Gostovanje chefova i privremeni koncepti u restoranima su rastući trend u hrvatskoj gastronomiji zadnjih nekoliko godina.
Jedan tjedan restoran nudi fine dining, drugi street food, nekad se kuha po receptima s drugog kraja svijeta, nekad se vraća tradiciji u modernom ruhu. Chefovi dolaze, kuhaju, ostavljaju trag i odlaze. Ti koncepti podižu adrenalin i restoranima i gostima.
Nema monotonije, nema dosade. Samo kreativnost, ekskluziva i želja da se doživi nešto što možda više nikad neće biti na meniju.
U nastavku pročitaj koje su prednosti ovakog načina rada i možeš li ovaj koncept uključiti i u svoj restoran!
PREUZMI CHECK LISTU ZA OTVARANJE RESTORANA
Zašto restorani vole privremene koncepte?
Ovdje se najviše radi o dinamici i izlasku iz rutine i za restoran i za goste. Privremeni koncepti restoranima daju priliku za eksperimentiranje bez velikog rizika. Ograničeni jelovnici stvaraju ekskluzivu i privlače znatiželjne goste. Ljudi vole osjećaj da su dio nečeg posebnog, nečeg što neće trajati zauvijek. To stvara hype, puni stolove i diže reputaciju restorana.
Gostujući chefovi donose svježinu. Njihova imena privlače publiku, posebno ako su poznati ili dolaze iz restorana s Michelinovom zvjezdicom.
Jelovnici su većinom poprilično ekskluzivni. Chefovi koriste sezonske i rijetke sastojke, spajaju neočekivane okuse, igraju se tehnikama i prezentacijom. Upravo ta nepredvidivost privlači goste. Ne dolaze samo na večeru, dolaze po doživljaj koji neće moći ponoviti.
Privremeni koncepti daju restoranu također i fleksibilnost. Može testirati nove ideje bez dugoročnih obaveza. Ako koncept uspije, može ga trajno uvrstiti u ponudu. Ako ne, jednostavno ide dalje.
Znamo koliko brzo se trendovi mijenjaju i ovo zvuči kao poprilično pametna strategija.
Kako privremeni koncepti utječu na tim u kuhinji?
Privremeni koncepti donose uzbuđenje, ali i izazove za tim u kuhinji. Svaka promjena jelovnika zahtijeva brzo prilagođavanje. Kuhari uče nove recepte, testiraju tehnike i usklađuju se s vizijom gostujućeg chefa. Tempo je intenzivan. Sve mora funkcionirati besprijekorno, iako se ta jela vjerojatno pripremaju prvi put.
Svaki novi koncept donosi priliku za učenje i usavršavanje.
Chefovi koji dolaze često unose drugačiji pristup. Neki rade brže, neki zahtijevaju više preciznosti, neki guraju tim do krajnjih granica. Kuhari iz stalnog tima prilagođavaju se tim stilovima i upijaju nova znanja. Privremeni koncepti tako ne mijenjaju samo jelovnik već i način rada. Tim izlazi iz rutine, testira vlastite granice i sigurno će napredovati.
Kako stvoriti hype?
Marketing privremenih koncepata mora biti brz, upečatljiv i usmjeren na ekskluzivnost. Restorani nemaju vremena za dugotrajne kampanje. Moraju odmah privući pažnju i stvoriti osjećaj hitnosti.
Društvene mreže igraju ključnu ulogu. Najave gostujućih chefova, teaseri jelovnika i behind-the-scenes sadržaj podižu interes.
Influenceri i foodie zajednice pomažu u širenju priče. Prvi dojmovi i recenzije stvaraju dodatni hype. Možeš ponuditi ekskluzivne rezervacije za medije i poznate gurmane kako bi osigurao publicitet.
Ograničen broj mjesta pojačava želju. “Samo 50 stolova”, “Prijave kreću u podne”…Takve poruke potiču ljude na brzu reakciju. Kada se stolovi rasprodaju u nekoliko sati, priča se dalje širi sama.
Uspješan primjer hype-a
Kraljevska gozba u restoranu Dubravkin put (Zagreb)
O kraljevskoj gozbi održanoj u restoranu Dubravkin put pričalo je se dugo. Ovaj ekskluzivni događaj donio je jedinstveno iskustvo..Večeru koju je pripremila chefica Priska Thuring uz gostujućeg chefa Gregoria Manuccija.
S jelima koja podsjećaju na kraljevske gozbe i uz pomno odabrana vina, atmosfera je bila luksuzna i intimna dok su klasična glazba i kraljevski dekor učinili doživljaj još posebnijim.
Događaji kao ovaj pružaju priliku za uživanje u nečemu zaista jedinstvenom. Samo je 18 gostiju moglo uživati u ovom privilegiranom iskustvu.
Kroz ovakve događaje, gosti mogu doživjeti jedinstvene kulinarske doživljaje koje nemaju priliku kušati svakodnevno. Restorani, s druge strane koriste te prilike kako bi se istaknuli u konkurentnom tržištu, privukli nova lica i ojačali svoju prisutnost u medijima. Kada se povežu s renomiranim chefovima ili stvaraju inovativne koncepte, postaju viralani s medijskom pažnjom i velikim interesom.
Takav inovativni pristup omogućava restoranima da se istaknu u industriji i zadovolje rastuće zahtjeve svojih gostiju.