Gostovanje chefova i privremeni koncepti u restoranima

Picture of Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Gostovanje chefova i privremeni koncepti u restoranima

Tablica sadržaja

Gostovanje chefova i privremeni koncepti u restoranima su rastući trend u hrvatskoj gastronomiji zadnjih nekoliko godina. 

Jedan tjedan restoran nudi fine dining, drugi street food, nekad se kuha po receptima s drugog kraja svijeta, nekad se vraća tradiciji u modernom ruhu. Chefovi dolaze, kuhaju, ostavljaju trag i odlaze. Ti koncepti podižu adrenalin i restoranima i gostima.

Nema monotonije, nema dosade. Samo kreativnost, ekskluziva i želja da se doživi nešto što možda više nikad neće biti na meniju.

U nastavku pročitaj koje su prednosti ovakog načina rada i možeš li ovaj koncept uključiti i u svoj restoran!

PREUZMI CHECK LISTU ZA OTVARANJE RESTORANA

Zašto restorani vole privremene koncepte? 

Ovdje se najviše radi o dinamici i izlasku iz rutine i za restoran i za goste. Privremeni koncepti restoranima daju priliku za eksperimentiranje bez velikog rizika. Ograničeni jelovnici stvaraju ekskluzivu i privlače znatiželjne goste. Ljudi vole osjećaj da su dio nečeg posebnog, nečeg što neće trajati zauvijek. To stvara hype, puni stolove i diže reputaciju restorana. 

Gostujući chefovi donose svježinu. Njihova imena privlače publiku, posebno ako su poznati ili dolaze iz restorana s Michelinovom zvjezdicom. 

Jelovnici su većinom poprilično ekskluzivni. Chefovi koriste sezonske i rijetke sastojke, spajaju neočekivane okuse, igraju se tehnikama i prezentacijom. Upravo ta nepredvidivost privlači goste. Ne dolaze samo na večeru, dolaze po doživljaj koji neće moći ponoviti.  

Privremeni koncepti daju restoranu također i fleksibilnost. Može testirati nove ideje bez dugoročnih obaveza. Ako koncept uspije, može ga trajno uvrstiti u ponudu. Ako ne, jednostavno ide dalje. 

Znamo koliko brzo se trendovi mijenjaju i ovo zvuči kao poprilično pametna strategija.

Kako privremeni koncepti utječu na tim u kuhinji?

Privremeni koncepti donose uzbuđenje, ali i izazove za tim u kuhinji. Svaka promjena jelovnika zahtijeva brzo prilagođavanje. Kuhari uče nove recepte, testiraju tehnike i usklađuju se s vizijom gostujućeg chefa. Tempo je intenzivan. Sve mora funkcionirati besprijekorno, iako se ta jela vjerojatno pripremaju prvi put.  

Svaki novi koncept donosi priliku za učenje i usavršavanje.  

Chefovi koji dolaze često unose drugačiji pristup. Neki rade brže, neki zahtijevaju više preciznosti, neki guraju tim do krajnjih granica. Kuhari iz stalnog tima prilagođavaju se tim stilovima i upijaju nova znanja. Privremeni koncepti tako ne mijenjaju samo jelovnik već i način rada. Tim izlazi iz rutine, testira vlastite granice i sigurno će napredovati.

Kako stvoriti hype?

Marketing privremenih koncepata mora biti brz, upečatljiv i usmjeren na ekskluzivnost. Restorani nemaju vremena za dugotrajne kampanje. Moraju odmah privući pažnju i stvoriti osjećaj hitnosti.  

Društvene mreže igraju ključnu ulogu. Najave gostujućih chefova, teaseri jelovnika i behind-the-scenes sadržaj podižu interes.  

Influenceri i foodie zajednice pomažu u širenju priče. Prvi dojmovi i recenzije stvaraju dodatni hype. Možeš ponuditi ekskluzivne rezervacije za medije i poznate gurmane kako bi osigurao publicitet.  

Ograničen broj mjesta pojačava želju. “Samo 50 stolova”, “Prijave kreću u podne”…Takve poruke potiču ljude na brzu reakciju. Kada se stolovi rasprodaju u nekoliko sati, priča se dalje širi sama. 

Uspješan primjer hype-a

Kraljevska gozba u restoranu Dubravkin put (Zagreb)

O kraljevskoj gozbi održanoj u restoranu Dubravkin put pričalo je se dugo. Ovaj ekskluzivni događaj donio je jedinstveno iskustvo..Večeru koju je pripremila chefica Priska Thuring uz gostujućeg chefa Gregoria Manuccija. 

S jelima koja podsjećaju na kraljevske gozbe i uz pomno odabrana vina, atmosfera je bila luksuzna i intimna dok su klasična glazba i kraljevski dekor učinili doživljaj još posebnijim. 

Događaji kao ovaj pružaju priliku za uživanje u nečemu zaista jedinstvenom. Samo je 18 gostiju moglo uživati u ovom privilegiranom iskustvu. 

Kroz ovakve događaje, gosti mogu doživjeti jedinstvene kulinarske doživljaje koje nemaju priliku kušati svakodnevno. Restorani, s druge strane koriste te prilike kako bi se istaknuli u konkurentnom tržištu, privukli nova lica i ojačali svoju prisutnost u medijima. Kada se povežu s renomiranim chefovima ili stvaraju inovativne koncepte, postaju viralani s medijskom pažnjom i velikim interesom. 

Takav inovativni pristup omogućava restoranima da se istaknu u industriji i zadovolje rastuće zahtjeve svojih gostiju.

PREUZMI CHECK LISTU ZA OTVARANJE RESTORANA

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

Aperitiv nije samo još jedno piće na stolu prije jela. On ima svoju svrhu....

Amerikanci vole brzinu. Europljani vole iskustvo, a u restoranima se to najbolje vidi. U...

Gosti sve češće biraju bezalkoholna pića kako zbog zdravlja, ukusa ili životnog stila.  Dobro osmišljen...

Dostava hrane nikad nije bila traženija, ali i konkurencija nikad jača. Gosti žele brzo,...

U zaista dobrom restoranu nisu najvažniji ni jelovnik ni interijer. Najvažniji je osjećaj koji...

Koncept otvorene kuhinje već nekoliko godina je jako popularan u restoranima diljem svijeta i...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.