Početkom prosinca 2018. godine uvedena je obveza zaprimanja e-Računa u postupcima javne nabave, a od početka srpnja 2019. obvezno je i izdavanje elektroničkih računa u javnoj nabavi. Svi privrednici koji posluju s obveznicima javne nabave su dužni izdavati elektroničke račune ili e-Račune. Prateći potrebe naših klijenata integrirali smo opciju izdavanja e-Računa direktno iz našeg POS Sector softwarea.

Što je e-Račun i koje su prednosti:

Po sadržaju e-Račun je istovjetan papirnatom računu i sadrži sve obvezne stavke propisane važećim zakonskim propisima. Prednosti ovakvog izdavanju su ogromne uštede u javnom sektoru, ali i prednosti samim poduzetnicima, štednja papira za milione računa i najvažnija stavka – ušteda vremena i brža naplata.

Bitno je napomenuti da se e-Račun plaća putem transakcijskog računa te se ne fiskalizira, iz razloga što se plaćanje obavlja preko bankovnog računa i trag transakcije ostaje zapisan u bankama.

Da bi postali korisnici e-Računa prije svega trebati imati registriranu tvrtku, te za istu nabaviti aplikacijski certifikat za Fina e-Račun i e-Račun za državu.

Izdavanje certifikata za e-Račun vrši Fina po slanju Vašeg zahtjeva. Možete vidjeti kako izgleda obrazac za slanje zahtjeva:

Obrazac 1

Obrazac 2

Potrebno je popuniti oba obrazca za željeni certifikat. Cijena certifikata je 300kn + PDV, trajanje certifikata je 5 godina.

Ukoliko koristite POS Sector pozovite našu službu za korisnike i pomoći ćemo Vam u cjelokupnom procesu integriranja e-Računa u Vašem poslovanju.

Upute za korištenje e-Računa u POS Sector fiskalnoj blagajni:

1. Prije svega potrebno je ispisati jedan transakcijski račun koji želite da promijenite u e-Račun. Transakcijski račun ispisujete vrlo jednostavno promjenom načina plaćanja: https://possector.hr/vodici/dodatni-nacini-placanja

2. Nakon ispisa transakcijskog računa kliknite na ikonicu papira da izlistate sve račune:

e racun za javnu nabavu izlistavanje racuna

3. Na ovom prozoru prikazat će Vam se svi računi koje ste izdavali. Kliknite na račun koji želite slati kao e-Račun. (Pažnja – Da bi dobili opcije slanja e-Računa, izdani račun koji označujete mora biti transakcijski). Nakon Toga u prozoru e-Računa kliknite na ikonicu “Pošalji”.

e racun za javnu nabavu transakcijski racun

4. Ovdje ćete dobiti popis svih obveznika javne nabave koji su u sustavu Fine. U gornju traku upišite OIB primatelja, ili počnite upisivati njegov naziv i software će Vam pronaći željenu firmu.

e racun za javnu nabavu odabir primatelja

Broj e-Računa je jedinstven i zapisan je u formatu Godina-Mjesec-Dan/Redni broj računa u POS Sectoru, npr. (br. 19-12-01/1)

5. Prozor s općim podacima sadrži polja: Pošiljatelj – ovdje će Vaši podaci biti automatski upisani iz programa. Primatelj – također automatski upisani podaci primatelja kojem šaljete račun. Broj narudžbenice nije obavezan, ovisno da li lokalna županijska vlast u svojim propisima to traži ili ako primatelj zahtijeva da se upiše.

e racun za javnu nabavu opci podaci

6. Klikom na gumb “Učitaj PDF…” otvorit ćete vaš file sistem i pronaći narudžbenicu koju trebate poslati u PDF formatu. (Pažnja – Maksimalna veličina PDF-a je 5 MB.)

e racun za javnu nabavu ucitavanje pdfa

7. U idućem prozoru potrebno je upisati IBAN pošiljatelja, ako ste već slali e-Račune on će se u program upisati automatski. Rok plaćanja je postavljen na 30 dana te ga možete naknadno promijeniti.

Poziv na broj može sadržavati broj ponude ili računa, šifru klijenta itd. Model HR99 su kontrolni brojevi za Poziv na broj.

Ideja je da ukoliko primate puno uplata, poziv na broj će Vam identificirati konkretno zaduženje koje platitelj plaća.

Više o modelu i pozivu na broj pročitajte na kraju teksta.

Klikom na gumb “Pošalji” stavit ćete e-Račun u red za slanje. U prozoru e-Račun pojavit će se polje Status: Čeka na slanje.

e racun za javnu nabavu slanje

e racun za javnu nabavu status

8. Kada račun bude uspješno poslan kod primatelja polje Status će se promijeniti u “Zaprimljen”, a vi ćete dobiti na Vaš e-mail potvrdu o uspješnom slanju.

e racun za javnu nabavu status zaprimljen

I to bi bilo to, Vaš e-Račun je uspješno poslan i zaprimljen. Vi ste dobili e-mail s informacijama o slanju!

Dodatno:

Ukoliko nešto nije pravilo upisano ili Finini serveri ne budu ispravno radili polje Status će Vas o tome obavijestiti, a naš program poslat će Vam obavijest na e-mail. Ovo su moguće vrijednosti Statusa:

Čeka na slanje – e-Račun je na putu prema FINA-i.

Zaprimljen – e-Račun uspješno stigao u FINA-u.

Potvrđeno zaprimanje – e-Račun stigao pošiljatelju od FINA-e

Prihvaćen – primatelj otvorio i prihvatio/odobrio račun.

Odbijen – primatelj odbio račun, može napisati razlog odbijanja. U ovom slučaju doći će Vam obavijest na e-mail.

Neispravan – stigao u FINA-u, ali odbijen od strane FINA-e, indicira neku grešku u programu POS Sectora. U ovom slučaju javite se našoj tehničkoj podršci.

Što kad stornirate e-račun?

– Ako primatelj iz nekog razloga odbije e-Račun, pošiljatelj treba stornirati račun u POS Sectoru, napraviti novi ispravan račun i ponovno ga poslati.

– U slučaju da pošiljatelj uoči da je poslao pogrešan račun (pogrešna količina, cijena, porezi itd.), a primatelj ga je u tom trenutku već prihvatio, on stornira račun kod sebe i zatim pošalje taj  negativni stornirani račun (da bi se stanje kod primatelja anuliralo). Nakon toga potrebno je napraviti ispravan račun i poslati ga.

Model i poziv na broj

Više o modelu i pozivu na broj pročitajte na ovom linku.