Voditi pokretni ugostiteljski objekt daje vam mogućnost da uvijek budete na pravom mjestu, kreativni i jedinstveni i uz mnogo manje ulaganja da date potpuno novi koncept uličnoj prehrambenoj industriji
Ulična prehrambena industrija je uvijek bila prisutna no nikada nije uživala takav publicitet i slavu koju ima danas. Svakog dana ljudi su sve više u potrazi za brzim i jeftinim obrokom koji je glavna ponuda ovakvih ugostiteljskih objekata.
Želiš se iskušati u ugostiteljstvu bez velikih ulaganja u posao tada je pokretanje mobilnog ugostiteljskog objekta idealna prilika za tebe! Bez obzira da li će ovaj posao biti tvoj dodatni ili glavni izvor prihoda, prije no što kreneš u avanturu pročitaj koje je korake potrebno poduzeti za uspješan start pokretnog ugostiteljskog objekta.
Prednosti Pokretnog Ugostiteljskog Objekta
Pronalaženje idealne lokacije za ugostiteljski objekt. Lokacija je jedna od najvažnijih čimbenika koji daju dobru ili lošu predispoziciju za uspjeh ugostiteljskog objekta. No tvoj ugostiteljski objekt je mobilan i ako niste “uboli” dobro mjesto lako ćete ga promijeniti.
Mogućnost praćenja gostiju ma gdje god oni bili. Ovdje prvenstveno mislim na promjenu lokacije u cilju povećanja prometa tijekom različitih društvenih događanja poput koncerata, festivala, sportskih događanja i sličnih okupljanja velikog broja ljudi na jednom mjestu.
Smanjeni troškovi osoblja u ugostiteljskom objektu. Za posluživanje biće dovoljno dvoje radnika u smjeni, ponekad čak i jedan radnik što ovisi o ponudi jela koje nudite.
Kriteriji za dobivanje dozvole za rad za pokretni ugostiteljski objekt se razlikuju ovisno u kojoj državi se nalaziš no u svakom slučaju ove kriterije je mnogo lakše ispoštovati nego one koji vrijede za klasičan ugostiteljski objekt. Ovdje su uključeni zakoni o pružanju usluga u pokretnim objektima i propisi vezani za sigurnost, higijenu i zaštitu hrane i osoblja.
Popularnost pokretnih ugostiteljskih objekata raste i svakog dana je sve veća i veća. O tome najbolje svjedoči podatak da se u ovaj posao uključuju mnogi poznati brendovi poput franšize Sauca. Ovaj brend uključuje restorane, linije odjeće, glazbe, čak je i zaštitni znak nekih poznatih umaka koji se mogu pronaći u trgovinama. (izvor)
Odabir Lokacije za Parking Pokretnog Ugostiteljskog Objekta
Za početak rada potrebno je da odrediš svoj “stalni” parking, mjesto gdje ćeš osvojiti stalne goste koji žele znati gdje vas mogu pronaći i uživati u specijalitetima iz ponude tvog restorana na kotačima.
Evo što sve moraš uzeti u obzir prije određivanja lokacije za parking pokretnog ugostiteljskog objekta:
- Da li će tvoj ugostiteljski objekt raditi cijelu godinu ili samo tijekom sezone?
- Raspoloživost parkinga za objekt i broja parkirnih mjesta za goste?
- Da li u okruženju postoje poslovne zgrade, škole i fakulteti?
- Tko su tvoji potencijalni gosti i kakve su im kupovne moći?
- Prehrambene navike tvojih potencijalnih klijenata?
- Cijena parkirališta?
- Dostupnost električnih i vodenih instalacija?
- Blizina toaleta?
- Da li je na zasjenjenom mjestu ( važno kod velikih vrućina) te da li je na udaru kiše i vjetra?
- Da li je u blizini odvod odnosno, da li postoji blagi nagib terena? (važna stavka za vrijeme velikih kiša).
- Sigurnost objekta – da li se nalazi u “sigurnom” okruženju ili je “opasnom” dijelu grada?
Različite Vrste Mobilnih Ugostiteljskih Objekata
Postoji više vrsta pokretnih ugostiteljskih objekata, a možemo ih podijeliti u četiri osnovne grupe:
Kiosci – koji služe za pripremanje i prodaju hrane kao što su hot-dog, palačinke ili kokice. Najčešće se nalaze pored veoma dobro posjećenih sportskih i kulturnih centara poput stadiona ili kino dvorana.
Kolica – koja služe za prodaju unaprijed pripremljene hrane poput kuhanog kukuruza, sladoleda, krafni ili različitih grickalica i slastica.
Pokretni restorani – kamioni, koji mogu prodavati već pripremljenu hranu ili biti opskrbljeni kuhinjom u kojoj se priprema hrana za goste. Izbor jela u ovim restoranima-kamionima je raznolik ali najčešće su specijalizirani za jednu vrstu jela.
Gurmanski kamioni – se razlikuju po veličini kamiona kao i većem izboru jela na meniju u odnosu na klasične restorane -kamione.
Bustaurants – kako i samo ime kaže ovo su restorani autobusi i to najčešće dupli autobusi transformirani u prave restorane. Obično je prednji dio autobusa uređen u kuhinju a zadnji dio je prostor sa stolovima za objedovanje. Sve su popularniji oblik mobilnog ugostiteljstva u svijetu. Pogledajte kako izgleda onaj od Jamie Oliver-a!
Troškovi za Različite Vrste Pokretnih Ugostiteljskih Objekata
Investiranje u ovaj posao će biti različito ovisno o tome da li želiš krenuti u posao pokretnog kioska, kolica ili pak pokretnog restorana-kamiona.
Jasno, odluka o tome kako ćeš prodavati svoje proizvod ovisiti će o:
- Tvom početnom kapitalu, proračunu i potencijalu za povratak investicije
- Tvojoj predanosti poslu: Da li ćeš raditi pola radnog vremena, puno radno vrijeme, itd.
- Tvojim kreativnim idejama i poduzetnosti da se one i ispune
- Tvom iskustvu u vođenju poslovanja
- Veličini poslovnog poduhvata koji želiš početi.
Minimalni troškovi za pokretanje posla:
Kolica – Nova : 2000 – € 5000 €
Prikolica – 5000 € – 20.000 €
Kamion – Korišten: cca. 20.000 € +
Za kupovinu uličnog kioska trebat će ti oko 1000 € , te za izdavanje dozvola za rad još oko 1000 €. To znači da sa par tisuća eura možeš startati svoj posao.
Kada govorimo o troškovima za pokretanje poslovanja kamiona – restorana investicijski troškovi su veoma varijabilni i iznose od 30 do 100 tisuća eura.
Kod nabavke kamiona, prikolice ili kombija za pripremu i prodaju hrane pazite da su zadovoljeni svi tehnički uvjeti za siguran transport ugostiteljskog objekta. Također možete kupiti polovan kamion ili kombi koji nije namijenjen za ovu vrstu djelatnosti i preurediti ga za ovu namjenu. To će iziskivati više truda ali također otvoriti vrata tvojim maštarijama i kreativnim idejama.
Što Prodavati u Pokretnom Ugostiteljskom Objektu?
Prije nego se odlučiš koje proizvode ćeš prodavati u svom pokretnom ugostiteljskom objektu dobro bi bilo da odgovoriš na slijedeća pitanja:
- Koje proizvode želiš prodavati?
- Koju hranu umiješ i uživaš pripremati?
- Koja hrana je popularna u tvom okruženju?
- Koja hrana je pogodna za jednostavan transport?
- U koje doba dana će tvoj objekt biti otvoren, da li će u ponudi biti doručak, ručak, večera?
- Da li će se hrana iz tvoje ponude servirati hladna ili vruća?
- Koja hrana se ne prodaje u drugim restoranima u tvom okruženju?
- Da li će se hrana pripremati / kuhati u tvom pokretnom ugostiteljskom objektu ili na nekom drugom mjestu?
- Da li će se hrana pakirati i servirati prijevremeno ili po narudžbi gosta?
Shodno odgovorima na ova pitanja možeš napraviti daljnja razmatranja vezana za broj i vrstu stavki u ponudi. U svakom slučaju preporuka je da se držiš jednostavnog jelovnika, određene vrste namirnica sa manjim varijacijama među njima.
Vodite računa o tome da na meniju budu jela koja se lako i jednostavno pripremaju i brzo prodaju po pristupačnim cijenama. Ovdje spadaju jela sa roštilja, sendviči,salate, pomfrit, od deserta sladoled i sl.
Veći broj stavki na meniju, raznolikost i složenost jela u ponudi istovremeno znači i potrebu za većim objektom ( kamionom, autobusom) i poštivanje više kriterijima za sigurnost i zdravlje hrane.
Dizajn Tvog Pokretnog Ugostiteljskog Objekta
Dizajn pokretnog ugostiteljskog objekta treba osigurati privlačan izgled, lako održavanje eksterijera, i iznad svega, učinkovito pripremanje hrane u interijeru.
Tvoj kamion-restoran može biti sve što želiš. Možeš ali i ne moraš uskladiti izgled kamiona, prikolice, kolica sa onim što je u tvojoj ponudi. Međutim, ako tvoj kamionet ima izgled hot-dog-a to će privući pažnju prolaznika i oni koji žele gricnuti hrenovku sigurno će doći upravo do tebe.
Budite kreativni. Ovdje nema nikakvih pravila i ograničenja. Iskoristi svaki centimetar tvog objekta. Neka bude jedinstven, lijep i praktičan. Otvorena vrata kombija postaju lijep samostojeći jelovnik koji detaljno objašnjava što je u ponudi a kabina kamioneta mjesto za primanje narudžbi i naplatu.
Danas postoje mnoge tvrtke koje se bave izradom kamiona- restorana kao i renoviranjem i restauracijom rabljenih kamiona i prikolica.
Izvođenje mnogo operacija u skučenom prostoru zahtijeva još više pažnje kada govorimo o higijeni. Osiguraj da interier tvog kamioneta bude savršeno čist i prilagođen operacijama koje se u njemu obnašaju. Najbolje bi bilo da je kuhinjski namještaj gdje se priprema i rukuje sa hranom napravljen od inoksa. Također oblaganje unutrašnjih zidova inoksom najbolja je prevencija od požara. Ovo je veoma skupa investicija ali dugoročno osigurava kvalitetan interier koji je u skladu sa svim regulativama za rad s hranom.
Pogledaj kako izgleda unutrašnjost Jamie Oliverovog pokretnog kamiona za Food Revolution kampanju
Na kraju, komuniciraj sa svojim gostima, zapamti imena tvojih stalnih gostiju, uživaj u pripremi hrane za njih i raduj se uspješnom radu u svom malom restoranu na kotačima!
Sretno!