Sigurna sam da ti je sljedeći scenarij dobro poznat: Sredina tjedna, kasno poslijepodne – negdje je između 16:00h-18:00h – dan idealan za poslijepodnevnu kavicu na terasi tvog kafića, ali nažalost – terasa je prazna, kao i cijela unutrašnjost ugostiteljskog objekta.

Osim ponekog “zalutalog” gosta, vidiš samo svoje osoblje iz druge smjene, koje sa nestrpljenjem iščekuje navalu gostiju…ali gostiju nema, ne dolaze – nadati im se tek nešto kasnije, u ono njihovo “uobičajeno” vrijeme!

Vrijeme je da se stvari okrenu, da “uobičajeno” vrijeme posjete tvom objektu postanu i oni sati kada nemaš i ne očekuješ puno gostiju! Kako? Vrlo jednostavno: upotrijebi oružje koje upotrebljavaju ugostitelji širom svijeta – uvedi “Happy Hour” u svoj restoran ili bar.

Što je to Happy Hour i zašto je tvom ugostiteljskom objektu potreban?

Happy hour svrstavamo u klasiku ugostiteljskog poslovanja. Doslovno, Happy Hour znači “sat sreće” i u ugostiteljskim objektima većinom služi kao specijalno sniženje cijena pića, jela ili kompletnih menija u određenim satima, te kao takav je poznat većini ljudi.

Happy Hour - Zašto je potreban ugostiteljskom objektu

Uspješni ugostitelj koji su uvijek u potrazi za novim i svježim idejama za svoj restoran ili bar odavno koriste Happy Hour kako bi unaprijedili svoje poslovanje. Oni znaju da je Happy Hour jedan od boljih načina da svoje stalne goste dodatno usreće, te da Happy Hour ima veliki utjecaj na njihovo cjelokupno poslovanje. Konkretno Happy Hour ti može pomoći da:

  • povećaš prodaju hrane i pića u periodu slabe posjećenosti
  • potakneš svoje goste da te posjete onda kada nemaju običaj
  • široj masi prezentiraš vrijednost ponude koju imaš
  • privučeš goste, koji inače ne bi posjetili tvoj ugostiteljski objekt
  • ojačaš percepciju svog brenda
  • privučeš još više gostiju tijekom određenog vremena: poslije posla, kasno uvečer, nedjeljom, utorkom…

Happy Hour cijene

Cijene jela i pića su ključni faktor za mnoge potrošače. Tako je 46% svih ispitanih privučeno cijenama pića koje Happy Hour program u pojedinim ugostiteljskim objektima nudi, a 41% njih smatra da su cijene jela za vrijeme “sretnog sata” prava atrakcija. (izvor: restaurant.org)

Da li sada znaš zašto bi Happy Hour mogao pomoći i tebi u tvom poslovanju? Mislim da, da. Kreni u akciju i  pridruži se ugostiteljima kojima je stalo da svoj objekt ne gledaju kako vapi prazan, samo zato što je kasno poslijepodne ili utorak.

Bez obzira da li si vlasnik ekskluzivnog restorana, restorana brze hrane, kafića, lounge bara, slastičarne ili noćnog kluba, svoj ugostiteljski objekt uz nekoliko korisnih savjeta možeš prilagoditi “sretnom satu” i učiniti ga privlačnim svojim gostima.

Kreiraj kvalitetan Happy Hour program

Happy Hour je jaka promocija, te je ne bi trebalo prepustiti slučaju, ako smo već odlučili istu organizirati u svom ugostiteljskom objektu. Da bi “sat sreće” u tvom restoranu ili baru doista bio uspješan i prepoznatljiv, trebat će ti dodatnih informacija i savjeta kako ga učiniti takvim:

Tvoji gosti su tvoj najbolji vodič

Da bi broj gostiju bio što veći važno je poznavati grupu gostiju koja posjećuje tvoj restoran ili bar. Ti najbolje znaš ko su tvoji gosti, poznaješ njihove potrebe i što oni najviše vole. Prema tome, neka tvoji gosti budu tvoj vodič i tvoja inspiracija, prema kojoj ćeš kreirati svoj Happy Hour program.

Ako su tvoji gosti većinom poslovni ljudi srednjih godina, koji vole popiti koju čašicu dobrog crnog vina ili neku kvalitetnu “žešću”, onda im isto ponudi u pola cijene u vrijeme sretnog sata, npr. sat vremena prije njihove uobičajene posjete tvom restoranu. Svakako računaj da niko neće naručiti samo alkoholno piće nego i sok koji ide uz njega ili neku laganu hranu. Tvoja zarada je upravo to bezalkoholno piće ili hrana koje ide uz ponudu za Happy Hour.

Svoje ciljane goste prema kojima ćeš formirati svoj uspješan Happy Hour program ćeš najbolje definirati u svom restoranu ili baru. Dobro razmotri ko su oni, te dodatne goste, tj. ciljanu skupinu potraži u obližnjim poslovnim zgradama, univerzitetima, sportskim klubova pa i na društvenih mreža i online portalima.

Ponudi što god želiš i kad god želiš

Nemoj misliti da Happy Hour program uključuje samo pića, koktele i jednostavna jela kao što su zakuska, sendviči i drugi mali zalogajčići. Pokaži svojim gostima inovativnosti iz svijeta ugostiteljske ponude, te im slobodno ponudi sva ona jela za koje misliš da trebaju ići kao dio Happy Hour programa. Ako tvoji gosti obožavaju specijalni odrezak, koji tvoj kuhar sa velikom ljubavlju priprema, onda im ga ponudi u “sretnom satu” po pristupačnoj cijeni ili im ga serviraj uz ekstra priloge ili zapanjujuće obilnoj porciji.

Happy Hour ponuda

Ključ je prilagoditi se željama svojih vjernih gostiju – Happy Hour program treba da nudi mnogo više od popusta na neka jela ili pića. Inovativne ideje će ti poslužiti daleko bolje od jednostavnih popusta, jer je važno isticati se od konkurencije kreativnošću.

Vrijeme Happy Hour programa je individualna stvar i razlikuje se od ugostiteljskog objekta do ugostiteljskog objekta, te on ne traje samo 60 minuta, kao što mnogi misli.

Moj osobni zaključak na osnovu istraživanja jeste da nije potrebno forsirati Happy Hour program danima kao što su petak, subota i nedjelja, jer ljudi – tvoji gosti će ionako tim danima posjetiti tvoj objekt. Mnogo produktivnije je “sate sreće” organizirati danima poslije vikenda – ponedjeljkom i utorkom, kako bi tvoji gosti stekli naviku posjećivati tvoj restoran ili bar tim danima.

Uzet ćemo par primjera iz inozemstva, iz Njemačke, za čije tržiše prvenstveno pišem tekstove iz ugostiteljstva.

Restoran “Yama” iz Berlina koji nudi vijetnamske i japanske specijalitete, od ponedjeljka do subote između 12:00-16:00h svoje goste usrećuje duplim porcijama sushija i mnogobrojnim drugim delicijama po cijenama jedne. Za moj pojam ovo vrijeme tj. vrijeme ručka je odličan izbor vremena za Happy Hour program, pogotovo ako se tvoj restoran nalazi u centru grada. Sjeti se samo onih gladnih ljudi koji jedva čekaju da izađu na pauzu i pojedu kvalitetan obrok – koji je još dostupan po pristupačnoj cijeni.

Pizzeria Gusto iz Darmstadt-a svojim gostima nudi sve velike pizze i paste po cijeni od 5,50 Eura, te sve šnicle po cijenma od 6,90 Eura. U prosjeku svaki gost uštedi oko 2,00 Eura, ako se odluči u periodu od ponedjeljka do petka od 11:00h-14:00h ručati u ovom restoranu.

Cocktail Bar i Restaurant Sausalitos svojim gostima nudi mnoštvo Happy Hour pogodnosti. Tako:

  1. Od nedjelje do četvrtka nudi sve Jumbo koktele po cijeni od 5,00 Euro.
  2. Svakodnevno između 18:00h i 20:00h svoje goste usrećuje sa koktelima u pola cijene, petkom i subotom čak od 17:00h.
  3. Svakodnevno, kao finale večeri od 23:00h svi Jumbo kokteli su dostupni po cijeni normalnog koktela.

Iz ovih primjera jasno vidimo da nije važno što i kad se nudi u vrijeme Happy Hour-a.

Razumijevanje onoga što potrošači žele i traže je mnogo važnije od vremena nekog događaja – razumijevanje potrošača je ključ uspješne restoranske ponude.

Late Night Happy Hour za mlađe goste

41% svih ispitanih u dobi od 21 do 34 kažu da su specijalne ponude, koje ugostiteljski objekti nude u kasnim večernjim satima, tj. poslije 22:00h, važne za njihovu odluku o tome da li će isti posjetiti ili ne.
(izvor: restaurant.org).

Upravo zbog toga je Late Night Happy Hour postao jedan od popularnih načina promocije ugostiteljske ponude. Za razliku od tradicionalnog “sata sreće”, koji se obično organizira u rano poslijepodne, ponuda Late Night Happy Hour mnogo više privlaći mlađe osobe.

Mlađe osobe – studenti, mladi poslovni ljudi i drugi često na osnovu ugostiteljske ponude donose odluku o posjeti nekog kafića, bara ili noćnog kluba. Happy Hour ovoj grupi gostiju nudi mogućnost uštede, mogućnost produžene zabave, jer si zahvaljujući “sretnom satu” mogu priuštiti dodatno piće za sebe i svoje društvo, te mogućnost da probaju neka pića i jela koja sebi inače ne mogu priuštiti.

Happy Hour u kasnim noćnim satima sigurno može povećati tvoj ukupni promet, pogotovo ako je program specijalne ponude izrađen prema željama tvojih gostiju.

Ako uz specijalne popuste pića angažiraš i DJ-a, koji će atmosferu u tvom objektu dodatno zagrijati, uspjeh i veliki broj mlađih gostiju su zagarantirani.

Napravi najbolji Happy Hour u gradu i profitiraj

Svaki vlasnik restorana i bara ima jedinstvenu formulu za uspješnu promociju Happy Hour-a. Na tebi je da odrediš što ćeš svojim gostima da nudiš u vrijeme “sretnog sata”.

Važno je prodavati pravu stvar, pravim gostima.

  • Uključi Happy Hour kao dio svih posebnih događaja u tvom restoranu. Ako organiziraš “talijansku večer”, ponudi sve vrste paste u pola cijene.
  • Pored kvaliteta, goste u svoj restoran privuci kvantitetom. U Happy Hour program uključi ekstra velike porcije koje obećavaju pun želudac. Mnogo je onih koji vole obilno.
  • Animiraj svoje goste da povedu partnera ili prijatelja, tako što ćeš u “sretnom satu” pored jednog jela drugo nuditi gratis.
  • Nudi jedno specijalno piće (ili kompletan meni), koje će tvoji gosti moći poručiti jedino dok traje “sretni sat”.

Da ne bi došlo do gubitka, odnosno, do neuspješnog Happy Hour programa:

  • Odaberi neke stavke sa svog jelovnika kojima ćeš povećati maržu u ovom periodu, najbolje onim bolje prodavanim.
  • Drži se jedne grupe pića ili jela koje nudiš kao dio posebne ponude.
  • Iskoristi namirnice koje su lako kvarljive za pripremu ukusnih obroka i napitaka.
  • Prati svoja ulaganja i obrati pažnju profit.

Happy Hour marketing

Neizostavna organizacija i marketing

Ne zaboravi da “Happy Hour” doslovno znači “Sat Sreće” i da ga kao takvog smatraju mnogi tvoji gosti. Upravo zbog toga očekuj manje, pa čak i veće grupe gostiju u svom restoranu ili baru, jer svaki čovjek sreću rado dijeli sa svojim prijateljima.

  1. Pripremi svoje osoblje na ovaj događaj, po potrebi angažiraj dodatno pomoćno osoblje, da bi kvaliteta rada i brzina narudžbi ostali isti unatoč velikom broju gostiju.
  2. Po potrebi promijeni raspored stolova – jednostavno učini sve što je u tvojoj moći za udobnost i sreću svoju gostiju.
  3. Ako druga čaša piva ili vina ide gratis, onda nemoj da nedostaje zaliha. Osiguraj dovoljan broj: boca vina, piva, sastojaka za koktele, namirnica koje su ti potrebne za pripremanje obroka – kako tvoj Happy Hour ne bi postao “Unhappy Hour”.

Pored svega navedenog Happy Hour je i dobar vid marketinga. Ako se odlučiš sprovesti ovu specijalnu ponudu u svom restoranu ili baru, onda ne zaboravi na odgovarajući ugostiteljski marketing, koji je danas dan više nego neophodan:

Kreiraj i šalji newslettere i e-mailove sa opisom specijalne ponude, da bi se tvoji gosti mogli što bolje upoznati sa njom. Slike i nekoliko bitnih okidača kao što su cijene i kratki opisi ponude, tvoje goste će itekako animirati.

Flajere sa slikama i obećavajućom Happy Hour ponudom dijeli po okolnim poslovnim zgradama, sportskim i društvenim klubovima, univerzitetima, na ulici – ovisno o grupi gostiju koju želiš u svom restoranu, odnosno, grupi kojoj tvoj restoran odgovara.

Pomoću online marketinga osiguraj sebi dodatne popunjene stolice u svom restoranu ili baru. Goste animiraj tako što ćeš na facebooku kreirati event, na koje ćeš ih pozvati putem ove društvene mreže. Također na ostalim društvenim mrežama pozovi svoje online obožavatelje. Na restoranskoj web stranici obavezno tik uz Happy Hour program i njegov upečatljiv sadržaj dodaj “share” dugmiće pomoću kojeg tvoji web posjetioci ovaj događaj mogu podijeliti sa svojim prijateljima na društvenim mrežama.

Snimi kratki video zapis na sljedećem Happy Hour-u i pokaži svojim potencijalnim gostima, koliko tvoji gosti uživaju i kakva je atmosfera u tvom restoranu ili dok traju sretni momenti.

Skoro svaki grad ima neku web stranicu ili portal gdje ljudi mogu naći vodiče za barove i/ili restoranske liste. Prijavi se i ti – pošalji sve potrebne informacije o svom ugostiteljskom objektu, te istakni pogodnosti koje on nudi za vrijeme Happy Hour-a.

Važno: Obrati pozornost da prilikom promocije poruka Happy Hour programa bude kratka i jasna. Tvoj Happy Hour program potencijalni gosti u hodu trebaju razumjeti i shvatiti o čemu se radi.

Svaki vlasnik restorana ili bara ima svoju formulu za uspješnu organizaciju Happy Hour-
a. Na tebi je da pronađeš svoju…a kada je pronađeš obavezno je podijeli sa nama i našim vjernim čitaocima.