Koja je fora s restoranima koji nude samo jedno jelo?

Picture of Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Koja je fora s restoranima i drugim ugostiteljskim objektima koji nude samo jedno jelo?

Tablica sadržaja

Restorani koji imaju samo jedno jelo na meniju možda na prvu zvuče kao poslovni rizik, ali ispostavilo se da su sve popularniji. U okruženju punom raznovrsnih ponuda, ovi minimalistički koncepti osvajaju goste jednostavnošću, kvalitetom i prepoznatljivošću. 

Umjesto beskrajnih jelovnika i neodlučnih gostiju, fokus je jasan – jedno jelo pripremljeno do savršenstva.  

Brzina i efikasnost

Brzina i efikasnost su definitivno ključ uspjeha jednostavnih jelovnika.  

Restorani koji nude samo jedno jelo osmišljeni su tako da svaki dio poslovanja bude savršeno optimiziran; od nabave namirnica, pripreme i kuhanja do posluživanja. 

Dok klasični restorani često balansiraju između desetaka različitih jela i specijalnih narudžbi, ovdje je sve fokusirano na savršenu izvedbu jednog jela što značajno ubrzava cijeli proces.  

Osim brže pripreme i usluga je lakša, a samim tim i učinkovitija. Konobari ne moraju trošiti vrijeme na objašnjavanje dugačkog jelovnika niti odgovarati na desetke pitanja o sastojcima i opcijama. Gosti dolaze u startu znajući što žele, a jedina odluka koju moraju donijeti obično je veličina porcije ili piće koje će naručiti. To znači manje odugovlačenja i brže okretanje stolova što restoranu donosi veći promet u kraćem vremenu.  

Nitko ne voli dugo čekati na narudžbu, posebno u užurbanim gradovima gdje ljudi često jedu u pauzi za ručak ili između neikh drugih obaveza. Restorani s jednim jelom eliminiraju taj problem jer mogu predvidjeti točan tijek rada i smanjiti vrijeme čekanja na minimum. 

Ovakav način rada koristi svima: gostima koji dobivaju brzu i kvalitetnu uslugu, osoblju koje radi s manje stresa i vlasnicima koji ostvaruju veći promet.

Niža cijena i bolja kontrola kvalitete  

S obzirom na to da se nabavlja punoo manje sastojaka nego u klasičnim restoranima, troškovi su manji, a i restoran može ulagati u kvalitetnije namirnice. 

Uz manju raznovrsnost dolazi i bolja organizacija kuhinje. Svi sastojci su pažljivo odabrani i koriste se u optimalnim količinama. U klasičnim restoranima često se događa da se neki sastojci rijetko koriste pa na kraju završe u otpadu. Ovdje toga nema, Sve što stigne u kuhinju ima točno određenu svrhu i koristi se svakodnevno.  

Osim financijske isplativosti, ovakav koncept donosi i vrhunsku kvalitetu hrane. Kuhari pripremajući samo jedno jelo iz dana u dan, s vremenom postaju pravi majstori u njegovoj pripremi. Svaka tehnika se usavršava, svaki detalj se dorađuje do perfekcije. 

Rezultat je jelo koje je dosljedno, uvijek vrhunske kvalitete i pripremljeno s maksimalnom pažnjom. Gosti znaju što mogu očekivati i zato se vraćaju, a restoran postaje prepoznatljiv po svom specijalitetu.

Prepoznatljivost i brendiranje

Restorani s jednom ponudom često postaju brend sami po sebi. Pomisao na jedno određeno jelo,  recimo burger ili palačinke, odmah na asocira na određeno mjesto gdje znamo da je najboljoj verziji. Gosti dolaze ciljano znajući što mogu očekivati, a restoran postaje sinonim za kvalitetu u svojoj niši.

To je ključ uspješnog brendiranja – postati sinonim za određeno jelo.  

Uz prepoznatljivost dolazi i moć marketinga. Društvene mreže, recenzije i usmena preporuka igraju veliku ulogu u privlačenju novih gostiju. 

Još jedan važan aspekt brendiranja je vizualni identitet. Restorani specijalizirani za jedno jelo često imaju minimalistički, ali upečatljiv dizajn – od logotipa do ambalaže i interijera. Sve je podređeno stvaranju iskustva koje se pamti. 

Primjeri iz svijeta

  1. L’Entrecôte (Francuska, Švicarska, Španjolska, UK)  

-Specijaliziran za entrecôte steak s tajnim umakom i pomfritom. Nema jelovnika. Gosti dobiju salatu za predjelo, a zatim steak i krumpiriće.  

  1. Ichiran Ramen (Japan, SAD, Hong Kong, Tajvan)

Poslužuje isključivo tonkotsu ramen (nešto kao svinjska juha s rezancima). Gosti sami prilagođavaju intenzitet okusa i razinu začina putem narudžbe.  

  1. Bleecker (London, UK) 

Fokusiran samo na burgere: nema salata, nema pomfrita s raznim dodacima, samo klasični burgeri s pažljivo odabranim mesom i pecivom.  

  1. House of Prime Rib (San Francisco, SAD)

Restoran koji servira isključivo prime rib steak u nekoliko varijacija uz priloge poput yorkshire pudinga i kremastog špinata.  

  1. Tim Ho Wan (Hong Kong, Singapur, Tajland, SAD, Australija)  

Najpoznatiji po char siu bao (pečenim pecivima punjenim BBQ svinjetinom). Iako imaju nekoliko drugih jela, ovo je jelo koje ih je proslavilo i zbog kojeg gosti čekaju satima.  

  1. Soup Kitchen (Berlin, Njemačka) 

Svaki dan nudi samo jednu vrstu juhe.

  1. Unagi no Nedoko (Tokyo, Japan) 

Poslužuje samo unagi (jegulju) na riži. Jelo se priprema na tradicionalan način i dolazi u klasičnim japanskim lakiranim kutijama.  

  1. Souvlaki GR (New York, SAD)  

Ovaj mali restoran priprema samo souvlaki (grčke ražnjiće) u raznim varijantama, uz domaći tzatziki i kruh.  

  1. Omakase Burger (Singapur)

Burger restoran koji nudi samo klasične američke burgere u minimalističkom, high-end izdanju.  

  1. Pasta e Basta (Amsterdam, Nizozemska) 

Talijanski restoran u kojem je fokus na samo jednoj vrsti tjestenine dnevno pripremljenoj na autentičan način.  

Svi ovi restorani pokazuju da jednostavnost i fokus na jedno savršeno jelo mogu donijeti ogromnu popularnost i vjernu publiku.

U Hrvatskoj ovakvih koncepata još nema mnogo, ali polako se probijaju.

Specijalizirane burgernice, bistroi koji nude samo jednu vrstu tjestenine ili mjesta poznata isključivo po jednoj vrsti sendviča postaju sve popularnija. 

Restorani i drugi ugostiteljski objekti s jednom ponudom dokazuju da nije uvijek potrebno nuditi sve nego je ponekad dovoljno biti najbolji u jednoj stvari.

PREUZMI CHECK LISTU ZA OTVARANJE RESTORANA

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

All-you-can-eat restorani su hit u mnogim zemljama, ali u Hrvatskoj ih nema puno. Iako...

Svi smo barem jednom sjedili u restoranu, otvorili jelovnik i ostali potpuno zbunjeni. Stranica...

Valentinovo se bliži i pravo je vrijeme za planiranje savršene večeri u svom restoranu. Na...

Zimski vrtovi u restoranima prava su čarolija tijekom hladnijih mjeseci. Oni nisu samo estetski...

Prošlo je više od 50 godina od kada je prvi barkod skeniran na pakiranju...

Gužva, narudžbe se nižu, a gosti čekaju račun… U takvim trenucima svaka sekunda je...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.