispostavi da su ipak skupi. Budite sigurni da se krajnja cijena programa za vašu tvrtku stvarno isplati. Postoje programi, poput POS Sectora koji se mogu i mjesečno iznajmljivati po određenoj cijeni te se plaćaju samo onoliko koliko se koriste. Ovo je idealno rješenje pogotovo za sezonce, za one koji ne mogu odvojiti određenu svotu novca odjednom, pa i za one koji su neodlučni. Prilikom odabira mjesečnog najma obratite pažnju da niste vezani ugovorom, kako bi mjesečni najam mogli prekinuti kad god poželite te da imate mogućnost pregleda svih izvještaja nakon isteka licence.
  • Kvaliteta je neopisivo važan faktor i jedan od ključnih točaka prilikom odabira programa za fiskalnu blagajnu.
  • Provjerite reference programa kojeg želite odabrati. Da li su drugi kupci zadovoljni? Koliko dugo je program za fiskalnu blagajnu prisutan na tržištu? Da li tvrtka koja prodaje program ima dovoljno iskustva u IT sektoru? Ovo su neka od pitanja, koja mogu biti ključna kada je u pitanju kvaliteta proizvoda koji namjeravate odabrati.
  • Dugoročni razvoj programa. Prije odabira programa za fiskalnu blagajnu uvjerite se da je isti u mogućnosti rasti zajedno sa vašom tvrtkom i vašim poslovanjem, to jest da je u mogućnosti razvijati se dalje. Ako ovo nije slučaj, moglo bi se desiti da će vam biti potreban novi program koji podržava novitete vezane za fiskalnu blagajnu.
  • Support/Podrška. Podrška u svakom momentu treba biti dostupna, pa i u kasnim večernjim satima, vikendom i praznicima, jer npr. ugostitelji imaju baš tada najviše gostiju u objektu i tada im je najčešće potrebna podrška ili informacija vezana za program za fiskalnu blagajnu. Dobra podrška je osnova za uspješno poslovanje i obavezno sa prodavačem programa za fiskalnu blagajnu prije kupovine ili najma provjerite da li je podrška uključena u cijenu programa. Ukoliko podrška nije uključena, obavezno se raspitajte o cijenama iste.

Kao primjer programa s kojim možete uspješno voditi svoj objekt i mirno spavati uzet ćemo POS Sector, program za ugostiteljstvo.

Izdavanje računa ne smije imati više koraka nego što je potrebno

Iz tog razloga vam treba istestiran i provjeren program. Ako nabavci programa pristupite olako, to vas može skupo koštati u vidu:

  • zastoja u radu zbog  grešaka u programu što dovodi do ne izdavanje računa i blokiranja posluživanja gostiju
  • pogrešnih informacija o stanju zaliha i financija
  • gubitka teško zarađenog novca

Iz navedenih razloga ne savjetujemo da nabavci programa ne pristupate olako, nego istestirajte programe koji vam najviše odgovaraju i odlučite se sami nakon stečenog iskustva iz testiranja.

Bar u restoranima

Još jedan dio restorana koji treba biti smješten u samoj blagovaonici ili tik do nje je bar.

Bez obzira radi li se o baru u kojem samo konobari imaju mogućnost naručivanja ili onom u kojem Vi možete sjesti i popiti piće, bar treba biti potpuno opremljen, zavisno o asortimanu alkoholnih pića koje nudite.

  1. Bar trebate opremiti zasebnom opremom.

Bar treba biti uređen u zavisnosti  od veličine restorana, njegove teme i dozvole o točenju alkoholnih pića koju posjedujete. Neki barovi nisu dostupni gostima izravno, samo osoblje restorana u njima može naručivati piće.

  1. Postoji mnogo opcija rashladnog sustava restorana

Sastojni dio kuhinjske opreme svakog restorana je rashladni sustav. Velik je izbor rashladne opreme na raspolaganju vlasnicima restorana, od malih hladnjaka do ogromnih rashladnih komora i zamrzivača, kao i sve ostalo između toga.

Rashladni sustavi u restoranima

Sastavni dio kuhinjske opreme svakog restorana je rashladni sustav. Velik je izbor rashladne opreme na raspolaganju vlasnicima restorana, od malih hladnjaka do ogromnih rashladnih komora i zamrzivača, kao i sve ostalo između toga. Pažljivo biranje rashladne opreme za novi restoran pomoći će lakšem funkcioniranju kuhinje, a i pridonijet će pozitivnijem iskustvu kako osoblja tako i Vaših posjetitelja.

Kupnja rashladne opreme za restoran

Jedan od najvažnijih koraka pri otvaranju novog restorana njegovo je opremanje odgovarajućom profesionalnom opremom.

Prije nego kupite rashladnu opremu, odlučite se za tip koji trebate. Koncept i veličina Vašeg restorana bit će odlučujući faktori pri donošenju te odluke. Ukoliko imate ograničen prostor, velika rashladna komora vjerovatno neće biti najbolji izbor za Vas. Ako se pak Vaš jelovnik bazira na puno smrznute hrane kao što su pomfrit, pileća krilca i kolutići od luka, trebat ćete prostran rashladni prostor. Osim toga, i raspored dostave hrane utjecat će na odabir. Restoran koji svakodnevno nabavlja svježe meso, morske plodove i proizvode od istih, neće trebati onoliko rashladne opreme koliko treba restoranu koji hranu nabavlja jednom ili dvaput tjedno.

Vrste rashladne opreme za restorane

Standardni hladnjaci su oni koje najčešće viđamo u kuhinjama i barovima restorana, iako mogu biti smješteni i u pripremnicama. Vrsta je to podnog hladnjaka s dva ili tri krila, koja osoblje treba otvoriti i iz njega onda može direktno uzimati namirnice. Ova vrsta rashladnog uređaja najbolje funkcionira ako je odvojena od jedinica za kuhanje i topline koju one proizvode. To osigurava da hrana koja je unutra ostaje sačuvana na željenoj temperaturi.

Rashladne ladice

Često nazivane i ladicama za skladištenje ribe, ove ladice ukomponirane u radne plohe idealno su rješenje za male restoranske kuhinje. Dizajnirane su na način da se mogu direktno instalirati u kuhinjske plohe, a u njima možete čuvati morsku hranu, meso peradi ili meso za pripremu na roštilju ili žaru.

Rashladne komore. Rashladne komore dolaze u rasponima veličina od manjeg ormara do prostranog dnevnog boravka. U njima možete čuvati velike kutije sa hranom, kolutove sira, odnosno svu hranu koja je velika, glomazna i kvarljiva. Rashladne komore moraju biti opremljene policama za hranu, zidnim oblogama i podovima. Kod lokalne zdravstvene inspekcije provjerite propise koji se odnose na rashladne komore.

Zamrzivači za restorane

Zamrzivači, kao i hladnjaci, dolaze u dva oblika: standardni zamrzivači i komore, odnosno hladnjače. Važno je imati na umu da kuhinjski zamrzivač nije namjenjen za pravljenje ni držanje leda. Umjesto toga nabavite ledomat. Možete ga kupiti novog, korištenog ili ga čak iznajmiti.

Rashladna oprema za bar u restoranu.

U barovima se uglavnom koriste niži hladnjaci (do visine struka). Bijela vina, piva u bocama, pića za pravljenje koktela i sva ostala pića koja dolaze u bocama ili limenkama, čuvaju se u barskim hladnjacima. Ukoliko u ponudi imate točeno pivo trebat ćete komoru za čuvanje pivskih bačvi. U nedostatku onih za bar, pivske bačve možete čuvati u kuhinjskoj komori, naravno ako postoji višak prostora.

U ponudi je velik broj raznih vrsta rashladnih uređaja. Vrlo je važno pravilno odabrati hladnjak odnosno zamrzivač, koji će najbolje odgovarati Vašoj profesionalnoj kuhinji ili baru. Još bolje ćete proći ako kupite polovan, malo korišten uređaj jer ćete tako uštedjeti dio novca koji ste namjenili za pokretanje posla.

  1. Stolnjaci zahtjevaju temeljito održavanje. 

Samo par predmeta u blagovaonici restorana može toliko utjecati na dojam poput stolnjaka. Pozorno ispeglani stolnjaci i uredno zategnuti platneni ubrusi izuzetno pridonose boljoj atmosferi. Međutim, oni i zahtjevaju izuzetno i konstantno održavanje, pa njihovo pranje, peglanje ili zamjena mogu biti prilično skupi.

Stolnjaci idu pod ruku s otmjenim restoranima, međutim, stolnjaci su i u mnogim drugim tipovima restorana, s različitim krajnjim rezultatima.

Razlozi ZA stolnjake u restoranu

Stolnjaci u restoranu mogu biti itekako korisni iz nekoliko razloga, uključujući sljedeće:

  • Prilično su jeftin način da prekrijete stare ili ružne površine stolova
  • Lako se mjenjaju
  • Dolaze u svim bojama i veličinama
  • U trenu uljepšavaju svaku blagovaonicu restorana
  • Idealni su za restorane koji pružaju usluge cateringa

Razlozi PROTIV stolnjaka u restoranu

Prije nego što otrčite kupiti stolnjake za Vaš restoran, razmislite o ovim nedostacima:

  • Nisu otporni kao sama površina stola. Rupe, mrlje i rascjepi učinit će stolnjake neupotrebljivima
  • Uključuju mnogo više održavanja nego površina stola, koja može biti jednostavno pobrisana u pauzi između posjetitelja. Stolnjaci se moraju prati, peglati, slagati i odlagati.
  • Mogu pružiti krivi dojam gostima, koji će možda misliti da su „završili“ u nekom otmjenom restoranu, a ustvari su samo željeli hamburger i pivo.

Kupnja stolnjaka za restorane

U nastavku Vam donosimo nekoliko stvari na koje trebate obratiti pažnju prilikom kupnje stolnjaka i platnenih ubrusa za restorane:

  • Tražite profesionalne artikle. Stolnjaci namjenjeni za restorane, baš kao i profesionalno posuđe i ostala oprema za restorane, napravljeni su da traju mnogo duže od onih koji su namjenjeni za osobnu uporabu.
  • Dobro procjenite. Ako stolnjake kupujete s namjerom da prilikom otvaranja novog restorana uštedite novac, to Vas dugoročno može puno više koštati od kupnje lijepih stolova. Prilikom donošenja odluke mislite na usluge profesionalnih praonica i potrebu mjenjanja stolnjaka.
  • Izbjegavajte trendi boje

Boje koje su danas u modi sutra će biti totalni demode, što se može dogoditi i Vašoj blagovaonici ako ih u njoj budete koristili. Bijela boja i boja bjelokosti dobar su izbor, jer nikada ne izlaze iz mode. Ako baš morate imati nešto u boji, neka to budu platneni ubrusi.

Održavanje stolnjaka u Vašem restoranu

Stolnjaci za restorane Vam definitivno neće puno dobrog donijeti ako ih ne budete redovno prali i mjenjali. Neki restorani brigu o tome prepuštaju profesionalnim praonicama, dok drugi praonice imaju u sklopu svog poslovanja. Naravno, održavanje će Vas više koštati ako za Vas to obavlja netko drugi. Međutim, ako se ono obavlja u sklopu restorana, za to nekome morate davati plaću. Korištenje usluga profesionalnih praonica obično je najučinkovitiji način održavanja stolnjaka u restoranima. Oni će ih za Vas oprati, ispeglati i složiti.

  1. Oprema za catering može pridonijeti povećanju prodaje u restoranu 

Pružanje usluga cateringa omogućuje Vam proširivanje posla i izvan blagovaonice Vašeg restorana. Međutim, ovakav način pružanja ugostiteljskih usluga zahtjeva mnogo pažnje o detaljima i organizaciji. Kako biste mogli sigurno i učinkovito pružati usluge cateringa potrebni su Vam određeni dijelovi profesionalne opreme.

Kako biste uspješno pružili uslugu cateringa na bilo kojoj vrsti događaja, bilo da se radi o velikom svečanom vjenčanju ili jednostavnom poslovnom ručku, morate biti organizirani. Mnogo stvari možete zanemariti dok žurite sve to poslužiti, kao primjerice posudice za sol i papar, ubrusi za koktele, noževi za odrezak (nažalost, istinita priča).

Ako imate dovoljno sreće vratit ćete se u restoran ili catering kuhinju i donijeti ono što trebate, bez da itko primjeti. Ako imate trunku sreće, ono što nedostaje možete kupiti u lokalnoj trgovini. A ako jednostavno nemate sreće, možete izmisliti priču o tome kako više nitko ne koristi noževe za odrezak, te da je umjesto toga sasvim uredu koristiti nož za maslac, i čekati da vidite je li Vam klijent povjerovao (neće povjerovati).

Kako biste navečer lakše zaspali, napravio sam spisak svega što trebate za pružanje usluga cateringa na malim i velikim događajima. Vi naravno možete dodati i neke svoje stvari. Držite to zapisano u rokovniku i pobrinite se da ga pokažete osoblju koje Vam pomaže s uslugom tijekom događaja.

  • Pribor za stol
  • Tanjuri za jelo
  • Košarice za kruh
  • Posude za salatu
  • Čaše za vodu
  • Čaše za vino
  • Šalice za kavu s tanjirućima
  • Srebrni pribor za jelo
  • Platneni ili papirnati ubrusi
  • Stolnjaci
  • Središnji ukrasi za stol
  • Posudice za sol i papar
  • Posudice za šećer
  • Posudice za maslac
  • Pribor za posluživanje
  • Tacne za posluživanje
  • Spremnici za posuđe
  • Bokali za vodu
  • Komore za hranu
  • Tanjuri
  • Omoti za srebrni pribor za jelo
  • Košarice za kruh
  • Posude za otpad
  • Posude za spaljivanje otpada
  • Upaljač ili šibice
  • Hvataljke
  • Žlice za posluživanje
  • Kuhinjske lopatice
  • Daska za meso (za govedinu, šunku, puretinu)
  • Oštri nož za rezanje
  • Krpe (za čišćenje prolivenog)
  • Dekoracije (sezonsko cvijeće, itd.)
  • Mjesto za kavu/piće
  • Termo boce za kavu, bezkofeinske napitke i toplu vodu
  • Bokali za vodu
  • Posude s ledom za gazirane i negazirane sokove i ostala hladna pića
  • Slamke
  • Ukrasne kašikice za piće
  • Ubrusi za koktele
  • Šalice za kavu
  • Čaše za vodu
  • Košara s raznim čajevima i/ili toplom čokoladom
  • Košara s vrećicama šećera
  • Mala korpa za otpatke
  • Dodatni pribor za catering bez mogućnosti korištenja kuhinje na mjestu događaja
  • Izolirani spremnici koji održavaju toplu ili hladnu temperature hrane
  • Vreće za smeće za prljave stolnjake
  • Dodatne posude za prljavo posuđe
  • Jednokratni spremnici za odlaganje hrane (ako je zadržavate ili ako klijent želi zadržati ostatke)
  • Plastična folija
  • Aluminijska folija
  • Dodatni pribor za posluživanje
  • Bidoni vode – ako nema tekuće vode na mjestu događaja
  • Sredstva za dezinfekciju ruku
  • Dodatne krpe ili papirnati ubrusi
  • Smjernice za mjesto događaja (ovo ne zaboravite!)

Kupnja profesionalne kuhinjske opreme zna biti stresna. Osim što Vas može poprilično koštati, sam uspijeh pripreme hrane ovisi o Vašim dobrim odlukama na ovom polju.

Zato budite sigurni da je profesionalna oprema koju razmatrate ona prava i koja će biti u stanju zadovoljiti sve Vaše poslovne potrebe u godinama koje dolaze

Sretno

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

Ako misliš da si probao sve moguće pizze, vjerojatno će te neki od ovih...

All-you-can-eat restorani su hit u mnogim zemljama, ali u Hrvatskoj ih nema puno. Iako...

Restorani koji imaju samo jedno jelo na meniju možda na prvu zvuče kao poslovni...

Svi smo barem jednom sjedili u restoranu, otvorili jelovnik i ostali potpuno zbunjeni. Stranica...

Valentinovo se bliži i pravo je vrijeme za planiranje savršene večeri u svom restoranu. Na...

Zimski vrtovi u restoranima prava su čarolija tijekom hladnijih mjeseci. Oni nisu samo estetski...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.