U jednom trenutku, sigurna sam da vlasnici caffe barova trebaju sjesti i razmisliti kako izgleda njihovo poslovanje i koje stvari bi mogli poboljšati, bilo da su manje ili više zadovoljni istim.
Kad se kaže optimizacija nečega, možda može zvučati kao nešto komplicirano i nešto što uzima puno energije, međutim zaista tako ne mora biti.
Uz nekoliko pametnih poteza vlasnici i menadžeri caffe barova mogu poboljšati učinkovitost, a da pritom ne žrtvuju mnogo vremena i kvalitetu usluge.
U ovom blogu istražit ćemo provjerene trikove i savjete koji će ti pomoći da optimiziraš poslovanje u svom caffe baru. Čekiraj ih sve!
Preuzmi checklistu za otvaranje caffe bara
Organizacija prostora
Ukoliko ti je se ikada učinilo da ti se zaposlenici spotiču jedni o druge iza šanka, nemoj to zanemariti nego razmotri bolje raspoređivanje prostora. Možda zvuči banalno, ali kada su aparati, sastojci i posuđe postavljeni logično i unutar dosega, svaki korak štedi vrijeme.
Razmisli o tome da napraviš male prilagodbe, možda premjestiš aparat za kavu bliže hladnjaku s mlijekom ili organiziraš police tako da najčešće korištene stvari budu odmah pri ruci. Takve male promjene mogu imati ogroman utjecaj na brzinu i efikasnost tima u svakodnevnom radu.
Tehnologija u službi brzine
Uspješnim ugostiteljima tehnologija je najbolji partner kojeg mogu imati ukoliko je znaju pravilno koristiti. U ovom slučaju prvenstveno mislim na fiskalnu blagajnu za caffe bar.
Kvalitetan software za fiskalnu blagajnu ne samo da ubrzava proces narudžbi već ti može omogućiti i bolji uvid u poslovanje. Možeš pratiti stanje zaliha, osigurati bržu uslugu, smanjiti pritisak na osoblje i još mnogo toga.
Razmisli kakav software koristiš i koje benefite ti pruža.
Kontinuirana edukacija osoblja
Većina ugostitelja zbog velikih obaveza i napornog posla često zanemaruju obuku osoblja iako je jedan od ključnih faktora napredovanja. Osoblje koje redovito prolazi obuku, osim tehnički stvari u obavljanju posla, spretnije je i za rješavanje izazova u radu s gostima.
Bilo da se radi o savladavanju novih tehnika pripreme kave ili usavršavanju vještina u komunikaciji, redovna edukacija može značajno povećati kvalitetu usluge, zadovoljstvo gostiju, ali i samu efikasnost cijelog tima.
Kontrola zaliha i inventura
Precizan svakodnevni uvid u potrošnju namirnica i pića je definitivno ključna stvar za poslovanje svakog ugostiteljskog objekta pa tako i caffe bara. Redovita provjera zaliha i pametno naručivanje osiguravaju da uvijek imaš dovoljno, ali ne i previše.
Ovdje se ponovno vraćamo na fiskalnu blagajnu odnosno automatizirane sustave za upravljanje zalihama koji ti omogućuju optimiziraciju ovog procesa.
Efikasno upravljanje skladištem je temelj bez koga se ne možeš nadati pozitivnom poslovanju. Točan uvid u stanje zaliha rezultira boljim odlukama. Ključ je u organizaciji i preciznom praćenju svega što ulazi i izlazi iz skladišta:
- Unesi robu na skladište odmah po primitku kako bi osigurao ažurne podatke.
- Pregledaj stanje robe redovito kako bi uvijek znao točno što imaš na raspolaganju.
- Izvrši korekciju zaliha kada uočiš razlike.
- Podesi skladište s kojeg će se roba trošiti i olakšaj si kontrolu nad potrošnjom.
- Prati nabavu robe po dobavljačima kako bi uvijek imao pravu količinu i vrstu proizvoda.
- Obezbijedi robu u dovoljnim količinama u pravo vrijeme kako bi izbjegao zastoje u prodaji.
- Pazi na robu koja se najbolje prodaje i uvijek osiguravaj kontinuirane narudžbe iste.
- Smanji troškove eliminiranjem artikala koji se slabo prodaju i samo zauzimaju prostor.
Optimizacija radnog vremena
Pravilna optimizacija radnog vremena može biti razlog za povećanje produktivnosti i zadovoljstva gostiju u tvom caffe baru. Kroz analizu prometa i potreba gostiju možeš prilagoditi radno vrijeme i raspored osoblja kako bi najbolje iskoristio svoje resurse.
- Analiziraj prometne obrasce kako bi identificirao najprometnije sate i dane. Ova saznanja omogućuju ti da osiguraš dovoljno osoblja u trenucima kada je to najpotrebnije.
- Prilagodi radno vrijeme sezonskim promjenama ili posebnim događajima u lokalnoj zajednici kako bi privukao više gostiju kada je to najisplativije.
- Razmisli o uvođenju fleksibilnih smjena.
- Testiraj različite rasporede osoblja kako bi otkrio što najbolje funkcionira za tvoje poslovanje.Možda možeš isprobati rane i kasne smjene te analizirati učinak na prodaju.
Uvođenje take-away koncepta
Povećanje prodaje kroz prilagodbu novim trendovima. Tako bih nazvala ovaj koncept.
U današnjem brzom tempu života uvođenje take-away koncepta može biti izvrsna strategija za povećanje prodaje i zadovoljstva gostiju.
- Osmisli ponudu koja je pogodna za take-away fokusirajući se na jela i pića koja se brzo spremaju i zadržavaju kvalitetu.
- Razmisli o praktičnim pakiranjima koja olakšavaju konzumaciju u pokretu.
- Razmisli o efikasnom sustavu naručivanja koji uključuje online narudžbe i mobilne aplikacije.
- Razmisli o uvođenju posebnih ponuda za take-away, poput kombinacija pića i hrane po sniženim cijenama.
- Aktivno promoviraj svoj take-away koncept putem društvenih mreža i drugih marketinških kanala.
Optimiziraj svoje poslovanje i sigurno ćeš povećati potencijal za rast i profit. Sretno!