Preoblikujte vaše postojeće ideje za party i organizirajte zabavu koja će zapravo biti – ZABAVNA!
Kod organiziranja partya u velikim noćnim klubovima, restoranima i festivalima organizacija se odvija na posve drukčiji način. Klubovi imaju event menadžere koji osmišljavaju ideje za party, marketinški tim, dizajnere ulaznica, plakata i najvažnije novac za sve ove stvari.
Kada ste vlasnik manjeg bara sve to morate uraditi sami. Trebate nabaviti robu, namirnice, odraditi marketing, biti zabavljač i osmisliti cijelu zabavu. Naravno, ništa od ovog vam ne predstavlja problem, jer volite svoj posao i uložit ćete svaki dio sebe da uspijete.
Najteža stvar kod organiziranja zabava jest stvaranje i konstanto pronalaženje novih ideja.
Čak se i najbolje ideje brzo otrcaju ako ih organizirate prečesto. Lako postanu dosadne, a ponekad i vas počnu živcirati.
Sjetite se samo partya trash muzike 90-tih. Izvrsna su zabava, svi znaju pjesme i pjevaju, ali već treći put u mjesec dana i dosta ih je za čitav život. Slušanje istog izvođača svaki vikend! Da vam je i najdraži izvođač dosadio bi nakon toliko puta. Upravo zato ne želite da vam zabave postanu rutina.
Kako doći do party ideja?
Većina će naravno potražiti online, što je sasvim uredu. Na internetu ih ima i previše, no ne uzimajte ove ideje zdravo za gotovo. Često mogu biti generične, jer ih nerijetko pišu ljudi koji s ovim poslom nemaju nikakve veze.
Evo u čemu je “kvaka”. Uzmite ideje s interneta kao inspiraciju!
Neka vam one budu u glavi cijeli dan, razmišljajte što u njima promijeniti, kako ih začiniti, kako da budu zabavne baš vašim gostima. Siguran sam da ćete osmisliti pravu.
Spojite više ideja u jednu.Od pub kviza napravite triviu, od karaoka danceaoke…
Pokazat ću vam na primjerima na kraju ovog teksta kako to uraditi.
Još jedan od načina da dođete do ideja jest da pitate vaše goste. Tko zna bolje od njih šta će ih zabaviti?
Napravite malu anketu – to može biti odlično. Jedan topli razgovor sa gostom može biti sasvim dovoljan. Svatko ima neki svoj omiljeni party na kojem je bio i o kojem rado želi pričati. Pitajte ih o tome, ali imajte na umu da i te ideje uvijek možete malo promijeniti i prilagoditi vašim potrebama.
Ne razmišljate kako zaraditi novac, nego kako biti zabavan!
Ovo može zvučati kontraintuitivno, ali umjesto da razmišljate kako zaraditi što više novca fokusirajte se na zabavu.
Naravno da nitko ne želi poslovati u minusu, ali budete li radili partye s ciljem da zadovoljite i zabavite vaše goste, novci će doći sigurno.
Tematske zabave kao rock n roll četvrtak, hip hop black friday, dance party subotom itd. – sve se svodi na isto, samo se glazba mijenja.
Na neki način, to je uredu; privući ćete nove goste, pričat će se o vama u gradu, vjerojatno ćete zaraditi i nešto više novca.
Ali zapravo neće biti zabave.
Također ponude kao 4 plus jedna vodka gratis, boca viskija plus boca coca cole gratis, uz bijelu kavu dobijete croissant itd.
Ponavljam, sve je to uredu da potaknete goste da malo više potroše, ali opet NEMA ZABAVE.
Neka party bude za svakoga!
Kada razmišljate o ljudima koji će doći, nemojte samo misliti na vaše stalne goste, ili neku specifičnu publiku. Završit ćete tako da ćete razdvojiti vaše goste i neke manje grupe će se zabavljati dok će ostalima biti dosadno.
Razmislite što možete učiniti da svakoga uključite u zabavu bez ikakvog njihovog napora. Eliminirajte faktore koji isključuju druge iz zabave. Na primjer, pravite li party pod maskama sigurno će doći dio gostiju koji nema maske što će ih automatski isključiti iz zabave. Zato kupite prije neke jeftine maske da riješite ovakve probleme.
Uvijek mislite korak unaprijed i budite preventivni.
Govoreći o preventivnosti i razmišljanju unaprijed, ne moram vam ni reći koliko je oglašavanje u pravo vrijeme bitno. Neka vaša prva objava događaja na facebooku bude barem tjedan dana prije, i kroz ostatak tjedna je potencirajte. Možete napraviti i plakate ili letke i postaviti ih po kvartu. Bitno je stvoriti pozitivnu vibru prije samog partya, ljudi će tada doći s pozitivnim očekivanjima i bit će dobro raspoloženi.
Konkretne ideje i primjeri za dobar party
Sada ću vam pokazati na nekim konkretnim primjerima kako razviti lude ideje za party. Nakon što shvatite način na koji treba razmišljati o idejama siguran sam da će vam one same nadolaziti.
1. Tematski party
Već smo spominjali tematske partye. Rock n roll četvrtak, hip hop petak itd. Zar nismo već rekli da su to dosadne i otrcane fore? Svaki će vam “stručnjak” na internetu ovo predlagati. Sada se sjetite onoga da spojite dvije ili više ideja za party u jednu, npr. dodat ćemo samo još jedan pojam: hrana. Rock n roll i pileća krilca sa roštilja četvrtkom. Šalim se naravno, ali već puno bolje zvuči, čim je hrana tu. Idemo korak dalje i dodati ćemo još malo stila.
Zamislite egzotičnu večer, uzmite neku zemlju za inspiraciju, recimo Japan. Pronađite poznato egzotično jelo iz te zemlje, nešto što većina ljudi nije probala. Za Japan je to sigurno sushi. Pripremite neku japansku muziku, čak ne mora ni biti japanska, neka zvuči kao sa dalekog istoka. Wu tang clan, K-pop, nešto što je plesno, vjerujte da toga ima previše na internetu, samo malo potražite ili uposlite DJ-a da to uradi za vas. Učinite sve da donesete Japan u vaš bar. Konobarice se mogu obući u gejše, a konobari u samuraje. Zamislite samo takav party, to bi bilo potpuno novo iskustvo za svakog sudionika. Kušali bi nova jela, čuli novu muziku, imali bi svi zajedničku temu za razgovor. Mislim da bi se o ovom partyu pričalo još puno vremena poslije završetka.
Ovakve partye možete da organizirate jednom mjesečno. Svaki mjesec uzmite po jednu državu. Mogu to biti i manje egzotične države za naš pojam: Italija, pizza i Eros Ramazzotti, Slovenija, jodlanje i kranjske kobasice, ili domaće, Bosna, ćevapi i sevdah. Nema bolje zabave.
2. Danceaoke
Problem kod karaoka je što većina ljudi misli da ne zna pjevati, barem dok ne popiju tri pića, zbog čega se ustručavaju pokazati svoj talent. Zato sam i u ovom slučaju razmišljao na način da eliminiram taj faktor koji ih isključuje – pjevanje, sa nečim manje zahtjevnim i puno zabavnijim – ples!
Za ovaj party morate napraviti plesni podij ili čak možete napraviti mali boksački ring, jednostavno sa crvenim užetom. Treba vam DJ i uređaj da mjeri glasnoću. Ideja je da svaki natjecatelj ide na svog suparnika. Obojica svoje otplešu i nakon svačije točke publika treba urlikom ocijeniti ples natjecatelja. Na taj način ćete uključite sve prisutne i vrlo brzo ih natjerati da se okušaju u ludiranju na podiju.
3. Trivia kvizovi
U zadnje vrijeme pub kvizovi postaju vrlo popularni. Jedan od problema takvih kvizova jest da je za sudjelovanje potrebno dosta znanja, samim time i hrabrosti da se uopće prijavite. Kao što smo već rekli razmislite kako izmijeniti već postojeće ideje da odgovaraju vama. Kako eliminirati faktore koji isključuju ljude iz zabave? Razmišljajući o ovome vrlo sam brzo došao na ideju trivia kvizova. To je tip kviza u kojem vam uopće nije potrebno znanje već puka sreća i uz to užasno su zabavni. Pitanja i koncept također možete naći na internetu. Ja bi vam preporučio da pogledate “Jackbox party box” kao izvrsnu inspiraciju.
Ovakve večeri možete organizirati jednom tjedno, ne moraju biti vikendom što je super, tako ćete cijeli tjedan ispuniti zabavnim sadržajem. Gosti će se redovito vraćati na kviz i sigurno ćete im postati omiljeni bar već nakon prvog igranja.
4. Zanimljivi rekviziti za ispijanje
Budimo realni, omiljena disciplina u kafićima je pijenje. Ljudi jednostavno vole da se opuste uz koje piće, koriste ga kao neku vrstu prečaca do zabave. U ovom slučaju razmišljao sam samo kako da učinim tu radnju zanimljivijom.
Svatko tko je bio na oktoberfestu u Njemačkoj priča o velikim kriglama iz kojih se pije. Ako su pili neke koktele onda o zapaljenju čaše, ukoliko se previše popije spominju se razni vrčevi, posude itd. Uglavnom shvatili ste da je to jedan cijeli ritual i da je jednako bitan medij iz kojeg se pije kao i samo piće.
Nabavite u svome baru posebne čaše ili posude za neka pića i stavite na njih akcije. Bitno je da su velike i da se naručuju za društvo. To mogu biti neki veliki kokteli ili vrčevi piva sa povoljnim cijenama. Imate kafiće koji cijeli svoj brend zasnivaju na takvim idejama. Najbolja i najefektivnija ideja koju sam vidio jest beer giraffe toranj. Ovo vam je višestruka korist, konobari manje rade jer nose puno manje puta, prodat ćete višestruko više pića a gosti će se ludo zabaviti i imati priču za ispričati o vama bolju nego sa oktoberfesta.
5. Organizirajte dnevne događaje
Još jedna mala izmjena ideje. Promjena vremena događanja. Umjesto navečer, razmislite da zabavu organizirate po danu. Sama pomisao na to otvara vam bezbroj mogućnosti.
Napravite dan zdrave hrane, pozovite nekoga da vam skuha zdrava jela koja ćete podijeliti gostima. Oni će imati priliku naučiti nove recepte i tehnike, sklopiti nova prijateljstva, razmijeniti savjete i sigurno zapisati vas kao novo omiljeno mjesto u gradu. Isto tako možete organizirati kratke tečajeve plesa, vrtlarenja, astrologije, pravljenja domaćeg piva ili bilo koju drugu ideju za party koja zanima vas ili vaše goste.
Na ovaj način doći ćete do posve nove publike za vaš ugostiteljski raj, a postojeći gosti bit će sretni sa novim sadržajem ali i svojim domaćinom, svjesni da ih želite usrećiti i omogućiti im nova iskustva svakim novim danom.