Početak ljeta, osobno mojeg omiljenog godišnjeg doba donosi osmijeh na lica, radost i sreću svima vama koji volite da provodite lijepe sunčane dane pored mora s voljenim osobama. Svakako su nezaobilazne večernje šetnje i izlasci uz lagani povjetarac koji vas čini zadovoljnim u vrele ljetne noći. Ljeto definitivno donosi radost i veselje na lica svih nas i budi ono najbolje u nama.
Međutim, moram spomenuti da naši vrijedni ugostitelji, period ljeta i predivnog vremena provode radno da bi nas učinili sretnim. Izuzetno je važno da osoblje ugostiteljskih objekata bude kvalitetno da bi odgovorili zadatku koje nameće sezona.
U ovom tekstu bi se osvrnuo na sezonsko osoblje i dao nekoliko savjeta o zapošljavanju sezonskog osoblja za ugostitelje.
Pokušajte sa starom provjerenom ekipom
Prvi korak je da pročešljate brojeve telefona i mailove osoblja koje je prije radilo kod Vas, raspitajte se s pojedincima tko je slobodan i zainteresiran da ponovo radi u vašem lokalu. Ono što je idealno kada je u pitanju prošlogodišnje osoblje je da u biti nema procesa obuke i već su spremni za rad što vama kao vlasniku u potpunosti odgovara. Nećete gubiti dane na upoznavanje osoblja s navikama vaših klijenata, upoznavanjem vašeg sustava rada i sl.
Stara provjerena ekipa je spremna odmah da se baci na posao a kako već dobro poznaju ponudu i koncept koji nudite, budite sigurni da će također dobro odraditi i up-selling vaših proizvoda. Što naravno implicira dodatni priliv novčanih sredstava objektu koji vodite.
Posjetite lokane srednje škole i sveučilišta
Mlade osobe koje su još uvijek u srednjoj školi ili fakultetu su potencijalni kandidati za rad u sezoni u ljetnim restoranima i barovima. Oni žele zaraditi što više novca da bi lagodno uživali u svom slobodnom vremenu, a kako su puni energije problem im neće predstavljati ustajanje rano ili ostajanje do kasno u noć. Može se reći da će i više uživati od vašeg standardnog osoblja.
Najjednostavnije rješenje za aktivaciju učenika ili studenta je da izravno odete do škole, odnosno sveučilišta gdje u većini slučajeva imaju oglasne ploče na koje možete staviti vaš oglas, dostupne pozicije i naziv tvrtke. Također, ispišite letke ili plakate, pa postavite u tvrtke gdje učenici često dolaze. Ako iskoristite neki od ovih različitih načina i naravno ako budete imali malo sreće sigurno ćete privući veliki broj kandidata koji su zainteresirani da sezonu provedu radeći s vama u vašem lokalu.
Razgovarajte sa stalnim osobljem
Pitajte svoje stalne zaposlenike za preporuku sezonskog osoblja jer je vrlo moguće da iz njihovog kruga prijatelja ili poznanika pronađete odlične radnike. Ako imate pouzdane zaposlenike uvijek poslušajte njihove preporuke.
Oni neće rado davati preporuke jer će se loša izvedba ili ne adekvatna preporuka loše odraziti po njih, zbog toga će dobro razmisliti koga vam predlažu. Postoje velike šanse da ćete na ovaj način pronaći idealnog zaposlenika koji će vrijedno raditi i biti pouzdan radnik na kojeg se možete osloniti.
Naravno, postavite veliki plakat na vaš objekt, stavite oglas za posao na što više mjesta uz zavisnosti od mogućnosti koje nudi vaš grad ili mjesto iz kojeg dolazite. Članci u novinama, radio oglašavanje, internet portali itd. Iskoristite sve što možete i rezultati će sigurno doći.
Nakon što ste intervjuirali sve kandidate i napravili odluke o zapošljavanju organizirajte jedan do dva treninga s obzirom na to da nemate puno vremena za osposobljavanje novih zaposlenika. Pojednostavite proces obuke maksimalno i uključite vaše stalne zaposlenike od početka do kraja, pored toga što štedite vrijeme, na ovaj način gradite odnos i prijateljstvo između zaposlenika što će se pozitivno odraziti na moral radnika i atmosferu u objektu.
Korištenjem naše Fiskalne blagajne POS Sector možete dodatno ubrzati proces same obuke jer s POS Sector-om Vaš sezonski radnik je spreman da izdaje račune za samo jedan minut, a sama brzina programa omogućuje bržu isporuku narudžbi, što automatski dovodi do veće izmjene gostiju za jednim stolom, a i sami znate da je za dobru zaradu najvažnija brza izmjena stolova u terminima ručka i večere. Izuzetno je bitno napomenuti da s korištenjem POS Sector-a imate uvid u analitiku poslovanja objekta, ali i analitiku prodaje po operaterima (konobarima) što vam daje mogućnost analize produktivnosti svakog konobara, shodno produktivnosti konobara možete ga dodatno stimulirati.
Nadamo se da će Vam ovi savjeti bar proširiti vidike u pronalasku odličnog osoblja i ove sezone.