Kako naplatiti ugostiteljsku uslugu i ispratiti gosta

Picture of Snježana Gagić
Snježana Gagić

Podijelite na društvenim mrežama:

Kako naplatiti ugostiteljsku uslugu i ispratiti gosta

Tablica sadržaja

Obveza konobara je da gostima izda račun i naplati usluge. Konobar treba pratiti svoj rejon kako bi uočio kada gost želi račun. Obično je to nakon deserta i kave.

Iako se prakticira da se račun donosi na zahtjev gosta, može se i ponuditi donošenje računa na sljedeći način:

,,Želite li da Vam donesem račun ili želite još nešto?”

Ukoliko gost potvrdi da želi račun, konobar mu odgovara:

,,Svakako, gospodine/gospođo, vratit ću se za nekoliko trenutaka s Vašim računom.” 

 Kada izbaci račun, konobar treba provjeriti je li sve u redu, odnosno nedostaje li nešto, ima li na računu jela ili pića koja nisu poslužena, je li odgovarajući broj stola, cijene i sl.

Račun se stavi u ubrus koji se nalazi na tanjuru ili u kožnu fasciklu posebno napravljenu za tu namjenu.

Konobar prilazi gostu s desne strane, ostavlja otvorenu fasciklu s računom i izgovara:

,,Izvolite, gospodine/gospođo, Vaš račun.”

Nakon toga se udaljava od stola. Ukoliko gost drži novčanik i spreman je odmah platiti, treba mu to i dozvoliti.

Kada gost ostavi novac u fasciklu, konobar je preuzima s desne strane i zahvaljuje gostu riječima:

,,Hvala Vam gospodine ili gospođo…Vratit ću se za trenutak.”

Ako gost kaže da je u redu, onda se samo izgovore riječi zahvalnosti.

Ostatak se stavlja u fasciklu i vraća gostu s riječima: ,,Izvolite Vaš ostatak i račun. Hvala Vam.”

 Kod direktne naplate ili naplate u gotovini, kada gost plaća većom novčanicom od iznosa računa, prvo se vraćaju sitnije novčanice pa zatim krupnije. Konobar uvijek treba imati dovoljno sitnog novca kako ne bi došao u situaciju da ne može vratiti  i usiljeno uzima napojnicu od gosta koji to nije imao namjeru učiniti.

Naplata pruženih usluga se može izvršiti na više načina, obično se radi direktno (u gotovini) ili putem kreditne kartice.

Kod naplaćivanja usluga kreditne karticama, banka izdaje kreditnu karticu osobama koja imaju kod nje otvoren račun. Uz račun dobiju i PIN kod, četveroznamenkasti broj koji je poznat samo vlasniku kartice. Taj broj vlasnik unosi u aparat prilikom naplate računa i automatski mu se s računa skida iznos.

Nije prikladno uzimati karticu od gosta i nositi je do šanka. Treba donositi mobilne uređaje za naplatu.

 Kako ispratiti gosta

Ispraćaju gostiju treba posvetiti posebnu pažnju.

  • Pri ustajanju gosta od stola, potrebno je pridržati stolicu.
  • Ukoliko je zimsko doba, gostima je potrebno pružiti pomoć pri odijevanju kaputa i drugih odjevnih predmeta.
  • Konobar prvo pomaže damama, osim u slučaju da netko od pratnje želi biti kavalir.
  • Konobar treba baciti pogled na stol i provjeriti je li slučajno nešto ostalo od osobnih stvari gostiju (telefon, novine, knjiga, kišobran i sl).

Iz rejona goste ispraća konobar koji ih je posluživao, a iz sale šef sale.

Ukoliko gost putuje, ispraća se s: ,,Hvala Vam na posjetu! Sretan put!”

Kada ne postoji informacija o pravcu odlaska, kaže se: ,,Hvala Vam na posjeti! Do viđenja!”

 Konobar treba biti ljubazan prema svakom gostu, u svakoj prilici, bez obzira na spolnu i starosnu pripadnost, učestalost dolazaka, navike u ostavljanju napojnice itd. Zaboraviti gosta čim plati račun je velika greška konobara. Nikad se ne smije dogoditi da gost nezapaženo napusti ugostiteljski objekt.

Ne zaboravi da treba biti podjednako srdačan prema svim gostima bez obzira na usluge koje su koristili i visinu njihovog računa.

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

Odabir pravog aparata za kavu je investicija u iskustvo tvojih gostiju i uspjeh tvog...

Neke od stvari koje osiguravaju da posao u caffe baru teče kao podmazan su...

U prethodnim tekstovima pisala sam o ulozi i važnosti Instagrama i Facebooka za promociju...

U prethodnom tekstu osvrnula sam se na ulogu Instagrama i njegove važnosti u promociji...

Društvene mreže su neizostavan alat za promociju svih ugostiteljskih objekata pa tako i caffe...

Uređenje caffe bara je ponekad pravi kreativni izazov, ali isto tako i prilika da...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.