Prilikom obavljanja ugostiteljske djelatnosti svaki ugostitelj (pravna ili fizička
osoba) je dužan nakon ishođenja rješenja o ispunjavanju minimalnih tehničkih uvjeta pridržavati se slijedećih pravila za rad
Temu “Papiri potrebna za otvaranje ugostiteljskog obrta” već smo obradili u jednom od ranijih testova. Ovo su propisana pravila za ugostitelje i svakako predlažemo da se informirate o njima i pridržavate istih.
- Na ulazu u ugostiteljski objekt vidno istaknuti:
a) tvrtku te vrstu i kategoriju objekta,
b) radno vrijeme ugostiteljskog objekta sukladno propisanom radnom vremenu;
- Pružati isključivo ugostiteljske usluge koje su predmet poslovanja sukladno odobrenju za rad;
- Onemogućiti iznošenje pića i napitaka radi konzumiranja izvan zatvorenih prostora ugostiteljskog objekta koji ispunjava uvjete za rad noću
- Istaknuti cjenik usluga i pridržavati se navedenih cijena. Cjenike staviti na raspolaganje gostima u dovoljnom broju primjeraka;
- Utvrditi normative o utrošku namirnica i pića, pružati usluge u količinama i kvalteti sukladno normativima,
- U ugostiteljskim objektima u kojima se gostima nude topla i hladna jela, jelovnici i karte pića moraju biti izloženi na ulazu ugostiteljskog objekta na prikladan način – ispisani na lokalnom i najmanje jednom svjetskom jeziku te imati dovoljan broj jelovnika i karti pića sukladno učestalosti narudžbi;
- Izdati gostu račun za svaku pruženu ugostiteljsku uslugu s naznakom vrste, količine i cijene pruženih usluga, na računu mora biti istaknuta tvrtka ugostitelja i datum izdavanja računa;
- Knjiga žalbe u Hrvatskoj, kao dokument nije više na snazi, a umjesto nje dužni ste istaknuti obavijest o prigovoru. Sve informacije o novom zakonu možete pročitati na linku: Knjiga žalbe postaje nevažeći dokument, od sada na snazi – Obavijest o načinu podnošenja pisanih prigovora
- Osvježavajuća bezalkoholna gazirana pića usluživati iz originalnih pakiranja kojima se osigurava očuvanje kvalitete proizvoda do trenutka potrošnje
- Voditi računa da objekt glede uređaja i opreme udovoljava minimalno-tehničkim uvjetima, tj. održavati ga u stanju u kojemu mu je odobreno obavljanje djelatnosti;
- U pretprostorima zahoda za goste ugostitelj mora održavati red i čistoću, osigurati ispravnost i funkcionalnost opreme i uređaja, dostatnost sredstava za čišćenje, te otklanjati druge nedostatke u odnosu na uvjete propisane Pravilnikom;
- Održavati higijenu u sanitarnom čvoru (osigurati tekući sapun, papirnate ubruse i toaletni papir, osvježivač prostora)
– oprema zahoda: oznaka zahoda, polica ispod ogledala, posuda za otpatke, naprava za zaključavanje, kuka za vješanje odjeće, zahodska četka, polica za odlaganje torbice unutar ženskog zahoda;
- Osigurati toplu vodu na točioniku;
- U prostorijama u kojima borave gosti osigurati odgovarajući način grijanja do temperature od najmanje 18,5 C;
- Osigurati sanitarne knjižice (za vlasnika i sve zaposlene) sa uredno obavljenim zdravstvenim pregledom
- Vlasnik i svi zaposleni moraju imati položen ispit iz higijene namirnica (tzv.higijenski minimum)
- Osigurati radnu odjeću za zaposlene:
– u objektima koji uslužuju samo pića i napitke – svijetla pamučna košulja i pregača,
– u objektima u kojima se uslužuje i hrana – svijetla pamučna košulja i tamne hlače ili suknja;
- Posjedovati u objektu uvjerenja o ispravnosti oruđa za rad izdana od ovlaštene ustanove (rok valjanosti uvjerenja 2 godine);
- Sve zaposlene radnike prijaviti nadležnom fondu mirovinskog osiguranja;
- Pisanim putem obavijestiti nadležni ured o prestanku obavljanja djelatnosti u ugostiteljskom. objektu u roku od osam dana od nastale promjene;
- Gostima mlađim od 18 godina zabranjeno je usluživanje odnosno konzumiranje alkoholnih pića u ugostiteljskom. objektu
U vašem je interesu da se navedenog pridržavate jer su kazne za povrede propisa vrlo visoke, a učestalo ponavljanje istih djela dovodi do privremenog ili trajnog
oduzimanja odobrenja za rad.