Voditelj restorana – kako postaviti realne ciljeve za restoran?

Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Voditelj restorana

Voditelj restorana zadužen je za mnoge stvari. Od odnosa sa dobavljačima, osobljem i kontrolom radnih obaveza, dokumentacije i zapošljavanja do komunikacije sa gostima i rješavanja potencijalnih sporova.

Zbog velikog obima posla i velike odgovornosti, prije svega treba biti odlično organiziran kako bi sve funkcioniralo, a posao napredovao i donosio profit.

Za voditelje restorana i ostalih ugostiteljskih objekata ciljevi su odskočne daske prema uspjehu i dugoročnoj profitabilnosti.

Postavljanje realnih ciljeva daje smjer, podržava rast i daje motivaciju za konstantan uspjeh. S druge strane, manager koji nema ciljeve i koji ne razmišlja o konstantnom napretku restoran će vrlo vjerojatno unazaditi.

Odabir kvaliteta hrane i jelovnika

Voditelj restorana - odabir kvalitetnog jelovnika

Svi znamo za bar jedan primjer ne pretjerano uglednog restorana na prvi pogled, ali koji zbog svog jelovnika pravi ogromne promete i profitira iz dana u dan.

Također, znamo i za primjere restorana u čiju izgradnju su se uložile ogromne svote novca, ali su vremenom zatvorili.

Naravno da ima više parametara koji utječu na poslovanje poput lokacije, osoblja, vodstva, opreme i ostalog. Ipak, smatramo da dosljedna, vrhunska hrana stvara brand i prepoznatljivo ime restorana.

Ukoliko su svi parametri restorana odlični osim hrane koja nije dosljedno kvalitetna, mala je vjerojatnost da će restoran rasti i dugoročno profitirati.

Ako su gosti odlučili potrošiti svoj novac na jelo u vašem restoranu, treba težiti da njihovo najveće zadovoljstvo bude upravo zbog hrane – najvažnijeg elementa u ovom poslu.

Trebamo biti svjesni, konkurencija je na svakom koraku. Natječemo se sa vrhunskim ugostiteljima koji imaju restorane nekoliko metara dalje.

Budite sigurni, ukoliko hrana nije dobra, gost će sljedeći put otići preko puta.

Iskoristite prednosti izvješća i prodajnih analiza. Pratite koja jela se naručuju najviše, a koja manje.

Osluškujte konobare koji su u direktnom kontaktu s gostima. Možda je potrebno reducirati jelovnik ili zamijeniti staro jelo s novim.

Kroz određeni period, voditelj restorana treba pratiti prodaju svih jela iz jelovnika i onda se odlučiti kako reagirati dalje. 

Fiskalna blagajna vam može pomoći u tome analizom i izveštajima o prodaji.

Osoblje i voditelj restorana

Voditelj restorana i osoblje

Voditelj restorana prije svega mora dobro rukovoditi sa zaposlenicima. Osjećate li da je vaš tim učinkovit, prijateljski nastrojen i posvećen pružanju izvrsne usluge korisnicima?

U razvijanju dosljednih i visokokvalitetnih ciljeva, cijelokupna usluga i osoblje restorana igraju veliku ulogu.

Trebamo biti svjesni da zadovoljan radnik prenosi pozitivnu energiju gostu.

Ako osoblje nije zadovoljno sa svojim poslom, odnosima sa kolegama ili nečim trećim, gost će to osjetiti.

Postoje mnogi razlozi zašto osoblje počinje stagnirati. Uopćeno nezadovoljstvo s poslom, naporan rad, mala plaća, neslaganje sa kolegama samo su neki od potencijalnih razloga.

Voditelj restorana mora pratiti situaciju i znati kako funkcionira svaki član tima. Konstantnu kvalitetnu uslugu zaista nije lako održavati, ali radi se o krucijalno bitnoj stvari za svaki restoran. Ukoliko voditelj osjeti da nešto ne ide kako treba, njegov je zadatak da kroz razgovor pronađe i eliminira problem.

Gubitak kvalitetnih radnika je jako teško nadoknaditi, a produktivnost osoblja polazi od zadovoljstva na poslu.

Kada postavljate ciljeve, usredotočite se na strategije koje podržavaju vaše zaposlenike i stvaraju zdravo radno okruženje za njih:

  • Posvetite veliku pažnju metodama obuke
  • Potrudite se da steknete povjerenje tima
  • Pokažite zahvalnost
  • Slušajte povratne informacije
  • Inzistirajte na dosljednosti u kvaliteti hrane, usluge i prezentacije
  • Pokušajte pronaći efikasnu fiskalnu blagajnu, jednostavnu i brzu za kucanje artikala i izdavanje računa

Kada postavite ciljeve kojima je prioritet dobrobit vaših zaposlenika i njegujete stabilno radno okruženje, stvarate temelj za vaš restoran za postizanje dugoročnog uspjeha zajaedno sa stabilnim i pouzdanim timom.

Financije restorana

Voditelj restorana i financije

Voditelj restorana upravlja resursima i preuzima rizik poslovanja u cilju stjecanja dobiti.

Dobro razumijevanje profitnih marži i upravljanje troškovima pomoći će restoranu da pozitivno posluje.

Kako reducirati troškove u restoranu bez drastičnog povećavanja cijena jelovnika i bez smanjivanja radnog osoblja pročitajte ovdje.

Marketing i branding restorana 

Voditelj restorana - marketing i brending restorana

Usmena preporuka i digitalni marketing su dva najbolja načina za privlačenje gostiju i povećanje profita za restoran.

Dok postavljate ciljeve, razmotrite svoju trenutnu marketinšku strategiju i način na koji promovirate svoje poslovanje.

U današnje vrijeme nezamislivo je da voditelji i vlasnici restorana ne ulažu u marketing. Uz malo truda i volje i minimalnog financijskog ulaganja, imate prliku razviti online tržište za svoj restoran i jednostavno privući nove goste.

Društveni mediji su idealno mjesto za promociju vašeg restorana.

Korištenjem Instagrama ili Facebooka dajete potencijalnim novim gostima uvid u vaš jelovnik i restoran. Tijekom praznika društvene mreže možete koristiti za najavu svojih sezonskih akcija i popusta.

SMART postavljanje ciljeva za restorane

Voditelj restorana - smart postavljanje ciljeva

SMART postavljanje ciljeva u vašem restoranu je idealan način da sagledate sve elemente i rasporedite ih po važnostima.

Ciljevi trebaju biti specifični, mjerljivi, ostvarivi, realni i vremenski ograničeni.

Poštujući ovaj princip planiranja, dobiti ćete dublji uvid u vaše ciljeve.

Specifično: Navedite ishode svojih ciljeva

Ako želite postići cilj, ishod mora biti jasan i lako razumljiv. Izbjegavajte široke ciljeve poput poboljšanja kvalitete hrane ili poticanja bolje usluge kupcima.

Iako su obje namjere izvrsne, nedostaje im definirana struktura i ostavljaju vas da se pitate “kako” i “kada”.

Specifičnost je vitalna za ciljeve, jer morate vizualizirati kako ćete doći do cilja. Što su vaši ciljevi konkretniji i jasniji, lakše ćete ih ostvariti.

Mjerljivo: Definirajte kriterije za mjerljiv uspjeh

Kako biste bili sigurni da su vaši ciljevi mjerljivi, zapitajte se: “Što se treba dogoditi da se smatra uspješnim?”

Na primjer, možda želite povećati profit od online naručivanja s 40% na 50% sljedeći mjesec.

Uz jasnu referentnu vrijednost, možete znati od čega trebate konkretno krenuti, možete vidjeti kako napredujete u svakom trenutku i znati kada ste postigli svoj cilj.

Osim toga, mjerljivi i kratkoročni ciljevi omogućuju vam da proslavite svaku prekretnicu i usredotočite se na ono što trebate postići sljedeće.

Motivacija je ključna za napredak, a niz malih pobjeda može vas i vaš tim održati još više produktivnijim.

Ostvarljivo: Budite sigurni da su ciljevi realni i ostvarivi

Kada je u pitanju postavljanje ciljeva, nebo je granica! Međutim, bitno je razmisliti što je realno i ostvarivo za vaš restoran.

Ciljevi koji su predaleko izvan dosega mogu pružiti kratkoročnu motivaciju, ali vas kasnije može dočekati neuspjeh i razočaranje.

Povedite iskren razgovor s osobljem o planovima za zajednički rast i postizanje ciljeva. Zatim pratite napredak i prilagodite izmjene prema potrebi.

Relevantno: Stvorite ciljeve koji su relevantni za vaš restoran

Neki ciljevi na papiru zvuče sjajno, ali ako ne pomognu rastu i učinkovitosti vašeg poslovanja, u konačnici će biti gubitak vremena i resursa.

Ciljevi bi trebali pridonijeti vašoj trenutnoj poslovnoj situaciji i uskladiti se s budućim smjerom vašeg poslovanja.

Odvojite trenutak i razmislite o sljedećim čimbenicima dok određujete svoje ciljeve:

  • Kako možemo poboljšati usluge za naše klijente?
  • Koje su snage naših konkurenata?
  • Koje su naše slabosti?
  • Usklađuju li se ciljevi s mogućnostima tima?
  • Koji je vremenski okvir za postizanje svakog cilja?

Iako rokovi nisu zabavni, oni su neophodni.

Dok široki ciljevi mogu postaviti temelje za detaljnije planove, stvaranje vremenskog okvira podržava napredak iscrtavanjem svake prekretnice na tom putu.

Bez obzira na to želite li ostvariti ciljeve vašeg restorana u roku od tjedan, mjesec ili godinu dana, POS sustav vam treba omogućiti vrlo jasnu prodajnu analitiku koja vam je potrebna za praćenje vaših postignuća u realnom vremenu.

Kada je u pitanju postavljanje ciljeva za vaš restoran, ključ uspjeha je promatranje temeljnih aspekata vašeg restorana – hrane, osoblja, marketinga i financija – kroz SMART okvir za postavljanje ciljeva.

Podijelite na društvenim mrežama:

Kategorije

Pročitajte povezane članke

Dok sunčani proljetni dani polako kucaju na vrata, ugostitelji već osjećaju blagu uzbuđenost zbog...

Jesi li spreman za još jednu intenzivnu ljetnu sezonu? Iskusan ugostitelj uvijek razmišlja unaprijed,...

Priprema za početak sezone u ugostiteljstvu iziskuje mnogo više od postavljanja stolova i iznošenja...

U toku predsezone i posebno tokom glavne turističke sezone, primjetan je porast aktivnosti među...

Ambiciozni ugostitelji često sanjaju o proširivanju svojih kulinarskih kreacija na što veći broj ljudi....

Porezna uprava, u skladu s potrebama implementacije Zakona o fiskalizaciji, koristi model temeljen na...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Srbija

Crna Gora

Slovenija

English


Warning: Undefined array key "options" in /home/posshr/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/widgets/site-logo.php on line 192

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.