Pitanje Za Sve Vlasnike Restorana: Je Li Vam Potreban Poslovni Partner?

Željko Bojović
Željko Bojović

Podijelite na društvenim mrežama:

Vlasnici restorana i poslovni partner

Prvi restoran u kojem sam radio imao je 5 vlasnika: jedan je bio glavni kuhar, ostala četvorica su bili vođe poslovanja. Pronaći jednog poslovnog partnera s kojim se slažete može biti problem, a kamoli tek četvoricu. U ovom slučaju to je bio jedan od najbolje vođenih restorana u kojem sam radio. Godinama se nisu mijenjali kuhari, konobari i šankeri. Za ovakav uspjeh zaslužne su i druge stvari, ali bih većinu uspjeha pripisao timskom radu koji se prožimao sve do samog vodstva restorana. Sva četvorica voditelja imali su balans između poslovnog i privatnog života bolji nego većina ljudi u tim krugovima. Imali su dosta vremena da provode vikende s obitelji i prijateljima što im pomoglo da se opuste i da budu u potpunosti predani svome poslu.

Nakon ovakve fascinantne priče ne biste trebali požuriti i pronaći poslovnog partnera (ili pak četvoricu), ali biste trebali razmotriti moguće prednosti i mane poslovnih partnera u restoranskom poslu.

Pozitivne strane: Zašto je dobro imati poslovnog partnera

Podjela posla

Ako imate barem jednu osobu s kojom možete podijeliti obaveze vođenja restorana onda si možete uvelike olakšati život. Nekada ćete biti bolesni ili jednostavno preumorni od posla i tada će druga strana preuzeti dio vašega posla. Uz dobrog poslovnog partnera ćete se i bolje osjećati ako se uzajamno potpomažete.

Financijska potpora

Uz poslovnog partnera će se podijeliti dio financijskog tereta restorana. Možda u posao ulazite s različitom financijskom pozadinom, ali se nećete morati boriti s kreditima i bankama sami. Također će početni kapital dolaziti iz dva izvora umjesto jednoga.

Prijateljstvo kakvo niste doživjeli

Imat ćete s kim podijeliti poslovne uspone i padove prilikom vođenja restorana i bezbroj puta će te se naći u situaciji i pitati se kako biste to odradili da nije bilo partnera. Posao može procvjetati ili propasti, kako god u tome ste zajedno.

Pomaže vam ostvariti ciljeve

Kao što poslovni trenerica Melyssa Grifin kaže, poslovni partner vam može dati vjetar u leđa kako bi vaš san o vođenju restorana postao stvarnost. Lako je sanjariti o tome da date otkaz na poslu i otvorite restoran, ali ako o tome sanjarite s drugom osobom onda je najvjerojatnije da ćete to i učiniti.

Izvor novih ideja

Vlasnici restorana i poslovni partner izvor novih ideja

Poslovni partner vam može pomoći da izvučete iz sebe fenomenalne ideje ili vam reći kada bi se još trebali potruditi. „Dva mozga potiču kreativnost“, kaže Tom Amsden, suvlasnik The Den u Grantsburg, WI.

Nadopunjavanje vještina

Poslovni partner može vam pomoći odraditi poslove koje vi ne biste znali.

Više o ovome ispod, nakon negativnih strana…

Negativne strane: Kompromis, rizik i podjela profita

Vlasnici restorana i poslovni partner podjela profita

Kompromis

U partnerstvu nema fraze „moj restoran“ već „naš restoran“. To znači da se obojica pitaju u vezi menija, dizajna, osoblja ili financija. Kompromis će činiti veliki dio vašeg poslovnog modela, bez njega partnerstvo propada. Ako ste obojica tvrdoglavi i nepokolebljivi cijela stvar će biti vrlo teška.

Riskiranje prijateljstva

Postoji dobar razlog zašto kažu nikada nemoj ulaziti u posao s obitelji ili prijateljima. Otvaranje zajedničkog restorana može biti jedan od ključnih ispita vašeg prijateljstva. Vrlo vjerojatno ćete se posvađati pa nakon toga pomiriti, ali uvijek postoji šansa da će upletanje novca (vlasništva, birokracije i ambicija) u vaš odnos dovesti do raspada. Ljudi su se svađali i oko manjih stvari.

Podjela profita

U najboljem slučaju posao u restoranu cvate i imate pregršt zadovoljnih gostiju. Imate dobre cijene hrane, inventar vam nije pohaban, oprema je u dobrom stanju i vaše vas osoblje voli. To znači da možda, ali možda ostvarujete profit (unutar određenih okvira) . Uz poslovnog partnera taj se profit mora dijeliti na dva (ili više) dijelova i nikako drugačije.

Kako uspostaviti stabilan odnos vrijedan truda

Sada kad ste upoznati s pozitivnim i negativnim stranama poslovnog partnerstva trebate dobro izvagati želite li poslovnog partnera prije nego se upustite u traženje prostora ili sastavljanje menija.

Ugovori, ugovori, ugovori

Sklopite ugovor o vlasništvu. To je najbolji način prevencije problema. Ako ne znate kako, slobodno kontaktirajte pravnika za pomoć. Bolje ga pitati sada i prevenirati probleme nego ga zvati kada problemi nastanu. Zašto sklapati ugovor s bratom,rođakom, prijateljom? Zato što ćete se susresti s ogromnom papirologijom i velikim brojem državnih službenika. Uzeli ste prostor u najam – hoće li na ugovoru pisati oba imena? Što je s osiguranjem? Tko će zauzeti koju poziciju? Sva ova pitanja zahtijevaju odgovor inače može postati gadno.

Potrudite se da su vješti u onome što je vama strano.

Jesu li dobri u vođenju inventure i računa? Jesu li možda iskusni kuhari s izvrsnim socijalnim vještinama?
Odlično.
Entrepreneur.com objašnjava da će poslovno partnerstvo biti skladno ako se svi partneri nadopunjuju sa svojim vještinama. Na ovaj način ćete osjetiti da podjednako doprinosite restoranu. Ako pak obojica želite biti glavni kuhar ili vlasnik onda to baš nije dobar izbor partnera. Potrudite se da skupa pokrijete sve vještine koje su potrebne za uspješno vođenje restorana.
Dobar partner je netko tko će biti uz vas i pomoći vam u stvarima u kojima niste dobri, i obrnuto.

Iznesite i uskladite vaše vizije

Potrudite se da budete na istoj valnoj duljini oko skoro svih odluka. Osnivač Institute-a kaže da prilikom ulaska u posao vrlo lako se zanesete i samo vidite vaše ideje, ali je ključno da svi partneri pitaju:
Kako želite da posao izgleda za 5 godina?
Koja vrsta šefa želite biti?
Koju ćete vrstu zaposlenika tražiti? Kako ćete ih usrećiti?
Što će biti na meniju?
Kakva će biti atmosfera u restoranu? Na kojoj ćete ga lokaciji otvoriti?
U što će te uložiti novac? Koji ćete POS sustav kupiti?
Kakav utjecaj na zajednicu želite imati?

Naučite više o postavljanju glavnih ciljeva restorana i kreiranja slogana.

Isplanirajte najgori scenario i raspodijelite odgovornost

Tijekom vaše karijere u restoranu sigurno ćete se susresti s malim i velikim problemima. Planiranjem najgoreg scenarija bit ćete spremni na (gotovo) sve.

Ako je potrebno kasno navečer ili ujutro obaviti popravke, ako vam pukne cijev, ako vas opljačkaju tko će biti zadužen?
Ako otpuštate zaposlenika, tko će voditi taj razgovor?
Ako posao propadne, što ćete učiniti?
Ako se jedan planira odvojiti, kakav je plan?
Budite iskreni o vašim osobnostima i vašoj prošlosti.

Vrlo vjerojatno ćete s poslovnim partnerom provoditi više vremena nego s vlastitim partnerom. Ta osoba bi vas trebala podržavati i ohrabrivati većinu vremena. Nemojte ulaziti u posao s osobama s kojima ste se svađali već nekoliko puta ili kojima ne biste mogli povjeriti ključeve vašeg stana.

Budite iskreni s financijama

Očito je da gotovo nikad niste razgovarali o novcu i brojevima posebice ako vam je partner osoba koju dobro poznajete. Raspravite o tome koliko novca možete uložiti jer će vam ga najvjerojatnije faliti, a on mora doći iz nekog izvora. Razgovarajte o kreditima, zajmovima, kamatama i prošlim zaduženjima.

Na kraju za koju vrstu poslovnog partnerstva bi se odlučili?

Prema Investopediji ovo je pet najčešćih vrsta poslovnog partnera.

Suvlasnik: Vaš suvlasnik jednostavno dijeli s vama određeni postotak restorana. O vama ovisi koliki će oni imati udio, koju ulogu i prava unutar posla (uključujući profit, odgovornost i porez).

Generalni direktor: Slično suvlasniku, generalni direktor je vlasnik restorana i oni općenito predstavljaju čitav posao i imaju neograničenu odgovornost. Ako nešto pođe po zlu oni su dužni platiti ili založiti imovinu.

Ograničeni partner: Ograničeni partner vodi dio posla i ne sudjeluje u svakodnevnom vođenju restorana. Oni imaju ograničenu odgovornost i ne riskiraju vlastitu imovinu. Samo jedna osoba mora preuzeti rizik na sebe i biti generalni direktor.

Tihi partner: To je osoba koja je samo dala novac da podrži posao. Nije uključena u vođenje i rad restorana. Oni su ograničeni partneri s ograničenom odgovornošću obično do cifre koju su uložili.

Investitor: Netko tko vam je dao novac da pokrenete posao s očekivanjem da će dobiti novac nazad. Oni nisu uključeni u svakodnevne aktivnosti vođenja restorana.

Sada kada ste upoznati s pozitivnim i negativnim stranama poslovnog partnerstva i načinima kako osigurati uspješno partnerstvo preostaje vam samo jedna stvar: Pronaći poslovnog partnera i početi planirati.

Podijelite na društvenim mrežama:

Kategorije

Pročitajte povezane članke

Dok sunčani proljetni dani polako kucaju na vrata, ugostitelji već osjećaju blagu uzbuđenost zbog...

Jesi li spreman za još jednu intenzivnu ljetnu sezonu? Iskusan ugostitelj uvijek razmišlja unaprijed,...

Priprema za početak sezone u ugostiteljstvu iziskuje mnogo više od postavljanja stolova i iznošenja...

U toku predsezone i posebno tokom glavne turističke sezone, primjetan je porast aktivnosti među...

Ambiciozni ugostitelji često sanjaju o proširivanju svojih kulinarskih kreacija na što veći broj ljudi....

Porezna uprava, u skladu s potrebama implementacije Zakona o fiskalizaciji, koristi model temeljen na...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Srbija

Crna Gora

Slovenija

English


Warning: Undefined array key "options" in /home/posshr/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.