Kako odabrati pravu lokaciju za svoj restoran?

Picture of Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Kako odabrati pravu lokaciju za svoj restoran?

Tablica sadržaja

Zašto neki restorani uvijek pucaju po šavovima, dok drugi jedva preživljavaju? – odgovor je često u lokaciji. Odabir prave lokacije za restoran može biti prava avantura, ali i noćna mora ako ne znaš na što sve trebaš paziti. 

Kad kreneš u potragu za savršenim mjestom za svoj restoran, moraš uzeti u obzir gomilu faktora. Je li kvart živahan ili uspavan? Ima li dovoljno parkinga za tvoje goste? Kakva je konkurencija u okolici? 

U ovom postu ćemo zajedno proći sve što trebaš znati o odabiru prave lokacije za restoran. Od analize demografije i prometa do istraživanja konkurencije i troškova najma. 

PREUZMI CHECK LISTU ZA OTVARANJE RESTORANA

Kako postaviti čvrste temelje za svoj novi restoran?

Odabir prave lokacije jedan je od najvažnijih koraka u otvaranju uspješnog restorana. Prava lokacija može privući mnogo gostiju i osigurati dugoročan uspjeh, dok loša lokacija može upropastiti sav uložen novac i trud. 

Jedan od ključnih faktora prilikom odabira lokacije za restoran je demografija područja. Možda zvuči komplicirano, ali zapravo je prilično jednostavno. Demografija se odnosi na karakteristike stanovništva u određenom području – poput dobi, spola, prihoda, obrazovanja i životnog stila. Analizom tih podataka možeš dobiti jasniju sliku o tome tko su tvoji potencijalni gosti i kako najbolje prilagoditi svoju ponudu njihovim potrebama i željama.

Prvo što trebaš razmotriti je tko su tvoji ciljani gosti. Jesu li to mlade obitelji, studenti, poslovni ljudi, turisti ili možda mješavina različitih skupina? 

Dob i prihod stanovništva na određenom demografskom području također igraju veliku ulogu. Ako je većina stanovnika u tvojoj ciljanoj zoni mlađe dobi s nižim prihodima, možda bi trebao razmisliti o pristupačnijem jelovniku s opcijama poput brzih zalogaja ili pristupačnih menija. S druge strane, ako ciljaš na područje s višim prihodima i starijom populacijom, možeš se fokusirati na finiju kuhinju i luksuznije opcije.

Razmisli o stilu života i preferencijama ljudi u tvojoj ciljanoj zoni. Ako su ljudi u tom području aktivni, ponuda zdravih i organskih opcija može biti pun pogoda. Ako je riječ o području s puno obitelji, dječji jelovnici i prilagođene opcije za djecu ono o čemu trebaš razmisliti. 

Nemoj zaboraviti uzeti u obzir sezonske promjene. U nekim područjima možeš imati veći priljev gostiju tijekom turističke sezone ili za vrijeme specifičnih događanja. Analiziraj te promjene i prilagodi svoje poslovanje kako bi iskoristio te prilike.

Znači li da je minimalna konkurencija top šansa za otvaranje restorana?

Bez obzira koliko je tvoja ideja jedinstvena, važno je znati s kim ćeš dijeliti tržište i kako se možeš istaknuti među ostalim restoranima u okolici. 

Prvo, napravi popis svih restorana u blizini potencijalne lokacije. Koje vrste kuhinja nude? Jesu li to fine dining restorani, brza hrana, etnički restorani ili možda kafići i bistroi? 

Prouči jelovnike i cjenovne strategije konkurencije. Kakve su porcije? Jesu li cijene pristupačne ili su visoke? Pružaju li specijalne ponude, happy hour ili popuste? 

Posjeti restorane u okolici i procijeni njihov ambijent, uslugu, kvalitetu hrane i opće iskustvo. Obrati pažnju na detalje poput čistoće, brzine usluge i ljubaznosti osoblja. 

Internet je tvoj najbolji prijatelj kada je u pitanju prikupljanje informacija o konkurenciji. Pogledaj recenzije na platformama poput TripAdvisora, Google Recenzija ili društvenih mreža. Koje su najčešće pohvale i pritužbe gostiju? Što ljudi vole kod tih restorana, a što ih iritira? 

Analizirajući konkurenciju, možeš prepoznati praznine na tržištu. Možda nema restorana koji nudi određenu vrstu kuhinje ili posebne prehrambene opcije što ti pruža priliku da popuniš tu nišu i privučeš specifičnu publiku koja traži nešto drugačije.

Ako uočiš da je konkurencija minimalna, imaj na umu da to ne mora uvijek značiti da je tu odlična šansa za otvaranje restorana:

  • Potencijalni nedostatak potražnje
  • Potencijalne logističke poteškoće 
  • Potencijalni nedostatak uslužne infrastrukture

Razgovaraj s lokalnim stanovništvom. Saznaj što lokalni ljudi žele i što im nedostaje u području. Njihove povratne informacije mogu biti dragocjene. Raspitaj se i prouči poslovne neuspjehe na na toj lokaciji. Ako su prethodno postojali restorani koji su zatvoreni, saznaj razloge njihovog neuspjeha.

Minimalna konkurencija može biti dobar znak, ali važno je pažljivo procijeniti sve aspekte tržišta prije donošenja odluke.

Kako pronaći mjesto koje će biti u punom pogonu i vidljivo sa svih strana?

Promet i vidljivost su jako važni kad biraš lokaciju za restoran – što više ljudi prolazi pored tvog restorana, to bolje. Pješački promet je zakon. Lokacije blizu trgovačkih centara, škola ili turističkih atrakcija su pravi pogodak. Ali nemoj zaboraviti ni aute i javni prijevoz – blizina autobusnih, tramvajskih ili željezničkih stanica može ti donijeti hrpu gostiju. 

Što se tiče vidljivosti, biraj mjesto koje se lako uočava izdaleka. Kutne lokacije ili one na raskrižjima su super jer ih svi vide. Provjeri možeš li postaviti dobar znak ili reklamu. 

Ako planiraš raditi navečer, provjeri kako je lokacija osvijetljena. Uređena i atraktivna okolina također može privući više gostiju, pa pazi na čistoću i opće stanje okolnih objekata.

Ako si ozbiljan u vezi s prometom, razmisli o pronalasku statističkih podataka o prometu – dobit ćeš detaljne podatke o broju vozila i pješaka.

Istraži planove za razvoj područja – ako se planira izgradnja novih zgrada ili turističkih atrakcija, promet i vidljivost će sigurno rasti. 

Spriječi goste da traže parking umjesto stola!

Kako odabrati pravu lokaciju za svoj restoran i važnost parkinga

Dostupnost parkinga može biti faktor koji odlučuje hoće li ljudi doći u tvoj restoran ili ne. Ako nemaju gdje ostaviti auto, teško da će im tvoj restoran uvijek biti prva opcija. 

Ako tvoj objekt nema vlastiti parking, provjeri ima li negdje u blizini javni parking. Što bliže tvojoj lokaciji, to bolje. I, naravno, besplatno parkiranje je uvijek bonus. Ako se oslanjaš na javni parking, prouči vremenska ograničenja i cijenu. 

Ako možeš, pokušaj organizirati suradnju s nekim obližnjim parkingom kako bi osigurao mjesta za svoje goste.

Dostupnost parkiranja može napraviti veliku razliku u tome hoće li gosti dolaziti u tvoj restoran. Zato ni slučajno nemoj zanemariti ovu stavku.

PREUZMI CHECK LISTU ZA OTVARANJE RESTORANA

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

Što je zapravo aperitiv i zašto se pije prije jela? 

Aperitiv nije samo još jedno piće na stolu prije jela. On ima svoju svrhu....

Usporedba ugostiteljstva u Europi i SAD-u 

Amerikanci vole brzinu. Europljani vole iskustvo, a u restoranima se to najbolje vidi. U...

Bezalkoholni trendovi – Kako oduševiti goste koji ne piju alkohol?

Gosti sve češće biraju bezalkoholna pića kako zbog zdravlja, ukusa ili životnog stila.  Dobro osmišljen...

Strategije za povećanje dostave i online narudžbi u ugostiteljstvu

Dostava hrane nikad nije bila traženija, ali i konkurencija nikad jača. Gosti žele brzo,...

Kako mali detalji u usluzi pretvaraju povremene goste u stalne?

U zaista dobrom restoranu nisu najvažniji ni jelovnik ni interijer. Najvažniji je osjećaj koji...

Otvorene kuhinje u restoranu – isplati li se ulagati u transparentnost? 

Koncept otvorene kuhinje već nekoliko godina je jako popularan u restoranima diljem svijeta i...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.