Izdvojili smo i nekoliko marketinških metoda i lako primjenjivih trikova koje vam na jednostavan način mogu pomoći u poslovanju i privlačenju novih gostiju.

Tiskani promotivni materijali

Da bi bili učinkoviti tiskani promotivni materijali, vizitke, flayeri, brošure i sl. moraju privući pažnju vašeg potencijalnog gosta zanimljivim dizajnom . Pažljivo birajte sadržaj i ponudu koja će se nalaziti na njima i ne pretjerujte s informacijama. Poticajna ponuda mora biti profesionalno urađena i ne zaboravite da treba biti takve veličine da je korisnici lako mogu staviti u novčanik, te dovoljno interesantna da je se sjete u pravom trenutku.

Vizitke: Kao vlasnik restorana ili nekog drugog ugostiteljskog objekta, jako je važno da posjedujete vizitke odnosno posjetnice. Posjetnice su kartice standardiziranog formata, koje služe za informiranje o vama i vašem restoranu. Obično sadrže ime, prezime, kontakt podatke kao što su adresa, telefon, telefaks, mobitel, e-mail adresu, te logotip, koji mora biti prepoznatljiv i upečatljiv. Prilikom izrade provjerite, da li se vaše poslovne vizitke ističu od ostalih, jer ćete jedino tako imati priliku privući pozornost. Vizitke standardnog izgleda nikome nisu zanimljive, te se brzo zaborave. Podebljajte slova, koristite jake boje, odaberite neobični dizajn, te upotrijebite mnogo mašte kako bi bili sigurni da vaše posjetnice ispunjavaju svoj potencijal kao marketinški alat.

Letak (danas uglavnom poznat kao flajer) se definira kao papirni list koji prenosi i širi određenu poruku. Flajeri predstavljaju tiskanu reklamu u kojoj su naglašene određene prednosti koje nudite, a tiču se vaših proizvoda i usluga. Uglavnom najavljuju neki aktualni događaj ili najavu , imaju ulogu oglašivača, te ih možete besplatno dijeliti na ulici, nekom događaju ili se jednostavno mogu uzeti s mjesta na kojem su ostavljeni. Najbolji način da se vas letak ne zaboravi je da ga osobno uručite gostima npr. prilikom izlaska iz vašeg restorana. Dizajn flajera je također bitan i treba da istakne prednosti vašeg proizvoda ili usluge u odnosu na konkurenciju npr: cijene, veličinu, brzinu isporuke i kvalitetu.

Jelovnik/cjenik

Vaš jelovnik može dovesti nove goste i pretvoriti ih u stalne , te povećati profiti, ako je on urađen profesionalno i sa stilom. Jelovnik je središnji (i nažalost često zanemareni) dio restoranskog marketinga. Uspješni ugostitelji su se već odavno oprostili od jelovnika koji samo “lijepo izgledaju”, ali ne prodaju.
Jelovnik nije samo cjenik restorana i može biti snažan oglašivač i prodavatelj, ako ispunjava određene zahtjeve kao što su: profinjenost i raznolikost, formiran za ciljnu skupinu, vjerodostojan te uključuje regionalna i sezonska jela. Iskoristite vaš jelovnik ili cjenik i uz njega ponudite svojim gostima besplatne informacije o vašoj akciji ponude i dolazećim događanjima. Ponudite im i meni koji mogu samo danas degustirati. Naviknite ih na svakodnevne promjene u vašoj ponudi i dobit će te stalne goste.
Iskoristite vaše sredstvo ponude kao besplatni oglasnik o uslugama koje nudite. Nemojte doći u situaciju da je jelovnik, koji vaš konobar pruža gostima, prljav, težak za čitati, te zbunjujući, jer tako će vaši gosti zaista lako izgubiti apetit.

Dnevne novine, časopisi,TV Reklame…

Kada imate novi proizvod, promociju ili neki zanimljiv događaj u restoranu, kreirajte priopćenje za javnost i pošaljite ga svim lokalnim novinama, časopisima i lokalnim televizijskim kućama. Pazite da vaše priopćenje pruža praktičnu korist i da doprinese širenju vaših ideja. Prilikom ovog oglašavanja pokažite vašim potencijalnim gostima, na koji način vi pratite trendove i kako ih primjenjujete u svom poslovanju. Možete organizirati različite događaje npr. vesela dječja srijeda- druženje uz besplatne palačinke kao offline marketing u ugostiteljstvu. Na ovaj način obraćate pažnju medija i zadobivate povjerenje i naklonost sugrađana.

Ne propustite sajmove i festivale hrane

Sajmovi i festivali hrane su sve popularniji događaji koji se sve češće organiziraju i planiraju na godišnjem nivou. Na sajmu kupci imaju mogućnost usporediti ponude od raznoraznih pružatelja usluga, te dobiti sliku o stanju na tržištu. Sudjelujte na sajmovima kako bi poboljšali i proširili svoje poslovne mreže.

Uzimajući štand na sajmu bit ćete u mogućnosti upoznati mnoge osobe, kojima ćete ostati u mislima još dugo nakon toga, ako ste svoj proizvod ili ideju prezentirali na pravi način. A da vas zapamte, morate imati kreativan i upadljiv štand, koji će privući posjetitelje sajma, da dođu do vas i da vide što to vi nudite. Ponudite im i besplatne zalogajčiće, koje je pripremio vas kuhar ili zanimljivo piće, koje je izmiksao vas koktel majstor (po mogućnosti na licu mjesta), razgovarajte s ljudima dok degustiraju vaše proizvode, te ih pitajte da li im se dopadaju. Osigurajte i dovoljan broj promotivnog materijala, koje će vaši potencijalni gosti moći ponijeti sa sobom.

Promoviranje nove ponude

Prilikom uvođenja novih jela ili pića na vaš meni, korisno je – ako ne i neophodno, sprovesti promotivnu aktivnost u vidu degustacije, promocije ili drugog oblika motivacije gostiju, da bi isprobali i potom naručili novo jelo ili piće. Promocija preuzima veznu funkciju između inicijative vašeg restorana i prodaje. Glavni ciljevi promocije su utjecaj informiranje i stvaranje atmosfere za vašeg gosta u cilju ponovne posjete vašem objektu.

Također, ciljevi su joj povećanje prodaje, kreiranje svijesti o novoj ponudi i nezaboravno iskustvo za vašeg gosta. Prilikom promocije težite da ona bude dovoljno suptilna, kako vas gost ne bi bio svjestan da su aktivnosti koje provodite promotivne prirode. Sugestivna prodaja je dobra nenametljiva metoda za promoviranje nove ponude i bazira se na “dodavanju” na već poručeno. Na primjer, predlaganje vina uz ukusnu ribu je dobar način promoviranja novih vina na vinskoj karti.

Budite sponzor lokalnom timu

Biti sponzor lokalnom sportskom timu je najjednostavniji način da se za Vas sazna u zajednici, a taj način marketinga ima veći učinak nego TV reklama. U zamjenu za određeni sponzorski doprinos, logotip vašeg restorana ili kafića na majicama igrača u timu, a po mogućnosti čak i oko terena na kojem se igra utakmica odlična su reklama za vas. Sponzorstvo predstavlja ugovoreni odnos kojim sponzor, za obostranu korist sponzora i sponzoriranog, pruža financijsku ili drugu podršku za određenu akciju, aktivnost ili davanje nagrade u reklamne svrhe. Cilj je uspostavljanje veze između sponzora i nositelja sponzorskih prava u zamjenu za unaprijed određenu korist.

Lojaliti marketing

Darujte gostima koji su kod vas večerali šest puta, sedmu večeru besplatno ili ako su popili sedam kava, osmu besplatno itd. Ovo je najbolji i najkonkretniji lojaliti marketing za vjerne goste koji vam se vraćaju. Zašto ih ne respektirati i zahvaliti im na njihovoj vjernosti. Također možete napraviti VIP klub za njih – Svatko voli biti VIP!

Svojim najvjernijim gostim dajte mogućnost da budu dio vašeg VIP-a. Tako će se oni češće vračati u vas restoran i svaki put potrošiti više. Ključ je da se vaš VIP klub bude stvarno cool – a ne samo dati članu 10% popusta, koji može iskoristiti na određeni proizvod i određeni dan. Dodajte onoliko pogodnosti koliko možete i gledajte da vaši najbolje klijente uživaju u svim svojim VIP prednostima.

Usrećite vaše goste sa “Happy Hour”

“Happy hour“, je specijalno sniženje cijena u ugostiteljskim objektima u određenim satima, najčešće između 16:00-17:00 h odnosno u vremenu kada imate najmanje posla. “Sat sreće” obično ne traje samo šezdeset minuta, ali naziv “happy hour” se proširio širom svijeta, iako su ugostiteljske ponude od zemlje do zemlje različite. “Happy Hour” služi za animiranje gostiju da posjete lokal i da gosti prilikom posjete u određeno vrijeme dobiju razne pogodnosti kao sto su: 50% jeftinije piće, popij jedno pice – drugo dobiješ gratis itd.

Odjeća u ugostiteljstvu

Odjeća vaših uposlenika također služi u marketingu vašeg restorana. Moderni gost teško će vrhunsku uslugu poistovjetiti s klasičnom crno-bijelom kombinacijom. Danas bi sve trebalo biti na razini, pa tako i uniforma. Radna odjeća koju nose ugostiteljski djelatnici utječe na to što gosti misle o njima te kako u konačnici doživljavaju njihovu uslugu i vaš ugostiteljski objekt.

Kao marketinški trik možete koristiti i goste koje ste pozvali da prilikom posjete vašem restoranu odjenu određenu odjeću ili boje odjeće. Animirajte ih da na dan državnosti nose majicu koja ima sve tri boje, kao i državna zastava, a zauzvrat im dajte 30% popusta na cjelokupni iznos računa ili ako nose majicu koja ima samo dvije boje državne zastave, dajte im 20% popusta itd.

Pakiranje prilikom dostave, kao marketinški trik

Iskoristite prednosti pakiranja prilikom dostave i uvećajte svoj profit. Moderna i kvalitativna pakiranja su važan alat za prodaju, pored samog proizvoda koji prodajete. Kvalitetna, originalna i inovativna pakiranja naglašavaju kvalitetu poslovanja i pomoći će vam prilikom izdizanja iz gomile sličnih kutija za dostavu hrane.

Ekskluzivna događanja u vašem restoranu

Jednom mjesečno zatvorite svoj restoran i organizirajte događanje za prvih 40 ljudi koji su retvitali nešto o vašem restoranu na Twitteru.. Događanje možete iskoristiti za promociju novih jela ili pića koje želite prodavati. Ljudi vole osjećaj kada su pozvani i idu na ekskluzivna događanja. Kada se odlučite da napravite neki događaj u vašem restoranu, gostima možete ponuditi besplatnu hranu uz povećane cijene pića kako smo i pisali u “Aperitivo time-u” kao jednom načinu offline marketing u ugostiteljstvu. Ovdje su neke ideje koje vam mogu pomoći, da napravite i ponudite nešto novo u vašem objektu:

  • Možete jednom mjesečno uvesti neki novi kulinarski specijalitet, koji inače ne služite u vašem restoranu. Npr. Organizirajte “Tajlandsku večer” ili “Tursku večer”, gdje ćete gostima omogućiti da probaju jedno od tajlandskih ili turskih specijaliteta ili bilo koje druge “svjetske kuhinje”, te nabavite odgovarajuću dekoraciju i muziku za tematsku večer.
  • Također možete organizirati dolazak nekog poznatog kuhara ili koktel majstora, koji će vašim gostima pripremati odlična jela i pića. Ovdje je naravno bitno, da svojim gostima pružite mogućnost da gledaju kako se njihovo jelo odnosno piće priprema
  •  Izradite posebnu ponudu za blagdane (bozić, uskrs, valentinovo…) s posebnim cijenama koje nisu označene kao snižene nego jednostavno blagdanske i obavijestite vaše potencijalne goste o istim.
  • Kafići (ali i neki restorani) mogu organizirati zabave ko sto su: Karaoke večer, Beachparty, Party 60-tih ili 70-tih godina, večer s jednom vrstom glazbe (Jazz, Blues, Rock…), Singleparty,…
  • Degustacija vina u vašem restoranu je uvijek dobrodošla. Izaberite lakša vina za ljetne mjesece, a teža za zimu, te gledajte da ovaj događaj bude petkom ili subotom uvečer. Ponudite vašim gostima odgovarajuće sireve, koji dobro idu uz vina koja služite, glazbu uživo i garantiramo vam uspješnu večer.

Ako se odlučite napraviti bilo kakav događaj u vašem objektu, ne zaboravite napraviti dobru promociju za isti.

Pratite trendove

Praćenje trendova je vrlo važno u restoranskom marketingu. Trenutno su u svijetu jako popularni restorani koji pripremaju jela s organski uzgojenim namirnicama. Jelovnik organski uzgojene hrane obično je rezultat suradnje s eko trgovinama i proizvođačima organske hrane. Uz svježe namirnice iz organskog uzgoja pretočene u delikatesna jela, ponuda sadrži i organska pića koja su veoma zanimljiva gostima.

Domaće je također “IN”. Gosti vole svježu, sezonsku hranu regionalnog podrijetla. “Domaća kuhinja” postaje popularnija nego italijanska kuhinja. Iskoristite ove trendove, promovirajte ih i ubrzo ćete imati nove goste, koji vole trendy stvari.

Gerila marketing

Gerila marketing je izmislio i započeo marketinški stručnjak Jay C. Levinson sredinom 1980-ih. To su tzv. neobične marketinške kampanje koje obećavaju mnogo uspjeha, s malo sredstava.
Jedna od najbitnijih karakteristika gerilskih marketinških ciljeva je kreativno izvršenje reklamne poruke! Poenta je u interakciji s potencijalnim potrošačima (slučajnim prolaznicima), kako bi im se skrenula pažnja zanimljivim i novim sadržajem na određeni proizvod i/ili uslugu određenog objekta.

U Gerila marketingu postoje mnoge nekonvencionalne marketinške taktike, a sljedeći primjeri predstavljaju samo jedan mali izbor od njih:

  • “Od Usta do Usta” Propaganda
  • Kampanje koje koriste naljepnice i plakate
  • Mobilno oglašavanje (naljepnice ugostiteljskog objekta na automobilima…)
  • Reklamne majice
  • Oglašavanje na računima: logotipom i svim ostalim podacima o ugostiteljskom objektu
  • Streetbranding (grafiti…)
  • Projekcija slika, tekstova ili videa na javnim površinama pomoću projektora ili lasera

Upravo, zbog toga što gerilai marketing ne zahtijeva mnogo novčanih sredstava, a efektivan je, veoma je popularan među vlasnicima ugostiteljskih objekata.
Uz originalnu marketinšku ideju možete da dobijete nove klijente i da ih približite svojoj ponudi. Bitno je stvoriti efekt iznenađenja kod ljudi.

U posljednjih nekoliko godina, gerila marketing se nažalost sve više i više ilegalno obavlja: na javnim površinama se u velikom broju lijepe naljepnice ili plakati, grafiti su također problem – jer prenose poruke preko zidova, asfalta i ostalih gradskih površina i tako obavještavaju prolaznike o prisutnosti određene ideje, misli, organizacije itd.

Slučajne ideje

Promovirajte svoj objekt i bez nekih pravila i to sa svojim idejama. Neka vaši uposlenici nose ružičaste vrpce kada je dan raka dojke ili dresove kada je neka važnija utakmica ili…budite kreativni!
Dosta toga može poslužiti kao marketing, zar ne?!