Iako miris svježe pripremljene kave ima neporecivu privlačnost, gosti često traže iskustvo koje nadilazi samo ispijanje omiljenog napitka.
Za vlasnike i menadžere caffe barova to predstavlja priliku, ali i određenu vrstu izazova.
Kako pronaći idealne dodatne usluge i proizvode koji će gostima pružiti to posebno iskustvo, a pritom povećati promet i prodaju?
U nastavku ću istražiti najbolje načine kako povećati prodaju uz ponudu dodatnih usluga i proizvoda u caffe baru. Ponađi inspiraciju i korisne savjete!
Preuzmi checklistu za otvaranje caffe bara
Ponuda specijaliziranih pića
Izbor specijaliziranih pića može uvelike obogatiti iskustvo gostiju u caffe barovima. Rekla bih da za to možemo “okriviti” postavljanje slika i videa na društvene mreže, posebno od strane generacije Z.
Ova generacija (a i ostali) ne samo da voli eksperimentirati s novim okusima već želi i estetski dojmljiva pića koja izgledaju atraktivno na Instagramu ili TikToku. Šarene čaše s neobičnim sastojcima, neobične kombinacije okusa ili posebne dekoracije… To je ono što ih posebno privlači i zbog čega se vraćaju.
Dodavanje sezonskih pića koja prate trendove u hrani i piću
Primjerice, u hladnijim mjesecima kave s okusima poput cimeta, đumbira i začinske bundeve stvaraju toplu, ugodnu atmosferu koja poziva na opuštanje. Plus, ako su fotogenična…To je onda pun pogodak.
S druge strane, ljeti se može osvježiti ponuda hladnim kavama s egzotičnim okusima poput kokosa ili manga što će zasigurno privući pozornost na društvenim mrežama i potaknuti goste da dođu.
Tu su i zdravi napici: razani smoothieji, biljni sokovi ili zeleni čajevi s dodatkom superhrane, poput chia sjemenki koji su već dugo na listi najpoželjnijih napitaka za one koji vode računa o zdravlju.
Oni nisu samo piće, već dio lifestyle izbora kojeg gosti definitvno vole. Takvi napici često postaju hit na društvenim mrežama jer nude nešto što privlači ljubitelje zdravog načina života, a tvom caffe baru mogu dati dodatnu dimenziju i priliku za pokazivanje trendova današnjice.
Ovim pristupom ponuda u caffe baru može postati puno više od obične liste pića. Ona je prilika za goste da osjete i podijele nešto novo. Pružajući im takva iskustva stvara se sadržaj koji će sami gosti rado podijeliti, pretvarajući tvoj caffe bar u “it” mjesto za posjetiti i preporučiti.
Prodaja proizvoda za pripremu kave kod kuće
Caffe aparati su doživjeli potpuno ekspanziju u prodaji zadnjih nekoliko godina i polako su zamijenili nekad popularne instant kave.
Prodaja proizvoda za pripremu kave kod kuće pruža savršenu priliku da svojim gostima ponudiš uslugu više. Šalice, paketi kave i mali aparati za pripremu espressa mogu proširiti doseg brenda i pretvoriti svakodnevnu naviku gostiju u iskustvo koje će ih povezati s tvojim caffe barom, čak i kad nisu tamo.
Jedan od popularnih proizvoda su kava u zrnu ili mljevena kava po narudžbi. Dodaj mali edukativni segment u ponudu gdje ćeš gostima objasniti najbolje načine pripreme kave kod kuće, od pravilnog mljevenja do temperature vode.
Co-working prostor
Caffe barovi ne moraju više biti samo mjesta za uživanje u kavi. Paralelno, mogu postati i omiljene destinacije za rad, sastanke i kreativne projekte za freelancere, studente i male poduzetnike.
Zbog toga, stvaranje posebnog co-working prostora unutar caffe bara, ukoliko naravno prostor i mogućnosti to dozvoljavaju, može biti odličan način da privučeš ovu vrstu gostiju i ponudiš im dodatnu vrijednost.
Započni s organizacijom prostora koji je pogodan za rad: stolovi s dovoljno prostora za laptop, utičnice u blizini, stabilan i brz Wi-Fi te udobne stolice. Ne mora biti veliki, ali bitno je da bude praktičan i udoban. Možeš razmisliti i o tihim zonama za rad kako bi takvi gosti imali mjesto za fokusiranje.
Uz osnovni prostor, dodaj pogodnosti poput posebnog menija za co-working goste s lakim obrocima, zdravim grickalicama i sličnim.
Ako želiš dodatno proširiti ponudu, možeš organizirati nešto poput članstva za redovne co-working goste. Mjesečne članarine koje uključuju popuste na kavu, prioritetan pristup co-working prostoru ili čak besplatnu kavu nakon određenog broja dolazaka mogu biti odličan marketinški trik.
Ponuda doručka
Doručak je postao svojevrsna društvena rutina, a jednostavna, ali kvalitetna ponuda može doprinijeti prodaji i većem profitu. Klasične opcije poput croissanta, tosta s avokadom, grčkog jogurta s voćem i granolom ili sendviča s raznim namazima odlično se kombiniraju s kavom. Ovi obroci ne samo da odgovaraju jutarnjoj potražnji već su i dovoljno lagani da ih gosti mogu ponijeti sa sobom ako su u žurbi.
Jako je važno spomenuti da ovakvom ponudom imaš priliku privući i one goste koji imaju pauzu na poslu i gdje mogu na jednom mjestu popiti kavu, ali i nešto pojesti.
Generalno, ukoliko razmišljaš koliko ponuda da uvedeš i koje to točno, savjetujem ti da prvo razmisliš o ciljanim skupinama koje s takvim ponudama možeš privući i njihovim potrošačkim mogućnostima.
U svakom slučaju, sretno!