Priprema za početak sezone u ugostiteljstvu iziskuje mnogo više od postavljanja stolova i iznošenja jelovnika na sunce. Čarolija leži u dobro promišljenim detaljima, u pažljivo osmišljenim jelovnicima koji mame nepce, a u ovom konkurentskom okruženju, posebno u toplini i gostoprimstvu koje se očekiva.
Ugostiteljski svijet je poput priče koja se neprestano razvija, uvijek otvorena za nova poglavlja i izazove. Stoga, dragi ugostitelji, jeste li spremni zaroniti u novo poglavlje? Jeste li pripremili sve karte za stolove, isprobali svaku poslasticu na jelovniku, i osigurali da vaša terasa blista u svom najboljem izdanju? Sezona je pred vratima, a s njom i prilika za stvaranje nezaboravnih poslovnih trenutaka.
Savjeti za pripremu ugostiteljskog objekta za ljetnu sezonu:
Osiguraj dodatno osoblje
Ako još nisi poduzeo korake u osiguravanju dodatnog osoblja, sada je pravi trenutak da djeluješ. Kreni u potragu za kvalificiranim pomoćnim osobljem kako bi bio spreman za ubrzanu dinamiku ljetne sezone. Imaj na umu da pronalaženje stručne radne snage s iskustvom u ugostiteljstvu može biti izazov, a u ljetnim mjesecima, kada gotovo svi traže dodatno osoblje, ta potraga postaje još zahtjevnija.
Pametno upravljanje ljudskim resursima tijekom ovih vitalnih mjeseci može značiti razliku između prosječnog i iznimnog ugostiteljskog iskustva za goste. Uz dodatno osoblje koje se brine o potrebama gostiju, možeš stvoriti okruženje u kojem će se svatko osjećati dobrodošlo i gdje će usluga doseći najviše standarde. Dakle, nemoj oklijevati – počni s osiguravanjem dodatnog osoblja i postavi temelje za uspješnu i sezonu.
Savjet: nagradi vrijedno i perspektivno osoblje dodatnim bonusima. Motivirano osoblje donosi produktivnost često ključnu za uspješnu sezonu.
Ukoliko si mislio renovirati, sad je idealno vrijeme!
Prvi korak u procesu renoviranja često uključuje temeljitu procijenu trenutnog stanja objekta. Ovaj korak omogućava vlasnicima da identificiraju potrebne promjene, bilo da se radi o poboljšanju infrastrukture, modernizaciji interijera ili osvježavanju eksterijera.
Vlasnici često prepoznaju priliku za inovacije, uvođenjem modernih dekorativnih elemenata ili tehnoloških rješenja koja će dodatno podići ugled objekta.
Renoviranje nije ograničeno samo na vizualne promjene. Kuhinje često prolaze kroz obnovu kako bi se prilagodile najnovijim standardima i tehnologijama. Ugradnja modernih kuhinjskih aparata, optimizacija radnih prostora i poboljšanje sustava za sigurnost hrane su ključni elementi ovog procesa.
Svestranost, inovacija i predanost visokim standardima postaju ključni elementi koji definiraju uspješno renoviranje, omogućujući objektu da zrači svježinom i privlači goste još više.
I dok estetski aspekti renoviranja privlače pažnju, ne smijemo zanemariti potrebu za održavanjem visokih higijenskih standarda.
Savjet: iskoristi ovu priliku i za poboljšanje energetske učinkovitosti, što ne samo da štedi resurse, već često dugoročno smanjuje operativne troškove.
Pripremi i očisti prostor
U održavanju ugostiteljskog objekta visoko na listi prioriteta stoji higijena. Dok redovito površinsko čišćenje može djelovati dovoljno, važno je imati na umu da se prljavština i prašina ne zaustavljaju samo na vidljivim površinama. Ona se uporno uvlači u zidove, podove, namještaj, tepihe i druge skrivene kutke prostora. Iz tog razloga, predlažemo da prije nego se otvoriš za ljetnu sezonu, razmotriš zaključavanje vrata svog restorana ili bara na dva do tri dana i organiziraš opsežno generalno čišćenje.
Ovaj korak može uključivati čišćenje podova, osvježavanje zidova (možda čak i prilika za novu boju), dubinsko čišćenje tepiha i sličnih detalja, kao i temeljito čišćenje namještaja. Ovo je i prilika za rješavanje popravaka koje si odavno planirao obaviti.
Posebnu pažnju treba posvetiti higijeni kuhinje, budući da ljeto nosi povećan rizik od trovanja hranom.
Savjet: preporučujemo ponovno izvođenje dezinfekcije i deratizacije ugostiteljskog objekta prije početka ljetne sezone. Ove korake sigurnosti ne smijemo zanemariti, jer pružaju dodatnu sigurnost i zaštitu. Rezultat toga je minimalna mogućnost trovanja hranom u tvom restoranu, čime se osigurava zdravlje gostiju i reputacija tvog ugostiteljskog objekta.
Optimiziraj i osvježi jelovnik
Otvori vrata svog restorana novim, svježim dimenzijama okusa koje će označiti početak ljetne sezone! Sada je idealno vrijeme za uvođenje laganih i osvježavajućih obroka na jelovnik, prilagođenih toplijem vremenu. Transformiraj svoj jelovnik dodavanjem potpuno novih menija, ističući namirnice poput svježeg začinskog bilja, voća i povrća.
Uživaj u kreativnom procesu stvaranja ukusnih salata i osvježavajućih hladnih juha koje će često postati zamjena za obroke tijekom vrućih ljetnih dana. Ipak, ne zaboravi zadržati omiljena standardna jela svojih gostiju na jelovniku, jer mnogi će i ljeti tražiti poznate okuse i svoje omiljene specijalitete. Svježe, sezonske namirnice trebaju dominirati, no prilika za uživanje u klasičnim jelima nikada ne bi smjela izostati.
Da bi sve ovo bilo izvedivo, surađuj s lokalnim poljoprivrednicima i prodavačima na tržnici. Osim što imaš priliku podržavati lokalne proizvođače također i osiguravaš svježe i zdrave namirnice.
Savjet: Kada govorimo o napicima, razmisli o uvođenju ljetnih koktela, bezalkoholnih osvježavajućih napitaka, svježe cijeđenih sokova, osvježavajućih sladoleda, i ledenih kava kako bi zadovoljio raznovrsne želje svojih gostiju. Prilika za kreiranje inovativnih kombinacija i eksperimentiranje s novim okusima bit će ključna za stvaranje nezaboravnog ljetnog doživljaja.
Postavi najljepšu moguću terasu
Priprema tvoje ugostiteljske oaze za ljetnu sezonu predstavlja ključni korak u privlačenju gostiju i stvaranju nezaboravnog doživljaja. Urediti i osvježiti vanjski prostor restorana ili bara nije samo estetski potez, već strategija koja može značajno utjecati na privlačnost tvojeg objekta. Evo nekoliko ključnih koraka koje trebaš razmotriti kako bi tvoj otvoreni prostor postao neodoljiva destinacija u ljetnim mjesecima.
Prvo, razmišljaj pametno i kreativno kako bi iskoristio raspoloživi otvoreni prostor. Izradi plan ili jednostavan nacrt koji će ti pomoći da pojednostaviš uređenje i organizaciju prostora. Raspored stolova trebao bi biti dovoljno privlačan da ne ostavi prostor praznim, ali i dovoljno prostran kako bi gostima osigurao ugodno iskustvo boravka na terasi.
Hladovina je ključna u ljetnim danima, a osigurati je možeš suncobranima, tendama ili nadstrešnicama od različitih materijala. Razmisli o sadnji brzorastućeg drveća ako su ti uvjeti prikladni. Važno je krenuti u akciju na vrijeme kako bi sve bilo spremno prije vrelih ljetnih dana.
Ako tvoj ugostiteljski objekt ima vanjski prostor za djecu, osiguraj siguran kutak za igru. Obiteljski restorani i kafići su sve popularniji, a sigurno igralište privući će mnoge roditelje. Pregledaj i osvježi opremu, dodajući nove elemente kako bi mališanima pružio još ljepše iskustvo.
Borba protiv insekata je nužna za uživanje u obroku na otvorenom. Stručnjaci mogu pružiti učinkovita rješenja, ali razmotri i prirodne alternative poput biljaka koje odbijaju komarce, poput nevena, lavande, kadifice i ružmarina.
Rasvjeta ima ključnu ulogu u stvaranju ugodne atmosfere. Igraj se s različitim svjetlosnim izvorima, prilagođavajući ih karakteru terase. Dekorativne svijeće, viseće svjetiljke ili solarna rasvjeta dodatno će obogatiti prostor.
Savjet: pridržavanje zakonskih smjernica ključno je kako bi postavljanje terase bilo ne samo estetski privlačno, već i sigurno i zakonito.
Podigni marketing na veći nivo!
Marketinške kampanje predstavljaju ključni element uspješnog poslovanja u ugostiteljstvu, posebice prije početka ljetne sezone. Kroz pažljivo osmišljene strategije, možeš stvoriti neodoljivu kampanju, ističući jedinstvene aspekte svog prostora i ponude.
Društvene mreže su postale moćno sredstvo povezivanja s gostima, omogućujući uostiteljskim objektima da dijele vizualno privlačan sadržaj, najave posebnih događanja ili promocije te komuniciraju s postojećim i potencijalnim gostima. Kroz kreativne fotografije jela, osvježavajuće napitke ili ambijentalne trenutke na terasi, ugostitelji stvaraju emocionalnu vezu s publikom.
Suradnje s lokalnim medijima, blogerima ili utjecajnim osobama također mogu proširiti vidljivost ugostiteljskog objekta, posebno ako se ističu jedinstvenom ponudom ili autentičnim pristupom.
Kreativnost, dosljednost i interakcija s publikom ključni su za ostvarivanje uspješnih marketinških kampanja koje će ugostiteljski objekt učiniti nezaobilaznom destinacijom tijekom ljetnih mjeseci.
Savjet: Email marketing također igra važnu ulogu u kampanjama, omogućujući slanje personaliziranih ponuda, obavijesti o novim jelima ili ekskluzivnim popustima. Kroz ovakve kampanje, ugostitelji potiču lojalnost gostiju, potičući ih na ponovne posjete i pozitivno dijeljenje njihovog iskustva s drugima.
Fiskalna blagajna neka bude tvoj partner u poslovanju!
Jesi li imao pozitivno iskustvo u vezi s blagajnom tijekom prošle sezone? Prije nego što kreneš u novu sezonu, postavi si nekoliko ključnih pitanja o učinkovitosti programa s kojim si prošle godine izdavao račune i vodio svoje poslovanje.
Prvo, provjeri je li tvoje osoblje imalo teškoća u radu s programom. Da li se program pokazao pouzdanim i bez zastoja, pogotovo u vrijeme gužve kada se obradi velik broj narudžbi i računa? Javljaju li se pogreške u izvještajima koje se ne podudaraju s podacima u skladištu ili knjigovodstvu? A najvažnije, je li podrška koju si dobivao od tvrtke zadužene za održavanje programa bila optimalna?
Sada je ključno vrijeme za preispitivanje ovog segmenta tvog poslovanja.
Ukoliko si imao velike poteškoće u prethodnoj sezoni, razmotri mogućnost isprobavanja drugog programa. Prebacivanje s jednog programa na drugi može biti velika odluka, ali važno je donijeti ju na vrijeme kako bi se izbjegle potencijalne poteškoće tijekom sezone. Razmišljaj o tome kako bi se oslobodio tereta problema sa starim programom i njegovom podrškom.
Za prvi korak, predlažem da istražiš mogućnosti koje nudi program za ugostiteljstvo poput POS Sectora. Imaš mogućnost besplatnog korištenja tijekom 30 dana. To ti omogućuje da sam procijeniš kako program odgovara tvojim potrebama prije konačne odluke i početka sezone. Sad je idealno vrijeme da ga isprobaš i u budućnosti iskoristiš za još bolje poslovanje u sezoni.
P.S. nema ugovorne obaveze, a podrška je besplatna 24/7!