Društvene mreže su neizostavan alat za promociju svih ugostiteljskih objekata pa tako i caffe bara.
No, kako se trendovi u marketingu svako malo mjenjaju i dolaze neki novi, u narednim tekstovima istražit ćemo koje to tri društvene mreže trenutno najviše znače u izgradnji identiteta caffe bara te kako povećati prepoznatljivost na njima.
Preuzmi checklistu za otvaranje caffe bara
Koje društvene mreže najbolje funkcioniraju za caffe bar?
Društvene mreže više nisu samo alat za komunikaciju. Još prije 10ak i više godina su postale ključna stvar u izgradnji brenda i povezivanju s publikom.
Svi smo svjedoci kako fotografije i videa savršeno pripremljenih kava i ugodnih interijera preplavljuju naše feedove na različitim društvenim mrežama zbog čega poželimo sjesti baš u taj bar. No, postoje određene razlike u vrsti sadržaja kojeg se treba plasirati na tri trenunto najpopularnije; Instagram, Facebook i Tik Tok.
Pitanje više nije treba li profil caffe bara biti prisutan na društvenim mrežama već kako najbolje iskoristiti svaku platformu zasebno.
Idemo krenuti s Instagramom i vidjeti dobre primjere promocije i rada na njemu kad su u pitanju caffe barovi.
Caffe bar na Instagramu
Instagram je savršena platforma za caffe barove koji žele pokazati svoju ponudu i atmosferu kroz vizualno atraktivan i privlačan sadržaj. Publika na Instagramu obuhvaća različite dobne skupine, ali platforma je najpopularnija među mlađim korisnicima. Prema statistikama:
- Mladi korisnici (13-17 godina) – Oko 6-7% korisnika. Trenutno više preferiraju TikTok.
- Mlađa odrasla populacija (18-24 godine) – Ova dobna skupina čini najveći dio korisnika, oko 30%. Oni su vrlo aktivni i često prate popularne trendove, influencere i brendove.
- Odrasli (25-34 godine) – Približno 30% korisnika što čini ovu grupu također izuzetno važnom za caffe barove i ugostiteljstvo. U toj dobi ljudi često traže mjesta za opuštanje, izlazak s prijateljima i uživanje u hrani i piću s obzirom da većina njih raspolaže većim financijskim sredstvima nego grupa prije.
- Srednja dob (35-44 godine) – Oko 16% korisnika. Iako manje aktivni od prethodnih grupa, oni redovito prate profile koji ih zanimaju.
- Stariji korisnici (45+ godina) – Manji postotak, ali raste, posebno u dobnim skupinama 45-54 i 55-64 koje zajedno čine oko 15% korisnika.
Instagram se tako najviše koristi među korisnicima u dobi od 18 do 34 godine koji su uostalom i najotvoreniji prema novim iskustvima. Tako i često koriste društvene mreže za inspiraciju i pronalaženje novih mjesta uključujući i caffe barove, ali i za praćenje trendova koji su im jako važni.
Instagram je prije svega “vizualni magnet” – platforma gdje dobra fotografija, autentičan video ili privlačna priča (storytelling) mogu potaknuti korisnike da dođu u bar.
Ključni dijelovi Instagram profila
Ključni dijelovi Instagram profila uključuju različite elemente koji zajedno stvaraju prepoznatljivost brenda. Svaka komponenta, od feeda i naslovnice do stories opcija, ima svoju ulogu u komuniciranju vrijednosti caffe bara.
Razumijevanje kako optimalno koristiti ove dijelove pomaže u stvaranju strategije koja privlači pažnju isključivo na ispravan i lijep način.
Instagram naslovnica (eng.feed) treba biti ogledalo atmosfere tvog caffe bara. Ako bar ima opušteni vibe, za prenošenje takve atmosfere i na Instagramu koristi prirodno svjetlo i tople tonove u fotografijama. Ako se radi o urbanoj, modernoj vibri, idi s oštrijim i hladnijim tonovima. Ljudi su vizualna bića pa je bitno da svaki posjetitelj profila odmah dobije osjećaj onoga što može očekivati kada dođe.
Instagram priče (eng.stories) su sjajan način za svakodnevno povezivanje s publikom. Idealne su za objavljivanje trenutka “iza scene”. To mogu biti priprema kave, radni dan osoblja, kratki video iz šanka, dnevna ponuda i slično. Stories traju samo 24 sata što omogućuje eksperimentiranje bez pritiska savršenstva, u čemu je možda i najveća razlika uspoređujući ga s naslovnicom.
Instagram Reels je idealan oblik kratkih videozapisa koji mogu brzo privući pozornost i čiji je doseg u ovom trenutku na Instagramu najveći. Idealan je za pokazivanje pripreme kave, kratkih vodiča recimo za latte art i sličn. Reels često dobivaju puno pregleda jer ih Instagram “gura” pa je ovo odličan način za privlačenje novih gostiju.
Važno: Angažman s publikom
Aktivno komuniciraj s gostima: odgovaraj na komentare i poruke, dijeli njihove objave u kojima su označili bar i slično. Takva vrsta interakcije stvara osjećaj zajednice i lojalnosti, a gostima pokazuje da ti je važan njihov doživljaj.
Uz malo truda i kreativnosti, Instagram može postati najjače sredstvo za promociju i povezivanje s gostima.
Instagram profili caffe barova koje možeš pratiti kao inspiraciju za odličan sadržaj:
- https://www.instagram.com/sondercoffee/
- https://www.instagram.com/coffeebar/
- https://www.instagram.com/butfirst.coffeeshop/