Nova generacija popularno nazvana Milenijalci od svog izlaska u restoran očekuje mnogo više od samog objedovanja. Iskoristi ideje za promociju iz teksta koji slijedi i tvoj restoran će ih privući i osigurati zabavu te pružiti Milenijalcima mogućnost toliko željenog osobnog izričaja.

Hajde da pričamo o tvom novom ciljanom tržištu i idejama za promociju restorana za Milenijalse.
Oni su rođeni između 1980 i 1995 i rado ih nazivaju Milenijalci ili pak Generacija Y.

Milenijalci predstavljaju 64% od ukupne populacije a 60% od njih barem najmanje jednom tjedno izlazi van na ručak ili večeru. Svojim specifičnim načinom života, zahtjevima okruženja i vlastitim potrebama u mnogo čemu se razlikuju od prethodne generacije X. Tvoj zadatak je prilagoditi se i zadovoljiti njihove potrebe te privući ih u tvoj restoran ili bar. Kako?

Što Karakterizira Potrebe Milenijalsa

Tijekom posljednjih 5 godina prema informacijama Dr. Elizabeth Sloan, kolumnistice za Food Technology Magazine, zabilježen je pad posjetitelja ove dobne skupine za 6 % u restoranima diljem Amerike. Na ove činjenice svakako ima utjecaj i nezaposlenost mladih ljudi koja je sve više prisutna u zemlji i svijetu, no glavni razlog ipak leži u nešto drugačijim navikama i potrebama generacije Y kada je riječ o izlascima u restorane. O čemu se zapravo radi?

Pripadnici generacije Y za razliku od generacije x, iako imaju mnogo manje vremena za objedovanje posvećuju mnogo više pažnje onome što će jesti i gdje će jesti. Nekoliko je razloga za to:

  • Manjak sredstava uvjetuje da ljudi pomno biraju gdje će potrošiti svoj novac
  • Velika konkurencija na tržištu
  • Dostupnost informacija i bombardiranje reklamama o različitim ponudama

Informiranje pojedinca o zdravlju i sigurnosti hrane sve više utječe na svjesnost pojedinca o tome što je dobro i zdravo jesti, a što ne.

Ponašanje Milenijalsa

Da bi tvoj restoran opstao na tržištu potrebno je da se uklopiš u nove kriterije i prilagodiš potrebama i navikama svojih potencijalnih gostiju. O novoj generaciji gostiju koja puni tvoje stolove govore slijedeći podaci iz studije “Understanding Millennials “

  • Milenijalci preferiraju jesti četiri manja obroka u neuobičajeno vrijeme
  • Najčešće izlaze u restorane na ručak
  • 55 % radije bira veće stolove u restoranima za kojim sjede različite grupe gostiju
  • 68 % će se informirati kod svojih prijatelja prije odabira restorana
  • 87 % će naručiti skup i lijep obrok, čak i onda kada su u stisci sa novcem
  • 40 % će naručiti nešto drugo s menija prilikom nove posjete restoranu
  • Preferiraju svježu – manje prerađenu hranu
  • 80 % želi znati više o tome na koji je način hrana uzgojena

Nakon navedenog možemo zaključiti da generacija Y je educirana o sigurnosti, zdravstvenoj ispravnosti i proizvodnji hrane što pred tebe kao ugostitelja stavlja izazov da u svom restoranu isfuraš nove trendove i pretvoriš ga u pravo mjesto za ove goste.

Popularna Jela i Pića Na Tvom Meniju

Milenijalci sebe rado nazivaju “foodies” – ljudi koji pokazuju veliko zanimanje za ono sto jedu i piju i rado istražuju nova jela i pića, no što to oni zapravo najčešće naručuju i traže na restoranskom meniju? Možda će biti interesantan podatak da 44% od njih konzumiraju brzu hranu 1-4 puta tjedno!
No postoje i oni drugi Milenijalci koji traže nova jela i pića na meniju. Ovdje prije svega spadaju:

  • Kombinacije tradicionalnih jela sa ne-tradicionalnim prilozima i dodacima jela
  • Različite vrste salata sa još različitijim dresinzima i umacima.
  • Jela pripremljena isključivo od sirovog voća i povrća poznatog podrijetla.
  • Jela od piletine i dalje su veoma popularan izbor
  • Domaći sokovi, likeri i kokteli od svježeg voća i povrća također su veoma popularni.

Organska hrana, zdrava hrana, pilići iz slobodnog uzgoja, meso koje ne sadrži hormone, naoružajte se ovim i sličnim epitetima prilikom opisa jela u jelovniku. Milenijalci to vole!

Kako privući generaciju Y milenijalce u restoran ili bar popularna jela

Veličina je važna! Ponudite male, srednje i velike porcije. Na ovaj način gostima se pruža mogućnost da kušaju različita jela i kombiniraju svoje obroke po želji, a to je upravo ono što karakterizira generaciju Y, inovativnost, eksperimentiranje i stvaranje harmonije različitih i jedinstvenih okusa.
Potakni ih da se izraze u tvom restoranu! Pusti ih da slikaju svoje tanjure i dijele slike na Facebook-u , Pinterest-u i ostalim društvenim medijima. Ovo će se svakako odraziti na njihova ali i popularnost tvog restorana.

Savjet: Organiziraj natječaj i daj mu ime “Popularan gost. Zadatak je kombinirati najbolje / najljepše jelo iz ponude, uslikati ga i podijeliti na Facebook-u. Tko dobije najviše like-ova dobiva i besplatnu večeru!

Za razliku od Baby-boomera i generacije x, Milenijalsi nisu u tolikoj mjeri odani popularnim brendovima, oni žele isprobati različite stvari. Ovakav stav i istražiteljski duh je svakako prilika za kreativne ugostitelje kao i za manje poznate restorane.

Promocija Restoranske Ponude

Milenijalci su konstantno u potrazi za novim informacijama i uzbuđenjima, novim restoranima i interesantnim jelima koja su u ponudi. Ovo je za tebe prilika da promoviraš svoj restoran i ponudu jela na jednostavne i pristupačne načine:

  • Fokusiraj se na Milenijalse i ponudi nova uzbudljiva inovativna jela, ili novi način pripremanja i konzumacije jela i pića u tvom restoranu
  • Promoviraj ponudu u suradnji sa popularnim kuharima, napravi demonstraciju pripreme jela za svoje goste
  • Intervjuiraj svoje goste i iskoristi društvene mreže te podijeli iskustva korisnika vaših usluga
  • Obrati pažnju na ambalažu
  • Organiziraj različita događanja u tvom restoranu

Pored navedenog potrebno je osigurati stalnu online prisutnost. Web stranica tvog restorana trebala bi svakako biti optimizirana za preglednike pametnih telefona s obzirom na podatak da 32% od ukupnog broja gostiju i pripadnika generacije Y restoranske jelovnike pregleda na svojim mobilnim aparatima.

Povećajte Gužvu u Restoranu – Pružite Više od Hrane

Udobnost i Uživanje. Odmah nakon kvalitetne hrane i pristupačnih cijena, ono što gosti ocjenjuju kao veoma važan aspekt prilikom odabira restorana je svakako atmosfera u restoranu, tj. udobnost restorana i uživanje u ambijentu.

Milenijalci će radije izabrati velike stolove za kojima može sjediti više posjetitelja. Ovo je svakako odraz današnjice i asocijalnog načina života gdje odlazak u restoran postaje socijalni događaj. Dizajn, neobičan ali prije svega jednostavan će ih privući u tvoj objekt dok udobne stolice ili pak fotelje će ih sigurno zadržati nešto duže u tvom restoranu te će gužva biti zagarantirana. Da li sam zaboravila reći – Milenijalci vole gužvu. Tamo gdje je gužva, tamo je i dobra zabava!

Tretirajte svoje osoblje s poštivanjem. Način na koji se odnosiš prema svom osoblju je veoma važan jer mnogo govori o vama. Izgleda da je ovo jedna od bitnih stavki koju Milenijalci izrazito uočavaju i cijene prilikom izbora restorana za izlazak. Ako se s poštivanjem odnosite prema svom osoblju stvorićet ćeš ugodno okruženje, a za očekivati je da ćeš biti još ljubazniji prema svojim gostima. Ove činjenice mnogo govore i o načinu na koji se sprema hrana i općenito posluje u tvom restoranu.

Tehnološki izumi cvjetaju na tržištu i svakog dana željeli ili ne, sve više postajemo ovisni o njima. Čak 67% Milenijalaca ima zahtjev za besplatnim bežičnim internetom u restoranima i barovima. Upotreba tehnoloških pomagala poput tableta umjesto menija, plaćanja i naručivanje mobilnim telefonima pa čak i različite igre na tabletima u restoranskoj ponudi postaju veoma moćan alat za privlačenje restoranskih gostiju. Jedna od ovakvih tehnoloških zabava i njen utjecaj na poslovanje je prikazan u slijedećem promotivnom videu.

Na ovaj način izlazak u restoran ili bar postaje društveni događaj te gostu daje mogućnost upoznavanja novih prijatelja, druženja i dobre zabave.

Koristeći spoznaje i savjete iz teksta nadam se da ćeš uspjeti prilagoditi se zahtjevima tržišta. Ponekad, malo mašte je sasvim dovoljno, no mnogo puta potrebno je puno više od toga.
No definitivno trebaš ostati u tijeku jer 44% Milenijalaca smatra da će imati još veće zahtjeve kada je riječ o objedovanju izvan doma u narednih 5 godina!
Sretno! Voli vas Aida.