Uloga društvenih mreža u promociji caffe bara: Facebook

Picture of Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Uloga društvenih mreža u promociji caffe bara: Facebook

Tablica sadržaja

U prethodnom tekstu osvrnula sam se na ulogu Instagrama i njegove važnosti u promociji caffe bara, a u ovom tekstu osvrnut ću se na danas pomalo zapostavljeni Facebook. 

Svi se sjećamo tih “slavnih dana” kada je svatko komentirao sve, lajkovi su prštali, a timeline je bio prepun stvarnih interakcija… Međutim, danas je Facebook evoluirao u kompleksnu platformu koja spaja privatno i poslovno, na kojoj se razmjenjuju osobna iskustava, promoviraju brendovi, vode poslovanja… 

Algoritmi su se promijenili, organski doseg je manji i Facebook definitivno nije što je nekad bio, ali još uvijek je to jako moćan alat s pomoću kojeg se može doći do odlične promocije. 

U nastavku saznaj kako!

Preuzmi checklistu za otvaranje caffe bara

Zašto je Facebook počeo gubiti popularnost?

Facebook je počeo gubiti popularnost unazad nekoliko godina iz više razloga, a prvenstveno zbog promjena u preferencijama korisnika i zbog evolucije same platforme. Jedan od glavnih razloga je definitvno i dolazak novih društvenih mreža poput Instagrama i TikToka, koje su se fokusirale na vizualni sadržaj i kratke video formate što posebno  mlađim korisnicima više odgovara. 

Facebook je zadržao više tekstualnog sadržaja i duže objave što je suprotno novom trendu brzog “scroll-friendly” sadržaja.

Drugi problem je što se platforma vremenom napunila raznim oglasima, stranicama i vijestima što često otežava korisnicima da prate sadržaj svojih prijatelja i obitelji tj. onoga što ih i konkretno zanima. Promjenom algoritma, organski doseg postao je manji pa se mnogi korisnici osjećaju “bombardirano” oglasima i sponzoriranim objavama. 

Uz to, Facebook se suočio s nizom sigurnosnih i privatnih skandala što je zasigurno kod jednog dijela korisnika izazvalo nepovjerenje i odbojnost prema platformi. 

Sve to je pridonijelo odluci nekih korisnika da svoje vrijeme preusmjere na druge mreže koje im nude nešto drugo.

Funkcionira li danas promocija caffe barova na Facebooku?

Iako možda više nije na vrhuncu popularnosti kao prije desetak godina i iako je jako puno mlađe populacije otišlo na neke druge platforme, Facebook još uvijek nije pojelo vrijeme. Ostao je pouzdana platforma za promociju većine poslova pa tako i caffe barova. 

Facebook, za razliku od većine drugih popularnih platforma, nudi mogućnost da se lako dijele detalji o događajima, posebne ponude, fotografije, videa… a upravo takvi sadržaji privlače ekipu koja bi se mogla zanimati za ono što imaš ponuditi.

Također, mogućnost targetiranih oglasa, grupnih interakcija te stalna povezanost s korisnicima čine Facebook odličnim kanalom za održavanje odnosa s pratiteljima kao i za privlačenje novih.

iako je Instagram možda primamljiviji zbog vizualnog efekta, a TikTok privlači pozornost mlađih generacija, Facebook ostaje praktična i učinkovita mreža za promociju caffe bara zbog nekoliko ključnih faktora:

1. Široka publika

Facebook i dalje privlači korisnike svih dobnih skupina. Možda mlađa generacija nije tu u istom broju kao nekad, ali nisu skroz prestali koristiti Facebook. Za razliku od Instagrama i TikToka, gdje je mlađa publika dominantna, na Facebooku su aktivni i stariji korisnici koji su često bolji potrošači od mlađih.

2. Raznoliki formati sadržaja

Facebook omogućuje djeljenje raznih vrsta sadržaja, uključujući slike, videozapise, događaje i blog postove. Caffe bar može prikazati atmosferu, posebne ponude ili najave za događaje čime zapravo potiče interes posjetitelja kroz različite formate.

3.Događaji i poziv na akciju

Funkcija za kreiranje događaja na Facebooku je vrlo korisna za caffe barove koji žele najaviti tematske večeri, koncerte, degustacije ili posebne promocije. Kroz ovakve objave, korisnici mogu lako potvrditi dolazak, podijeliti događaj i komentirati i slično.

4. Ciljani oglasi

Facebook nudi napredne opcije targetiranja oglasa što omogućuje caffe baru da promovira sadržaj precizno prema demografiji, interesima i lokaciji potencijalnih gostiju. Na taj način bar može ciljano dosegnuti osobe u svojoj blizini kao i one koji su već pokazali interes za sličan sadržaj.

5. Komunikacija i angažman

Facebook omogućuje jednostavan način interakcije s gostima kroz komentare, recenzije i direktne poruke. Gost vrlo jednostavno može postaviti pitanje, dati preporuku, ostaviti recenziju…

Facebookova poslovna platforma

Facebookova poslovna platforma, poznata kao Meta Business Suite (ranije Facebook Business Suite) nudi niz alata koji pomažu tvrtkama da jednostavno upravljaju svojim prisustvom na društvenim mrežama. Evo što sve obuhvaća i kako može pomoći:

  1. Alati za upravljanje

Meta Business Suite centralizira sve poslovne alate za Facebook i Instagram (Facebook je kupio Instagram 2012. godine za približno 1 milijardu američkih dolara). Omogućuje korisnicima da upravljaju profilima, objavljuju sadržaj i analiziraju rezultate s jednog mjesta. Platforma nudi pregled objava, komentara i poruka na oba profila što sigurno olakšava svakodnevnu komunikaciju s gostima.

  1. Objavljivanje sadržaja

Alat omogućuje unaprijed zakazivanje objava na Facebooku i Instagramu što olakšava planiranje sadržaja.

Sve poruke i komentari na oba profila prikupljeni su na jednom mjestu, a omogućen je i ppristup statistikama za sve objave.

  1. Facebook Ads (Oglašavanje)

Facebook Ads Manager omogućava izradu i praćenje oglasa na Facebooku i Instagramu koji su visoko ciljani prema specifičnoj publici i to na temelju dobi, lokacije, interesa, ponašanja…

Za caffe barove su vizualni oglasi poput slika pića, interijera ili događanja idealni.

 Oglašavanje prilagođavaš svom proračunu, a oglasi se mogu pratiti i analizirati u stvarnom vremenu.

  1. Facebook Events (Događaji)

Facebook Events je alat za stvaranje i promociju događanja, savršen za caffe barove koji organiziraju posebne večeri, koncerte ili promocije.

  1. Facebook Shops (Trgovina)

Idealno za caffe barove koji žele dodatno promovirati svoje proizvode (npr. prodaja kave za ponijeti, šalice s logom i slično).

  1. Insights (Statistika i Analitika)

Insights pruža dublji uvid u podatke o publici, dosegu objava, reakcijama i interakcijama na profilima. Ovo je ključno za razumijevanje interesa publike i prilagođavanje sadržaja.

  1. Facebook grupe 

Facebook grupe omogućavaju caffe barovima da stvaraju zajednice vjernih gostiju. Možeš kreirati grupu u kojoj ćeš redovito objavljivati novosti, najave i posebne ponude.

  1. Facebook i Instagram priče (Stories)

Priče su kratke, privremene objave koje traju 24 sata i koje su odlične za prikazivanje trenutne atmosfere, posebnih ponuda i slično.

  1. Facebook Page (Stranica)

Stranica pruža osnovnu platformu za dijeljenje sadržaja, kontakt informacija, recenzija i događanja. 

Koja je razlika između stranice i profila?

Facebook profil je namijenjen individualnim korisnicima i koristi se za osobnu komunikaciju i povezivanje s prijateljima i obitelji. Profil predstavlja fizičku osobu, a može imati samo jednu povezanost s Facebook računom.

Facebook stranica je namijenjena tvrtkama, organizacijama, brendovima, javnim osobama, umjetnicima, ugostiteljskim objektima i sličnim entitetima. Stranica omogućuje promociju i komunikaciju s publikom na profesionalnoj, a ne osobnoj razini.

Statistika: Koji gosti koriste Facebook?

Statistika: Koji gosti koriste Facebook?

Evo statističkog pregleda korisnika na Facebooku:

  1. Mladi korisnici (13-17 godina) – samo oko 5% korisnika dolazi iz ove dobne skupine. Ova publika više preferira TikTok i Instagram.
  1. Mlađa odrasla populacija (18-24 godine) – Ova dobna skupina čini oko 15% korisnika Facebooka. Iako mlađi korisnici više koriste vizualno orijentirane mreže, mnogi od njih prate Facebook zbog događaja, grupa i lokalnih informacija.
  2. Odrasli (25-34 godine) m- Oko 24% korisnika spada u ovu dobnu skupinu što je čini jakom važnom publikom za caffe barove. 
  3. Srednja dob (35-44 godine) – Približno 22% korisnika čini ovu skupinu. Također je važna skupina za barove.
  4. Stariji korisnici (45+ godina) – Stariji korisnici su sve aktivniji na Facebooku. Dobne skupine 45-54, 55-64 i 65+ zajedno čine više od 30% ukupne korisničke baze. Ova publika često koristi Facebook za vijesti, recenzije i lokalne preporuke.

Dakle, Facebook se koristi među različitim dobnim skupinama, ali je najjači među korisnicima od 25 do 44 godine te starijima od 45 godina. To su skupine koje preferiraju detaljne informacije, prate lokalne zajednice i cijene objave vezane uz događanja, promocije i recenzije. 

Za caffe barove, Facebook predstavlja platformu koja omogućava ne samo vizualnu promociju nego i stvaranje dugotrajnog odnosa s gostima putem interakcija, događaja i direktnih poruka. Stoga, nemoj ga zanemariti!

Preuzmi checklistu za otvaranje caffe bara

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

Neke od stvari koje osiguravaju da posao u caffe baru teče kao podmazan su...

U prethodnim tekstovima pisala sam o ulozi i važnosti Instagrama i Facebooka za promociju...

Društvene mreže su neizostavan alat za promociju svih ugostiteljskih objekata pa tako i caffe...

Uređenje caffe bara je ponekad pravi kreativni izazov, ali isto tako i prilika da...

Vođenje caffe bara može biti prava pustolovina ispunjena uzbuđenjima, ali i (neočekivanim) izazovima.  Bez obzira...

Iako miris svježe pripremljene kave ima neporecivu privlačnost, gosti često traže iskustvo koje nadilazi...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.