Terase zadnjih godina doživljavaju procvat kako na obali tako i u unutrašnjosti. Postavljaju se na neobična, kreativna mjesta, njihovo uređenje sve je maštovitije, a težnja za stolom više karakteristična je za skoro svakog ugostitelja.
Ulazimo u uzbudljivo razdoblje za vlasnike restorana i svih ostalih ugostiteljskih objekata budući da će promet značajno porasti u usporedbi s ranijim mjesecima.
Prema istraživanju vodeće savjetodavne kompanije VSAG dodavanjem terase u vaš objekt možete povećati profit za čak 65%. U istraživanju su dokazali da ulaganje od 200 000 kn donosi profit preko 500 000 kn. Povećanje profita posebice je zabilježeno na vrhuncu sezone u ljetnim mjesecima.
Je li vaša terasa spremna za novu ljetnu sezonu?
Donosimo vam par savjeta kako bi gosti zamjetili i odabrali upravo vašu terasu.
Dizajn i ambijent terase
Pozitivno poslovanje ugostiteljskog objekta zavisi od puno parametara. Dobra hrana i usluga, odlično menadžersko vodstvo i upravljanje, lokacija, dizajn i ambijent neki su od najvažnijih.
Vlasnici ugostiteljskih objekata imaju mnogo toga zajedničkog, između ostalog i težnju za stvaranjem objekta koji će vremenom postati sinonim za kvalitetu i jedinstvenost.
S obzirom na konkurenciju, danas ugostiteljski objekti moraju biti autentični i orginalni da bi bili dugoročno uspješni.
Ukoliko ste pomislili da ambijent terase određuje novčana investicija u namještaj, rasvjetu i ostalu opremu, pokušati ćemo vam obrazložiti zašto to ne mora i najčešće nije tako. Atmosfera, osjećaj koji se stvara u gostima i naravno hrana i usluga su razlozi zbog kojeg će se gosti vratiti ili ne vratiti u vaš objekt, ne vezano za to sjede li na stolici od 30 ili 300 Eura.
Vlasnici i menadžeri koji godinama rade u ovoj branši, znaju da ambijent u ugostiteljskim objektima ne nastaje slučajno. Stvoriti i još važnije – održavati dobar ambijent jedan je od težih zadataka u ovom poslu i zahtjeva ozbiljna znanja o ugostiteljstvu.
Ako ne želite ili niste u mogućnosti da unajmite dizajnera kako bi vašu terasu uredio, onda se držite istih boja i koncepta iz unutrašnjosti. Usredotočite se na detalje i sitnice. Stolnjaci, rasvjeta, dekorativne biljke i druge vrste dekoracija uveliko utječu na izgled i cjelokupni dizajn.
Zaposlite novo osoblje
Ukoliko otvarate terasu, vrijeme je da potražite sezonske radnike. Otvaranjem terase dobivate dodatne stolove što znači da vam je potrebno i više konobara i drugog osoblja.
Dodijelite svakom konobaru po jedan dio terase i na taj način podjednako raspodjelite posao.
Možete organizirati ispomoć koja dolazi u vrijeme najvećih gužvi kako bi smanjili pritisak na vaše standardno osoblje.
Za koju god varijantu se odlučili, organizacija osoblja je jedan od najbitnijih čimbenika uspješnog poslovanja terase. Nemojte se dovoditi u situacije da vam fali radnika i da ne možete uslužiti goste na vrijeme. Jednostavno, želite li ih zadržati, usluga mora biti na nivou.
Odlučite što s kućnim ljubimcima
Onoga trenutka kada otvorite terasu morate se naviknuti da vas gosti pitaju: „Mogu li povesti svoga psa?“
Otvaranje pet friendly terase ima pozitivne i negativne strane. Neki gosti mogu biti alergični na kućne ljubimce, a također neki ljubimci mogu biti nemirni i praviti nered.
S druge strane, velik broj gostiju ima ljubimce s kojima lijepo vrijeme koriste za šetnju. Velike su šanse da će poželiti da se malo odmore i da popiju i pojedu nešto.
Želite li biti i pet friendly, ako imate tu mogućnost, odvojite prostor za goste s kućnim ljubimcima. Tako ćete zadržati i goste koji ih imaju, ali i one koji ne mogu ili ne žele biti u blizini životinja.
Pratite vremensku prognozu
Vaša terasa će biti najpogođenija lošim vremenom.
Pripremite se za iznenadne promjene vremena. Imate li ugrađenu tendu? Možda električnu koja se rasklapa uz pomoć jedne tipke? Ili vam jedina opcija preostaje da zamolite goste da uđu unutra ukoliko pođe padati kiša?
Najbolje terase su one koje nisu ovisne o vremenu i omogućavaju gostima sjedenje i po kiši i suncu.
Ako nemate nikakav način da zaštitite goste od kiše pobrinite sa da s osobljem dogovorite protokol u slučaju iznenadnih promjena kako bi goste doveli unutra.
Hoćete li mijenjati pokisle tanjure? Tko će biti zadužen za raspoređivanje gostiju u restoranu ili baru? U tom slučaju trebate razraditi dobar plan sa svojim osobljem kako se ne bi pogubili i stvorili neprijatnost gostima.
Povećajte efikasnost konobara uz POS Sector
Terase se često ne nalaze na baš idealnim lokacijama. Olakšajte posao vašim konobarima da ne trče u kafić, kuhinju ili na kasu tako što ćete uložiti u mobilne POS sustave.
POS Sector je u potpunosti mobilan i šalje narudžbe direktno u kuhinju ili šank, uz mogućnost vođenja inventure na daljinu. Također u svakom trenutku vas izvještava što se trenutno nalazi na stolu. Konobar sve vodi po stolovima na koje stavlja narudžbe i vodi evidenciju. Čak ima mogućnost da podijeli račun na koliko god dijelova gosti žele i svaki dio naplati karticom ili gotovinom.
Omogćavanjem prijenosnih POS sustava za vašu terasu konobari će imati više vremena da se posvete gostima. Sa više vremena za posvećivanje, brže će posluživati i dobivati veće napojnice. A ono što je najvažnije, gosti neće puno čekati narudžbu, veća je vjerojatnost da budu zadovoljni i da ponovo odluče popiti piće ili pojesti obrok na vašoj terasi.