Poznato je da ljudi često pričaju o dobroj ili lošoj atmosferi koju su “osjetili” u restoranu – ali što je zapravo ona? Što ju čini dobrom, a što lošom? Koliko je gostima važna? Kako ti kao vlasnik restorana možeš utjecati na nju?

Odgovore na ova pitanja pronaći ćeš u ovom tekstu!

Utjecaj atmosfere na goste

Važnost atmosfere u restoranu ili baru - utjecaj na goste

Prije nego otkrijem kako ti možeš utjecati na atmosferu u svom restoranu, dopusti da ti objasnim zašto je ona uopće toliko bitna za goste!

Na TripAdvisor-u i sličnim online portalima često možemo vidjeti komentare gostiju čiji naslovi sadrže riječ “atmosfera”, a skoro u svakom komentaru ona je bar jednom navedena. Čak mi se čini da je “atmosfera koja vlada u restoranu” poslije “kvalitetne hrane” jedna od najčešćih tema koje gosti na ovim portalima komentiraju.

Kvalitetna hrana gostu jeste uvijek na prvom mjestu, ali odmah nakon hrane dolazi ugodan ambijent, a tek poslije lokacija, posebne ponude, cijene, izbor jela i pića i ostalo. Svaki gost prvo pohvali hranu u restoranu (ili se požali na nju), a odmah poslije hrane detaljno komentira atmosferu u restoranu koja ga je dojmila (ili ipak nije) – prema tome svaki ugostitelj, uključujući tebe, treba shvatiti da ambijent igra jednako važnu ulogu u dobivanju novih gostiju, kao i kvaliteta hrane koju svojim gostima nudiš.

Moraš shvatiti da gosti ne dolaze u restoran samo da bi “dobro jeli”, oni se žele osjećati posebno, kao da su na odmoru – daleko od svakodnevnice, žele se opustiti i osloboditi od stresa, žele mir u sebi i oko sebe – a sve to doživljavaju onda kada kažu da im je atmosfera u restoranu dobra.

Prema tome svojim gostima pruži dobru atmosferu – “Uvedi ih u svoju priču” na samom ulazu u restoran, kroz ambijent im pomozi naslutiti što tvoj jelovnik krije, te što mogu očekivati od tvog restorana i tvoje ugostiteljske priče.
Atmosfera je u stanju ispričati savršenu priču o svakom restoranu, ukoliko je vlasnik spreman uložiti u njega vrijeme, trud, a Boga mi i nešto novca!

Da li skup pribor za jelo ima utjecaj na stvaranje dobre atmosfere?

Uredu, jesam spomenula da trebaš uložiti u svoj objekt kako bi stvorio atmosferu koju gosti očekuju od tebe, ali ne i da trebaš nabavljati dizajnerski namještaj, slike poznatih umjetnika, te pozlaćeni pribor za jelo. Znam da skupim posuđem, priborom za jelo i čašama, kristalnim lusterima, upečatljivim zavjesama, skupim slikama i uopće raskošnom dekoracijom neki vlasnici restorana žele impresionirati svoje goste. Ali, da li je gostima to stvarno potrebno?
Vjeruj mi – i ne baš! Bar ne većini.

Puno je onih jednostavnih stvarčica koje možeš nabaviti za male pare, a koje su milion puta efikasnije od bilo kojeg tanjura izrađenog od kraljevskog porculana. “Pretjerati” nikad nije dobro.

Elementi koji čine dobru atmosferu u restoranu ili baru?

Stvoriti i održavati savršenu atmosferu u restoran ili baru nije nimalo lagan zadatak. Ovaj proces može potrajati duže nego očekivano – ma bit ću iskrena, kraja mu nema.
Postoje mnogi faktori koji utječu na odličnu restoransku atmosferu, no prije nego pređem na njih smatram da je važno spomenuti da svaka i najmanja promjena u tvom restoranu utječe na atmosferu u restoranu. Uvijek će slika, koja duže vrijeme visi na jednom zidu biti možda ljepša na drugom, iste te zidove ćeš htjeti u drugoj boji, poželjno će biti napraviti generalku, redizajn jelovnika – jednostavno rečeno: sve dok si vlasnik svog restorana ili bara, rad na “dobroj atmosferi ti ne gine”.

Sljedeće faktore koji utječu na atmosferu u restoranu ili baru ja smatram važnim:

Izaberi prave boje za svoj restoran

Važnost atmosfere u restoranu ili baru - boje

Da li ti je poznato da tople boje poboljšavaju apetit, a hladne ga ubijaju? Sad bar znamo zašto u “McDonalds-u” dominiraju žuta i crvena boja. Mada, nedavno sam pročitala kako ni oni više ne žele biti “crveni”, te tendiraju zelenoj.

Moj savjet ti je da iskoristiš boje svog restoranskog loga za uređenje enterijera. Tako ćeš najjednostavnijem putem doći do savršenog sklada boja u restoranu.

Uskladiti boje sa konceptom restorana jeste najteži dio posla, ali ima i najbolji efekt – ako si vlasnik pizzerije, preporučujem da koristiš boje talijanske državne zastave kao boje na zidovima tvog restorana ili namještaju. Ako smatraš da je previše, onda koristi samo jednu boju, koja će ti biti vodič i odličan pomoćnik.
Boje koje dominiraju u tvom restoranu također treba prilagoditi hrani koju služiš. Ukoliko si vlasnik ribljeg restorana, onda bi najbolje bilo da je on obojen u plavu i / ili crvenu boju.

Obrati pozornost pri odabiru glazbe

Važnost atmosfere u restoranu ili baru glazba

Sjedi za jedan stol svog restoran onda kada se u njemu nalazi veliki broj gostiju. Obrati pozornost na razinu buke i sve ostalo što čuješ. Da li ti smeta što čuješ ljude za susjednim stolom kako pričaju? Čuješ li lupanje koje dolazi iz kuhinje? Čuješ li svoje konobare kako pričaju? Ako tebi smetaju ovi zvuci, onda vjerojatno smetaju i tvojim gostima.
Probaj napraviti drugi raspored stolova ili razmisli o tome da napraviš pregrade, koje će ublažiti dosadne zvukove.

Odgovarajuća glazba također pomaže da se lonci i poklopci iz kuhinje manje čuju.

Odabrati pravu glazbu u restoranu, baru ili nekom drugom ugostiteljskom objektu pravo je umijeće za sve vlasnike. Glazba u restoranima ima značajan utjecaj na to hoće li osoba restoran posjetiti ili ne. Jedno istraživanje je pokazalo da:

  • 80% ljudi uživa dok sluša tihu glazbu u restoranu dok večera,
  • 71% osjeća se više romantično kada čuju dobru muziku u pozadini
  • 74% svih njih smatra da sa glazbom u pozadini bolje jedu i više uživaju u obroku
  • 78% je reklo da se uz dobru pozadinsku glazbu u restoranu mogu vrlo dobro opustiti.
    (izvor: http://www.musicworksforyou.com/)

Izbor glazbe treba biti prilagođen vrsti objekta i ciljanoj grupi gostiju. Najbolje pitaj svoje goste sa vremena na vrijeme preko facebooka, twittera, google+ i co. da li bi voljeli nešto novo čuti u tvom restoranu ili kako im se svidio sinoćnji izbor glazbe?! Na ovaj način ćeš najbrže doći do informacija vezane za izbor glazbe u tvom restoranu, a ujedno praviš sebi reklamu.

Razina glasnoće glazbe treba odgovarati vremenu, tako da slobodno smiješ za vrijeme doručka i ručka malo jače pojačati. Svakako budi oprezan da ne pretjeraš, jer neće ti biti nimalo ugodno čuti odnosno vidjeti kako tvoji gosti “viču” preko stola.

Posebna pozornost  je potrebna pri odabiru rasvjete

Važnost atmosfere u restoranu ili baru - rasvjeta

Nema sumnje: kvalitetna i ukusna hrana koju nudiš u svom restoranu jeste prioritet tvojim gostima, ali ljude – tvoje goste neće animirati samo okus “steak-a” kojeg nudiš nego i kako on izgleda – a da “steak” ne bi izgledao prepečen, a povrće sivo, važno je da restoranska odnosno, barska rasvjeta bude kvalitetna.

Rasvjetu je također bitno uskladiti sa vremenom, kao i glazbu. Za vrijeme jutarnje kave i doručka, restoran ili bar treba da je dobro osvijetljen. Za vrijeme ručka jačinu svjetla lagano počni smanjivati, a za vrijeme večere svijetlo skroz priguši. No, bez obzira na doba dana, rasvjeta bi trebala biti tako urađena tako, da se vide boje i sve što je na stolu.

Udoban namještaj također je važan za dobru atmosferu

Važnost atmosfere u restoranu ili baru - namještaj

Kako stolovi i stolice mogu utjecati na atmosferu u restoranu? Fino – namještaj se proizvodi od raznih materijala, dostupan je u mnogo boja, tekstura i oblika, a sve ovo itekako utječe na atmosferu u restoranu. Restoranski namještaj prije svega treba da bude udoban i kvalitetan, pa tek onda šik i moderan. Trebao bi se lako moći održavati, odnosno,čistiti, a isto tako i popraviti ako dođe do manjih kvarova.

Ipak obrati pažnju da stolice odnosno fotelje ne budu preeeviše udobne za “guze tvojih” gostiju, jer bi gosti mogli ostati duže nego si očekivao. Ponekad to nije loše, jer će gosti možda naručiti dodatno piće ili desert, ali češće ćeš se za glavu hvatati, jer ćeš uvidjeti da je veća šteta nego korist imati udoban namještaj. Nažalost, ne možemo gostima pružiti to zadovoljstvo da pola dana provedu u ugostiteljskom objektu, iako bi mi to rado učinili, je li tako?

Dekor stvara željeni ambijent

Tvoji gosti se u tvom restoranu mogu osjećati udobno kao kod kuće. Upotreba odgovarajućeg dekora u tvom restoranu može ti pomoći u tome.
Važno je odabrati dekor koji održava vrstu atmosfere koju želiš.
Ako si vlasnik ribljeg restorana odličan dekor su mreže po zidovima na kojoj se mogu vidjeti “viseće ribe” ili akvarij sa puno egzotičnih riba i ribica.

Za vlasnike restorana domaće kuhinje – “domaći dekor” je pravi pogodak. Primjetim da je ovih dana i svježe cvijeće na stolovima mnogih ugostiteljskih objekata popularno. Zašto se ne “poigrati” sa njim?
Bez obzira na željeni ambijent, odgovarajući dekor ga može stvoriti.

Jelovnik je uvijek od posebnog značaja

Jelovnik treba biti u potpunom skladu sa stilom i dizajnom restorana kako bi se atmosfera popela visoki nivo. Ja osobno jelovnike pojedinih restorana smatram kao dio restoranske dekoracije, jer su tako lijepo izrađeni da se stope sa stilom, dizajnom, te bojom cjelokupnog ambijenta.
Ako nemaš dovoljno novca za “fancy” jelovnike, barem pazi da oni stari jelovnici koji ti još dobro služe budu čisti, čitljivi i lagani za razumjeti.

Zamisli da posjetiš restoran i zatekneš prljav jelovnik – apetit ćeš izgubiti, a atmosfera će ti sigurno biti na nižem nivou.

Čistoća je pola zdravlja – ali i atmosfere

Kada smo već kod prljavih jelovnika, važno je spomenuti čistoću u tvom cijelom restoranu. Neću puno govoriti o tome, jer smatram da je čistoća osnovno pravilo svakog ugostiteljskog objekta. Sve prostorije moraju biti čiste i uredne, toalet i restoranska kuhinja posebno. Toalet je glavni pokazatelj koliko je ostatak tvog restorana ili bara čist, a mirisi koji kruže prostorijama tvog restorana dat će tvojim gostima do znanja koliko računa se vodi o čistoći kuhinje.

Prema tome dobro vodi računa o higijeni i čistoći u tvom ugostiteljskom objektu, kako bi se tvoji gosti osjećali sigurno. Po potrebi u svom objektu istakni certifikat o ovogodišnjem sanitarnom pregledu tvog restorana. Tvojim gostima ovo predstavlja jedan vid sigurnosti da u tvom ugostiteljskom objekti mogu jesti bez straha od trovanja i slično.

Restoransko osoblje ljubaznošću stvara dobru atmosferu

Važnost atmosfere u restoranu ili baru - osoblje

Tvoje restoransko osoblje – menadžer, konobar, šanker, kuhar i pomoćno kuhinjsko osoblje itekako može pridonijeti dobroj atmosferi i pozitivnoj energiji. Topla, prijateljska atmosfera ukazuje na istu takvu uslugu. Tvoji uposlenici trebaju biti ljubazni i pažljivi prema gostima. Njihovo ponašanje prema gostima treba da bude u skladu sa konceptom restorana ili bara.

Radna odjeća koju tvoji uposlenici nose također su važni elementi atmosfere.
Ako si vlasnik kafića u kojem je “casual” odjeća glavni stil, onda nije problem da tvoj konobar bude u trapericama i običnom shirtu, međutim ako si vlasnik elegantnog restorana, onda si obavezan svojim radnicima osigurati iste takve uniforme.
Uniforme odnosno odjeća tvojih radnika uvijek mora biti čista i uredna, te usklađena sa dizajnom i stilom ugostiteljskog objekta.

Atmosfera treba projicirati osjećaj dobrodošlice i udobnosti. Pobrini se da ona bude atraktivna, zanimljiva i drugačija od ostalih. Vjeruj mi, svi tvoji gosti će se prije sjetiti ugodne atmosfere u tvom restoranu, nego obroka koji su pojeli – ovo znači da će se spomenuti gosti vratiti u tvoj restoran, a to opet vodi prema profitabilnom poslovanju. Sretno!

Kakva je atmosfera u tvom ugostiteljskom objektu? Da li koristiš neku posebnu metodu kojom obogaćuješ atmosferu u svom restoranu ili baru? Podijeli je sa nama