Organizacija poslovanja i osoblja u restoranima

Picture of Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Organizacija poslovanja i osoblja u restoranima

Tablica sadržaja

Prije otvaranja novog restorana jedan od najvažnijih koraka je sastavljanje tima odnosno organizacija poslovanja i osoblja. Iako je svaki restoran priča za sebe i zahtjeva različite uloge, tu su određene pozicije bez kojih je nemoguće započeti poslovanje.

Vještine i znаnjа kojа osoblje trebа posjedovati nisu ista za svaku poziciju. Ona zavise od konkretnih rаdnih mjestа, аli i od vrste restorana i složenosti jelovnikа i ponude.

U ovom članku pronađi najčešća radna mjesta u restoranu kako bi imao bolju predodžbu o tome koga trebaš zaposliti.

PREUZMI CHECK LISTU ZA OTVARANJE RESTORANA

Voditelj/ica restorana

Voditelj restorana odgovoran je za svakodnevne operacije poslovanja i u praksi nadzire sve druge pozicije u restoranu na ovom popisu. Kao i svaka pozicija s ovog popisa i pozcija menadžera ovisi o vrsti restorana i generalno dogovora s vlasnikom. 

Njegovi zadaci obuhvaćaju širok spektar aktivnosti od koji neke mogu biti:

  1. Koordinacija i nadzor dnevnih operacija: podrazumijeva upravljanje svim aspektima svakodnevnog poslovanja restorana, uključujući rad kuhinje, posluživanja gostiju i održavanja higijenskih standarda.
  2. Planiranje rasporeda zaposlenika: podrazumijeva kreiranje i upravljanje radnim rasporedom kako bi se osigurala odgovarajuća pokrivenost svih smjena i najbolja moguća razina usluge.
  3. Nabava i upravljanje zalihama: podrazumijeva naručivanje i praćenje zaliha hrane, pića i ostalog
  4. Kontrola troškova: podrazumijeva praćenje i kontroliranje operativnih troškova, uključujući troškove hrane, pića, zaposlenika i drugog
  5. Izrada i upravljanje budžetom: podrazumijeva planiranje i praćenje budžeta restorana te analiziranje financijskih izvještaja
  6. Regrutacija i obuka osoblja: podrazumijeva zapošljavanje novog osoblja, osiguravanje njihovog treninga i razvoja te motiviranje zaposlenika za postizanje visokih standarda usluge, ali također i upravljanje i rješavanje potencijalnih nesuglasica među zaposlenicima i osiguravanje dobrih međuljudskih odnosa unutar tima.
  7. Održavanje kvalitete usluge: podrazumijeva osiguravanje da su svi gosti zadovoljni uslugom i kvalitetom hrane te aktivno traženje i analiziranje povratnih informacija od strane gostiju kako bi se unaprijedila usluga.
  8. Organizacija događaja i promocija: podrazumijeva planiranje i vođenje posebnih događaja, promocija i marketinških aktivnosti kako bi se privukli novi gosti i zadržali postojeći.
  9. Pridržavanje zakonskih propisa: podrazumijeva osiguravanje usklađenosti restorana sa svim zakonima i propisima, uključujući zdravstvene i sigurnosne standarde.

Iz svega navedenog, očito je da voditelj restorana jedna od najvažnijih pozicija u restoranu. Mora biti vješt u multitaskingu, imati izvrsne komunikacijske i organizacijske vještine, te biti sposoban donositi odluke pod pritiskom. 

Domaćin/domaćica (eng. host/hostess)

Domaćin/domaćica je odgovoran za doček gostiju restorana, uspostavljanje liste čekanja, uzimanje rezervacija, raspoređivanje gostiju prema vremenu dolaska i broju gostiju, davanje jelovnika i slično. Mnogi domaćini i hostese također odgovaraju na telefonske pozive gostiju i primaju njihove narudžbe za ponijeti.

Konobar/ica

Konobari su odgovorni za brigu o gostima, primanje narudžbi tijekom njihovog vremena u restoranu, odgovaranje na pitanja o jelovniku i ponudi, predlaganje obroka i pića prema preferencijama gosta, izdavanje računa i primanje plaćanja i slično.

Pomoćni Konobar/ica

Pomoćni konobar ili konobarica u restoranu podrška je glavnom konobaru i osigurava nesmetano funkcioniranje usluge u restoranu. Njihova uloga obuhvaća pripremu stolova za goste, posluživanje hrane i pića, brigu o čistoći stolova i prostora za sjedenje te ostalo prema potrebi. 

Barmen

Zadaci barmera u restoranu uključuju pripremu i posluživanje pića prema standardnim receptima ili željama gostiju, uz održavanje visokih standarda prezentacije pića. On također prati zalihe pića i drugih potrebnih materijala, te naručuje nove po potrebi. Osigurava čistoću i urednost bara, redovno održava i čisti opremu u šanku. Koordinira se s konobarima, kuhinjskim osobljem i menadžmentom kako bi se osigurala besprijekorna usluga. 

Barista

Barista u restoranu je specijaliziran za pripremu i posluživanje kave i drugih toplih napitaka. Njegova uloga uključuje pripremu espresso napitaka poput kave, cappuccina i lattea, posluživanje čajeva, vrućih čokolada i drugih toplih napitaka, te po potrebi pripremu i serviranje hladnih napitaka. 

Čistač stolova

Čistač stolova odgovoran je za brzo i učinkovito čišćenje stolova nakon što gosti završe s obrokom, uključujući uklanjanje prljavog posuđa, pribora za jelo, čaša i salveta te brisanje stolova i stolica. On također priprema stolove za nove goste postavljanjem čistih stolnjaka, pribora za jelo, čaša i salveta prema standardima restorana.

Sommelier

Sommelier je odgovoran za pripremu vinske karte restorana i davanje prijedloga za sparivanje vina s hranom gostima. Sommelieri u restoranima također održavaju inventar vina, naručuju vino po potrebi i obučavaju druge zaposlenike o vinima kako bi mogli aktivno nuditi odnosno prodavati vino svojim gostima.

Šef kuhinje (Executive Chef) 

Šef kuhinje, poznat i kao Executive Chef, ima ključnu ulogu u vođenju kuhinje u restoranu. Njegovi zadaci su brojni i složeni, te uključuju nadzor nad svim aspektima kuhinjskog rada: kreiranja jelovnika, upravljanja kuhinjskim osobljem. planiranja i kontrole zaliha, edukacije i razvoja osoblja, osiguravanja higijene i sigurnosti i slično.

Kao vođa kuhinje, mora biti kreativan i inovativan, stalno istražujući nove kulinarske trendove i tehnike kako bi unaprijedio jelovnik i pružio jedinstveno iskustvo gostima. Njegova strast prema kulinarstvu i sposobnost da inspirira tim ključni su za uspjeh restorana.

Zamjenik šefa kuhinje (Sous Chef)

Sous Chef je desna ruka šefa kuhinje (Executive Chef) i pomaže u svim aspektima vođenja kuhinje. To uključuje sudjelovanje u kreiranju jelovnika, planiranju posebnih događanja i osiguravanju pridržavanja kulinarskih standarda restorana.

Linijski kuhar (Line Cook) 

Linijski kuhar radi na određenoj radnoj stanici tijekom smjene, pripremajući različite vrste jela prema potrebama restorana. To može obuhvaćati pripremu predjela, glavnih jela, priloga, deserta i drugih jela koja su na narudžbama.

Pomoćni kuhar 

Pomoćni kuhar igra važnu ulogu u podršci glavnom kuharu i osiguravanju nesmetanog funkcioniranja kuhinje. Njegovi zadaci uključuju pripremu sastojaka, čišćenje radnih površina, pranje posuđa i opreme te podršku u različitim kulinarskim zadacima.

Pekar (Pastry Chef) 

Pekar, poznat i kao Pastry Chef, je stručnjak za pripremu peciva, kolača, slastica i drugih pekarskih proizvoda u restoranu. Njegova uloga uključuje kreiranje, pripremu i dekoraciju raznovrsnih slastica prema receptima i standardima restorana. Također je odgovoran za nadgledanje kvalitete, vođenje inventara sastojaka, održavanje higijenskih standarda u pekarskom dijelu kuhinje te suradnju s ostatkom kuhinjskog tima kako bi se osigurala koordinacija u pripremi jela.

Perač posuđa

Perač posuđa je odgovoran za temeljito čišćenje kuhinjskog i drugog posuđa u skladu s propisima restorana. 

Organizacija poslovanja i osoblja u restoranima

Uspjeh svakog restorana uvelike ovisi o kvaliteti njegovih zaposlenika. 

Imaj na umu da ulaganje u zaposlenike ključno za izgradnju snažne, motivirane radne snage.

Vlasnici restorana, imate moć stvoriti pozitivnu kulturu na radnom mjestu i izgraditi tim koji strastveno želi pružiti iznimnu uslugu svojim gostima. Stoga odvojite vrijeme da zaposlite prave ljude, uložite u njihovu obuku i razvoj te usput proslavite njihove uspjehe.

S pravim zaposlenicima i predanošću, možete podići svoj restoran u visine i postići dugoročni uspjeh na ovako konkurentnom tržištu.

PREUZMI CHECK LISTU ZA OTVARANJE RESTORANA

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

All-you-can-eat restorani su hit u mnogim zemljama, ali u Hrvatskoj ih nema puno. Iako...

Restorani koji imaju samo jedno jelo na meniju možda na prvu zvuče kao poslovni...

Svi smo barem jednom sjedili u restoranu, otvorili jelovnik i ostali potpuno zbunjeni. Stranica...

Valentinovo se bliži i pravo je vrijeme za planiranje savršene večeri u svom restoranu. Na...

Zimski vrtovi u restoranima prava su čarolija tijekom hladnijih mjeseci. Oni nisu samo estetski...

Prošlo je više od 50 godina od kada je prvi barkod skeniran na pakiranju...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.