Kako otvoriti i voditi profitabilan beach bar

Kako otvoriti i voditi profitabilan beach bar

Beach bar je često jedan od najprofitabilnijih ugostiteljskih objekata u ljetnoj sezoni. Otvaranje i posjedovanje beach bara jedno je od onih jedinstvenih životnih iskustava. I iako može biti ugodno i isplativo, kao i u svakom ugostiteljskom poslu podrazumijeva naporan rad i veliku pripremu. 

Prednosti posjedovanja takve vrste bara su mnoge. 

Profitne marže su još uvijek visoke, posebno na alkohol. Postoje izvrsne mogućnosti umrežavanja i prilika za upoznavanje novih ljudi. Sami ste svoj šef i možete živjeti i raditi pod svojim uvjetima. 

Ipak, imajte na umu da početni troškovi znaju biti dosta veliki. Dugo radno vrijeme je uobičajeno. Na svakom koraku se nalazi izravna (beach barovi) i neizravna konkurencija (druge vrste ugostiteljskih objekata).

Ako ste se odlučili krenuti u ovaj poduhvat, evo što trebate znati o otvaranju i vođenju profitabilnog beach bara. 

Kako otvoriti beach bar

Želite se baviti ovim poslom, ali od čega točno krenuti i koji su najvažniji koraci? 

Prvi korak je izrada poslovnog plana.

Dugi, detaljni poslovni planovi ugostitelji najčešće izrađuju samo ako su za otvaranje bara potrebna sredstva banke. Nemojte ići u tom smjeru samo u spomenutom slučaju. Savjetujemo vam da stavite sve na papir i temeljito krenete u izvedbu svoje ideje. Takav pristup izrade plana će vam pomoći da potvrdite ideju i napredujete od samog početka. 

U svoj plan uključite detaljnu analizu sljedećeg:

  1. Lokacija Beach bara
  2. Financiranje
  3. Konkurencija i potreba tržišta
  4. Jedinstvena prodajna ponuda
  5. Ciljani gosti
  6. Marketinška strategija
  7. Potrebno osoblje
  8. Oprema
  9. Troškovi pokretanja
  10. Dokumentacija

Lokacija Beach bara

Lokacija je jedan od važnijih faktora iako ne mora nužno biti presudna. Znamo za mnoge ugostiteljske objekate koji se nalaze na slabo prometnim mjestima, ali posluju jako uspješno. Ipak, puno je više onih objekata koji svoj svakodnevni prihod duguju dobroj prometnoj lokaciji, stoga dobro razmislite o izboru iste.

Financiranje 

Financiranje sigurno igra veliku ulogu u samom početku, ako ne i najvažniju. Ulaganje u beach bar je solidan financijski zalogaj, ali nemojte se obeshrabriti. Imate li dobru ideju, budete li posao vodili pravilno, vremenom ulog će se vratiti. I to višestruko. 

Konkurencija i potreba tržišta 

Analiza konkurencije nužan je dio svakog ozbiljnog poslovnog plana. Napominjemo, u slučaju beach bara, ne samo izravna već i neizravna konkurencija je na svakom koraku. Nemojte učiti na svojim greškama. Potrudite se da saznate šta konkurencija radi dobro kako bi ste vi to odradili vrhunski. I šta radi loše, kako se vama takve greške ne bi događale. 

Jedinstvena prodajna ponuda

Ako mislite da imate dobru ideju trebate vjerovati u nju. Ali vidite, ponekad nam se svima dogodi da pomislimo kako imamo nešto novo i inovativno, ali zapravo nije. Takva ideja postoji odavno i već je u silaznoj putanji u trendu. Pomislimo kako ćemo otvoriti nešto jedinstveno, a zapravo se takvo isto ili slično nalazi na svakom koraku. U svakom slučaju, potrebu tržišta ozbiljno shvatite.

Ideja je odličan početak za stvaranje uspjeha. Kad ćete ako nećete sad? Samo pametno analizirajte i dobro proučite tržište.

Jedinstvena prodajna ponuda je usko vezana za sve nabrojene elemente u ovom tekstu, ali posebno je vežemo za konkurenciju. Kako ćete se istaknuti? Što imate novo ponuditi? Možete li osmisliti jedinstven koncept?

Koncept beach bara oslanja se na vrstu i temu. Uključuje stil, principe usluge, ponudu pića i hrane i glazbu. Ovi elementi moraju biti u skladu. Ponuda treba odgovarati konceptu, a cijene se trebaju prilagoditi ciljnom tržištu.

Ciljani gosti

Uzmemo li za primjer da su ciljani gosti generacija Z, bar će u svakom pogledu biti prilagođen njoj. Od brze hrane, koktela do glazbe. Ako pak ciljate na elitne goste iz susjednih vila, onda se potrudite da imate što ponuditi takvoj vrsti klijantele.

Marketing

Oslanjanje na dobru lokaciju uz potpuno zanemarivanje marketinške strategije je u startu loš potez. Zamislite samo da od 1000 gostiju koji su posjetili bar danas, uz pomoć marketinga možete privući još 300. Pa onda 300 “nenadanih” gostiju dnevno puta 30 dana u mjesecu. Računica je jasna. 

Koristite društvene mreže za promociju i nemojte podcjenjivati moć marketinga. U ovome smo poslu više od 20 godina. Iz iskustva kažemo, ugostitelji koji znaju važnost marketinga i koji ga koriste su uvijek korak ispred onih koji nisu.

Potrebno osoblje

Složit ćete se s nama jer smo sigurni da vam je se već dogodilo. Naručili ste jutarnju kavu i toliko ste je dugo čekali da ste samo po tome zapamtili gdje ste došli. I da sljedeći put kad budete htjeli popiti kavu znate gdje sigurno nećete. 

Možda samo pogrešna procjena vlasnika i nenadan broj gostiju u tom trenutku. Može biti i loš trenutak i greška osoblja. Ipak, u dosta slučajeva radi se o tome da vlasnici umjesto 10 konobara koji trebaju pokrivati objekat, zaposle 5. Takav pristup pokušajte izbjeći. 

Generalno, vlasnici ugostiteljskih objekata često zanemare svoje vlastito iskustvo. U moru obaveza, zaborave da prije nego su i sami postali ugostitelji, posjetili su na stotine objekata. Samo krenite od sebe. Što vas je oduševljavalo, a što je bio razlog da nikad više ne posjetite to mjesto? 

Oprema

Izgled bara je vezan za inventar i ambijent koji želite stvoriti. Ugostiteljska oprema podrazumijeva vanjski i unutarnji inventar i sve ono potrebno za rad. Prije biranja idealno rješenje bi bilo konzultirati se s ljudima koji već imaju iskustvo sa istim ili sličnim poslom. 

Dokumentacija

Potrebne dozvole i dokumentacija su neizbježan dio procesa. Nemojte se obeshrabriti ukoliko vam se na prvu učini komplicirano. Saznajte koji su to minimalni uvjeti za otvaranje beach bara i koje zakonske odredbe morate ispoštovati.

Koliko košta otvaranje i vođenje beach bara

Visoki troškovi pokretanja značajna su prepreka otvaranju bara i variraju zbog mnogih čimbenika. Najvažniji su vrsta, veličina i lokacija bara.

Najam bara sa opremom naravno koštat će manje od pokretanja objekta od nule. Veći barovi općenito su skuplji jer zahtijevaju više osoblja i opreme. Cijena ovisi o mnogo čemu pa i o tome od čega će se sastojati vaša ponuda. 

Zarada će ovisiti o tome koliko dobro vodite svoj beach bar i upravljate svojim operativnim troškovima. 

Nužno je pratiti financije kako bi imali realan uvid o poslovanju i donosili bolje odluke. Važni financijski izvještaji uključuju:

  • Izvještaj o prodaji hrane i pića: trebate ga generirati dnevno, tjedno i mjesečno
  • Izvještaj o nabavnim cijenama: Troškovi su ukupni trošak prodane robe (hrana i alkoholna pića) plus troškovi rada
  • Izvještaj o zalihama: pokrenite izvještaj tjedno kako bi pratili svoj inventar (alkohol je iznimka – zahtjeva izvještaj svakodnevno)
  • Izvještaj o novčanom toku: Identificira priljeve i odljeve novca za određeno razdoblje
  • Izvještaj o dobiti i gubitku: Dobit (ili gubitak) izračunava se oduzimanjem rashoda od prihoda

Fiskalna blagajna POS Sector

fiskalna blagajna POS Sector

 

Za svakog vlasnika ugostiteljskog objekta, pravilna organizacija i odlično upravljanje poslom ključ je uspjeha. Današnja tehnologija je toliko napredovala da možete izbjeći mnogo toga s čim su se ugostitelji prije nekoliko desetaka godina morali boriti.

Govorimo iz vlastitog iskustva. Naime,

“Prva verzija POS Sectora nastala je prije 15 godina iz potrebe mene kao ugostitelja. Kao vlasnik beach bara na plaži (Buba beach bar – Makarska) koji je imao jako velik broj gostiju, očekivao sam da zarađujem puno više. A nisam.

Osećao sam da gubim novac, ali nisam mogao znati gdje. U razgovoru sa prijateljem programerom rekao sam mu šta me muči. Pokazao sam mu analize i izvještaje koje sam tada imao. Tako je sve krenulo.”

“Što će ti ovo? Ovo ti ništa ne pomaže. Tako dobro osmišljen posao moraš da vodiš bolje.”

“Zajedno smo napravili POS Sector i pokazali ga prijateljima ugostiteljima koji su i sami htjeli da ga koriste. Ostalo je povijest.”

Mario Miličević, suosnivač i suvlasnik POS Sectora

Za uspješno vođenje beach bara nužno je pobrinuti se da vam fiskalna blagajna bude što jednostavnija i brža. Ipak, ako je posmatrate samo kroz prizmu izdavanja računa, onda se malo bolje trebate upoznati sa svim onim što vam može i treba osigurati. 

Od spomenutih izvještaja koji će vam biti jasni pokazatelji poslovanja do kreiranja normativa i pravilnog vođenja inventure i skladišta, POS Sector vam omogućava apsolutnu kontrolu nad poslom. Uz to je jako jednostavan i brz program za korištenje.

Također, POS Sector možete isprobati i koristiti mjesec dana besplatno. 

S obzirom da se instalacija izvršava online u roku od 10ak minuta, imate priliku da se sa kućnog računala ili laptopa upoznate sa programom i pripremite sve artikle, a onda jednostavno, u nekoliko klikova sve prebacite na fiskalnu blagajnu u vašem objektu.

Isprobajte besplatno POS Sector – nazovite nas na +385 1 8000 132 ili popunite kontakt formu ispod.