Sve više popularnih restorana i kafića imaju izrađene mobilne aplikacije za restorane i barove. Gosti koji su u potrazi za informacijama, koji restoran ili bar posjetiti , putem interneta, postat će vaši gosti.
Smart mobilni telefoni su postali sastavni dio naših života i to iz više razloga: u njima se nalaze naši osobni podaci, kontakti, poruke, privatne fotografije, brojevi bankovnih računa, te razne mobilne aplikacije kojima se korisnici služe, da bi im olakšale svakodnevni život.
Poznato je da veliki broj ljudi Smartphone-e tzv. pametne telefone ne ispušta iz ruka. Upravo zbog toga, mobilne aplikacije za restorane i barove postaju sve zanimljivije i u ulozi marketinškog oglašavanja.
Pokrenuli ste svoj vlastiti posao u ugostiteljstvu i otvorili restoran o kojem ste oduvijek sanjali. Iako ste uložili mnogo novca i truda pralikom izgradnje i uređivanja, u konačnici ste više nego zadovoljni rezultatom. Zaposlili ste prijatno i vrijedno osoblje, te se osobno potrudili, da svaki detalj u objektu bude upravo onakav, kakvog ste ga i zamislili.
Kada je gotov prvi korak, stignete do točke, gdje vaš objekt želite predstaviti u najboljem svijetlu i kao takav, prezentirati potencijalnim gostima.
Vizitke i flajeri su spremni, web stranica je gotova, kreirani su i profili na svim popularnim društvenim mrežama…odlično, tako i treba! Ali sebi postavljate pitanja: „Što je to još popularno u današnjem svijetu ugostiteljskog marketinga što donosi i profit? Što još mogu uraditi i kako da se izdvojim i djelujem autentično pored svih ostalih ugostiteljskih objekata u blizini?
Prošlog tjedna sam pisala tekst u kojem sam se dotakla svih uspješnih načina marketinga za restorane (barem po meni), i shvatila da su mobilne aplikacije trenutno popularnije od samih web stranica, ili su barem na putu da budu. Ako želite uspješno poslovati, vaši potencijalni gosti vas trebaju i online lako pronaći.
Što su to mobilne aplikacije?
Mobilne aplikacije su aplikacijski software-i koji su napravljeni da rade na pametnim telefonima ( engl. smartphones), tablet računalima i drugim mobilnim uređajima. Nakon kupovine smartphone-a pronaći ćete mnoge mobilne aplikacije već instalirane na samim uređajima kao sto su kalendar, vremenska prognoza, e-mail. Mobilne aplikacije se mogu besplatno ili uz plaćanje preuzeti i / ili aktualizirati kod distribucijskih platformi od njihovih proizvođača , kao što su : App Store , Blackberry App World, Android i drugi.
Aplikacije su se prvobitno koristile za brzu provjeru elektronske pošte, ali je njihova velika potražnja dovela do ekspanzije i u drugim područjima kao što su mobilne igre, društvene mreže, GPS, gledanje video sadržaja i pretraživanje interneta uopće.
Tržište mobilnih aplikacija danas je vrlo razvijeno i nalazi se u stalnom porastu .
Da li su mi mobilne aplikacije za restorane i barove stvarno potrebne?
Činjenica je da nažalost još uvijek veliki broj ugostiteljskih objekata, pogotovo malih objekata, nema svoju vlastitu mobilnu aplikaciju, pa čak ni web stranicu. To je većinom iz razloga što su takva ulaganja za njih preskupa ili ih smatraju nepotrebnim. Vama, nažalost to znači, da gubite dobar dio posla odnosno profita. Morate shvatiti da su vaši potencijali gosti postali većinom mobilni, tako da preko svojih mobilnih uređaja traže informacije o ugostiteljskim objektima koje ih zanimaju i u koji žele otići na ručak ili piće. Ljudi žele uštedjeti vrijeme i na najjednostavniji i najbrži mogući način doći do podataka koje ih zanimaju, a mobilne aplikacije im pružaju upravo taj luksuz. Izvade smartphone iz džepa, uključe ga, dodirnu logo vašeg ugostiteljskog objekta na uređaju i već su došli do svih željenih informacija vezanih za vaš objekt.
Mobilne stranice ili aplikacije za ugostitelje ne moraju uvijek biti komplicirane. Nekad je dovoljno da sadrže samo osnovne podatke o objektu, što tražitelje ustvari i najviše zanima, a to su: osnovne informacije kao sto su telefonski broj i adresa objekta, te jelovnik, cjenik pića i tjedna ponuda
Mobilne aplikacije za restorane i barove, koja kupcu pružaju ono sto želi, lako je razviti uz pomoć firme koja specijalizirana za ovu vrstu aplikacija. Jednostavne mobilne web stranice ili aplikacije za restorane su isplative i nevjerojatno značajne u povećanju prodaje i dobivanju novih gostiju.
Kako doći do mobilne aplikacije?
Prvo što morate jeste pronaći provjerenu software-sku firmu, koja je po recenzijama i preporukama, te vašem mišljenju jedna od najboljih za izradu mobilnih aplikacija u okruženju. Ako ste se već odlučili za mobilnu aplikaciju i spremni uložiti novac, onda neka bude izrađena kako treba. Nemojte dozvoliti da vam izrade aplikaciju, koja će na određenim platformama biti spora i loše funkcionirati.
Dizajn, funkcionalnost, preglednost i sigurnost su jako bitni faktori i to neka vam bude na umu, prilikom dogovora sa stručnim timom koji će biti zadužen za razvoj vaše mobilne aplikacije. Po mogućnosti, bilo bi dobro da vaša mobilna aplikacija podržava sve mobilne uređaje, ili bar
nekoliko njih, jer tako ćete brže osvojiti tržište i širiti se.
Cijena razvoja prosječne mobilne aplikacije od strane stručnog tima u Njemačkoj (pošto sam specijalizirana za njemačko tržište) počinje od cca. 2000 Eura pa na dalje. Ima i onih jeftinijih, koje su nešto jednostavnije, a cijena im je oko 700 Eura. U glavnom su to cijene po kojima i domaće firme razvijaju mobilne aplikacije za restorane barove.
Jedna kompleksna, kvalitetno urađena aplikacija može dostići cijenu i do 500.000 Eura. Mnogo novca, zar ne?
Što mobilna aplikacija za restorane treba da sadrži?
Ako ste u mogućnosti da izradite kvalitetnu mobilnu aplikaciju, koja će vam u budućem poslovanju pomoći, onda je bitno da aplikacija ima određene stavke u sebi kojima ćete se vi i vasi gosti moći služiti
Sadržaj jedne komplekse i funkcionalne mobilne aplikacija za restorane izgleda ovako:
- osnovni podaci ugostiteljskog objekta (ime vlasnika, telefonski brojevi, e-mail)
- mobilni jelovnik
- mogućnost rezervacije
- mobilno online naručivanje
- radno vrijeme objekta
- lokacija odnosno točna adresa ugostiteljskog objekta
- prikaz pozicije.
- povezivanje s društvenim mrežama (Facebook, Twitter, Google +…)
- galerija slika i video galerija
- kalendar ekskluzivnih događanja
- mogućnost ocjenjivanja fotografija, jela, pića…
- notifikacije
- mogućnost povezivanja sa POS sistemom
…pa cak i plaćanje putem mobilne aplikacije je moguće
Što mobilna aplikacija znaci za vaš ugostiteljski objekt i vaše poslovanje?
Dobro razvijena mobilna aplikacija je vizitka vašeg ugostiteljskog objekta, koju će vaši gosti nositi u svojim mobilnim uređajima, a vama donijeti veću zaradu. Ona će vaše goste informirati o jelovniku i najnovijoj ponudi, te aktualnostima i događanjima. Uz pomoću integrirane navigacije u aplikaciji, vaši gosti će mnogo lakše pronaći put do vašeg ugostiteljskog objekta i time uštedjeti današnje dragocjeno vrijeme. Rezervirati mjesto u objektu ili naručiti omiljeno jelo, također je najjednostavnije učiniti putem mobilne aplikacije.
Zanimljivi podaci o mobilnim pametnim telefonima i aplikacijama
Ovi podaci o smartphone-nima i aplikacijama će vas potaknuti, da razmislite o vlastitoj aplikaciji za vaš ugostiteljski objekt:
- Više od 1,5 milijuna dostupnih aplikacija se nalaze samo u Appleovom App Store-u i Google Play-u.
- Na svakom smartphone-u se u prosjeku nalazi oko 41 aplikacija
- U prosjeku čovjek koji se služi mobilnim internetom provede 127 minuta dnevno surfajući po njemu
- Ljudi čekiraju svoj telefon 150 puta dnevno, naravno opet pričamo o prosjeku
- Najčešće ga koriste mladi ljudi između 25-34 godine, i to ukupno 33%
- Do 2020 godine pola od svih plaćenih računa će se plaćati putem mobilnih uređaja
Mobilne aplikacije u ulozi vodiča
Ako sebi još ne možete priskrbiti vlastitu aplikaciju (pa i ako je posjedujete), onda je bitno da se profil vašeg ugostiteljskog objekta može pronaći na popularnim društvenim internet portalima, koje ljudi posjećuju kada žele da posjete novo mjesto gdje će večerati , popiti času vina, koktel ili jednostavno dobru kavu.
To su aplikacije koje su kreirane isključivo za predstavljanje i ocjenjivanje hotela, restorana i barova. Ljudi vole čitati komentare o restoranu koji žele posjetiti, te provjeriti koju ocjenu ima od strane gostiju koji su već bili u njemu. Vaši gosti na ovakvim web stranicama mogu komentirati vašu ponudu, uslugu, lokaciju, higijenu u restoranu…pa čak i vas osobno. Sve to zanima potencijalnog gosta, koji će vjerojatno pročitati i recenzije drugih sličnih objekata u okolini.
Ove aplikacije su odlične za turiste i poslovne ljude koji često putuju. Putem njih gosti imaju mogućnost da traže restorane po kategorijama, lokalitetu ili cijenama. Primjera radi, ako gosti žele neko talijansko jelo, u gradu koji posjećuju, za određenu cijenu, onda se te informacije navedu u aplikaciji i putem nekoliko klikova imaju prikaz ponude svih restorana, koji odgovaraju zadanim željama. Pri tom imaju još i mogućnost da pogledaju slike objekta, ponuđeni jelovnik, cijene jela i pića, lokaciju (uz pomoć navigacije)…
Priključite se i vi ovoj zajednici. Saznajte što gosti misle o vama i vašoj usluzi, pa čak i o konkurenciji. Budite na listi ponuđenih ugostiteljskih objekata za turiste i poslovne ljude koji ne znaju za vas.
Najčešće korištene mobilne aplikacije u svijetu su Yelp, UrbanSpoon, FourSquare, OpenTable and TripAdvisor, a na našim prostorima Dobri Restorani, Istra Gourmet, Pauza, Taste Croatia.
Primjeri mobilne aplikacije za restorane i barove
Razumljivo je da veliki ugostiteljski lanci imaju svoje mobilne aplikacije. Navest ću vam neke od vodećih aplikacija svjetskih ugostiteljskih brendova, a to su: Starbucks, McDonalds, PizzaHut, Subway… Svi oni imaju veliki broj korisnika, kojima nude određene privilegije ili popuste prilikom skidanja njihovih aplikacija na mobilne smartphone.
To bi i za vas mogao da bude jedan interesantan način da dođete do novih gostiju. Ukoliko imate ili planirate izraditi vlastitu mobilnu aplikaciju, onda ponudite svojim gostima npr. 10% popusta na cjelokupni račun ili dva pica gratis, ukoliko su skinuli aplikaciju za vas restorane na njihove mobilne uređaje ili tablete.
Ugledajte se na velike i pratite njihove načine marketinga, koliko god imate mogućnosti.
Ako ste ambiciozni, stalno ćete biti u potrazi za novim izazovima i otvoreni za nove načine reklamiranja vašeg ugostiteljskog objekta. Znam, ugostiteljima koji žele “držati korak sa vremenom” nije nimalo lako, jer današnji načini marketinga, pogotovo online marketinga, mijenjaju se iz dana u dan.
Trudite se držati taj korak sa vremenom i učinite onoliko koliko možete da zajednica sazna za vaš ugostiteljski objekt i vašu ponudu.
Da li Vi imate mobilnu aplikaciju za vaš ugostiteljski objekt ili je planirate izraditi?
Imate li svoje mjesto na TripAdvisoru i sličnim stranicama?
Ako da, na pravom ste putu i može se reći da pratite trendove današnjeg marketinga!