Kako otvoriti caffe bar? + free checklist

Picture of Matija Rako
Matija Rako

SEO Manager

Podijelite na društvenim mrežama:

Kako otvoriti caffe bar + free checklist

Tablica sadržaja

Odlučiti se na otvaranje kafića znači preuzeti niz odgovornosti koje idu daleko izvan same pripreme pića i usluživanja gostiju. To je ozbiljan pothvat koji zahtijeva puno istraživanja, planiranja i uloženih sredstava.

Za početak, savjetujem ti: nemoj se zaletjeti. Posjeti što više kafića, promatraj, upoznaj se i razgovaraj s vlasnicima i saznaj što se krije iza i kakva su njihova iskustva. 

Ako si siguran u svoju ideju, samo naprijed. Da, bit će izazova – konkurencija je jaka, a propisi ne opraštaju, ali ako ozbiljno pristupiš svom planu, tvoj kafić može postati omiljeno mjesto u gradu. 

Ovaj tekst će te voditi kroz sve ključne korake, od prvih ideja do dana kada napokon poslužiš prvu kavu svojim gostima…Plus, kreirali smo super check listu koja ti može pomoći u ostvarenju planova. Preuzmi je besplatno!🙂

Potrebna dokumentacija i dozvole za otvaranje caffe bara

Vjerojatno si u dilemi koji oblik poslovanja odabrati: obrt, jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.) ili klasično društvo s ograničenom odgovornošću (d.o.o.). 

Da bi lakše razumio razlike, krenimo od osnovnih definicija.

Obrt je najčešći izbor za fizičke osobe koje žele samostalno obavljati djelatnost s ciljem postizanja dohotka. Ukratko, to je način poslovanja gdje vlasnik odgovara svojom osobnom imovinom za sve obveze koje nastanu u poslovanju. To znači da, ako stvari krenu loše, obveze obrta mogu izravno utjecati na tvoju osobnu financijsku situaciju. Iako to jest sigurno jedna od manje pozitivnijih strana i sigurno može djelovati zastrašujuće, obrt je često fleksibilniji oblik poslovanja, lakši za otvaranje i zatvaranje, uz manje početnih troškova i administrativnih formalnosti.

S druge strane, društvo s ograničenom odgovornošću (d.o.o.) ili jednostavno društvo s ograničenom odgovornošću (j.d.o.o.) nudi veću zaštitu osobne imovine. U ovom obliku poslovanja, vlasnici ulažu određeni kapital u tvrtku i odgovaraju samo do visine tog kapitala, što znači da osobna imovina nije ugrožena u slučaju negativnog poslovanja i određenih problema. 

Osnivanje d.o.o.-a zahtijeva nešto veća početna ulaganja i više papirologije, ali zato i pruža stabilniji okvir za dugoročno poslovanje, posebno ako planiraš širenje ili suradnju s partnerima.

Svaki oblik poslovanja nosi svoje prednosti i mane, a konačni odabir ovisi o tebi. Obrt može biti jednostavniji za pokretanje, ali d.o.o. ili j.d.o.o. često nude veću sigurnost na duge staze.

 Ovdje možeš pročitati sve detalje o spomenutim načinima poslovanja, od registracije do troškova otvaranja!

Minimalni tehnički uvjeti za caffe bar – pravilnik

Skupina Barovi razvrstava se u vrste ugostiteljskih objekata:

  1. Kavana – ugostiteljski objekt u kojem se pretežito pripremaju i uslužuju kava, ostali napici i slastice, te uslužuju pića, a mogu se pripremati i usluživati hladna i topla jela. Hladna i topla jela mogu se usluživati u dijelu prostorije za usluživanje ili zasebnoj blagovao­nici.
  2. Noćni klub – ugostiteljski objekt u kojem se pretežito uslužuju pića i pripremaju i uslužuju napici, a mogu se pripremati i usluživati jednostavna jela. 
  3. Noćni bar – ugostiteljski objekt u kojem se pretežito uslužuju pića i pripremaju i uslužuju napici, a mogu se pripremati i usluživati jednostavna jela. 
  4. Disco klub – ugostiteljski objekt u kojem se pretežito uslužuju pića i pripremaju i uslužuju napici, a mogu se pripremati i usluživati topli i hladni sendviči i usluživati slastice. Iznimno, umjesto naziva disco klub može se koristiti komercijalni naziv disco bar.
  5. Caffe bar – ugostiteljski objekt u kojem se pretežito priprema i uslužuje kava i drugi napici, uslužuju pića, a mogu se pripremati i usluživati ili samo usluživati topli i hladni sendviči, slastice i voće. Caffe bar može biti klupskog tipa. Iznimno, umjesto naziva vrste »caffe bar« mogu se koristiti komercijalni nazivi npr. coctail bar, lounge bar, coffy bar, caffe bar – pub, internet bar i sl.
  6. Pivnica – ugostiteljski objekt u kojem se pretežito uslužuje točeno pivo, a mogu se pripremati i usluživati topla i hladna jela uobičajena za tu vrstu ugostiteljskog objekta, usluživati pića i pripremati i usluživati napici. Iznimno, umjesto naziva vrste »pivnica« može se koristiti komercijalni naziv pub.
  7. Buffet – ugostiteljski objekt u kojem se pretežito uslužuju pića i pripremaju i uslužuju napici i hladna jela, a mogu se pripremati i usluživati i jednostavna topla jela.
  8. Krčma – ugostiteljski objekt u kojem se pretežito uslužuju pića, pripremaju i uslužuju napici, te hladna jela, a mogu se pripremati i usluživati topla jela uobičajena za kraj u kojem je ugostiteljski objekt.
  9. Konoba – ugostiteljski objekt u kojem se pretežito uslužuju vino i rakija iz kraja u kojem je ugostiteljski objekt, te pripremaju i uslužuju karakteristična jela primorskog kraja, a mogu se usluživati i druga pića i pripremati i usluživati napici.
  10. Klet – ugostiteljski objekt u kojemu se pretežito uslužuju vino i rakija iz kraja u kojem je ugostiteljski objekt, te pripremaju i uslužuju karakteristična jela prema običajima kraja, a mogu se usluživati i druga pića.

Preuzmi checklistu za otvaranje caffe bara

Minimalni tehnički uvjeti za caffe bar

  1. Caffe bar mora imati prostoriju za usluživanje gostiju s točionikom, prostor za pripremanje i usluživanje sendviča i usluživanje slastica koji može biti u sklopu točionika ukoliko se takve usluge pružaju u ugostiteljskom objektu, prostor za pripremanje slastica ako se slastice pripremaju u tom ugostiteljskom objektu, izložbenom rashladnom vitrinom za slastice ako se slastice uslužuju, te priručni prostor za čuvanje hrane i pića koji može biti u sklopu točionika.
  2. Caffe barovi moraju biti uređeni i opremljeni, te imati odgovarajuće osoblje, tako da omogućuju racionalno korištenje prostora, nesmetano i sigurno kretanje i boravak gostiju i zaposlenog osoblja, nesmetan prijenos stvari, odgovarajuće čuvanje robe, hrane i pića, zaštitu zdravlja gostiju i zaposlenog osoblja, te stručno usluživanje gostiju.
  3. Na ulazu u ugostiteljski objekt mora biti vidno istaknut natpis s oznakom vrste ugostiteljskog objekta, nazivom pod kojim posluje ugostiteljski objekt i tvrtkom ugostitelja, prema rješenju nad­ležnog ureda.
  4. Uređaji i oprema moraju biti stalno u ispravnom i funkcionalnom stanju.
  5. U ugostiteljskom objektu moraju biti provedene mjere za zaštitu od buke sukladno posebnim propisima.
  6. Ugostiteljski objekt mora stalno raspolagati dovoljnim količinama zdravstveno ispravne vode za piće koja se osigurava priključ­kom objekta na javni vodovodni sustav, a gdje te mogućnosti nema na drugi način sukladno posebnim propisima.
  7. Odvodnja otpadnih voda iz objekta mora se osigurati priključkom na javnu kanalizacijsku mrežu, a gdje te mogućnosti nema na drugi način sukladno posebnim propisima.
  8. Komunalni otpad mora se redovito odlagati u odgovarajuće zatvorene posude za otpatke, te se sukladno posebnim propisima redovito odstranjivati iz ugostiteljskog objekta.
  9. Ugostiteljski objekt mora biti priključen na javnu električnu mrežu ili na drugi odgovarajući način biti opskrbljen električnom energijom. Električno osvjetljenje mora biti osigurano u svim prostorijama ugostiteljskog objekta.U ugostiteljskom objektu noću moraju biti osvijetljene, pot­puno ili orijentacijskim svjetlom, sve prostorije i prostori gdje se kreću i borave gosti.
  10. Ugostiteljski objekt smješten u zgradi mora imati osiguranu telefonsku vezu.
  11. U svim zajedničkim prostorijama ugostiteljskog objekta u kojima borave gosti, mora biti osiguran odgovarajući način grijanja prostorija do temperature od najmanje 18,5şC, uz mogućnost prozračivanja.
  12. Ugostiteljski objekt koji posluje samo ljeti ne mora imati osigurano grijanje prostorija.
  13. U ugostiteljskom objektu visina od poda do stropa (dalje u tekstu: unutarnja visina) u prostorijama za boravak, blagovanje i prostorijama za usluživanje gostiju, mora iznositi najmanje 2,80 m, ako ovim Pravilnikom nije drukčije određeno. Iznimno najmanje 2,50 m, ako je ugrađen klima-uređaj koji omogućuje izmjenu zraka.
  14. Oprema i pribor za pripremu i usluživanje jela i pića moraju u vrijeme kada nisu u uporabi biti zaštićeni od prašine.
  15. Caffe bar mora imati uređen i opremljen zahod za žene i zahod za muškarce i to: zahod za žene koji se sastoji od prostorije u kojoj je zahodska školjka i predprostorije u kojoj je umivaonik te zahod za muškarce koji se sastoji od prostorije u kojoj je zahodska školjka i predprostorije u kojoj je umivaonik i pisoar.
  16. Iznimno u postojećem ugostiteljskom objektu u kojem je površina za usluživanje do 50 m, zahod može biti isti za sve. U zahodima mora biti besprijekoran red i čistoća, prostorije se moraju redovito dezinficirati te se mora osigurati prirodna i/ili umjetna ventilacija koja omogućuje izmjenu zraka. Iznimno objekti koji su smješteni na plaži, u zračnoj luci, željezničkom i autobusnom kolodvoru, poslovnom centru, tržnici i sl. ili se nalaze u nepokretnom ili priključnom vozilu ne moraju imati zahod, ako je u neposrednoj blizini takvog ugostiteljskog objekta osigurano korištenje javnog zahoda.
  17. Na ulazu u zahod moraju biti istaknute oznake kojima se uobičajeno označavaju zahod za žene i zahod za muškarce.
  18. Ugostiteljski objekt koji nema kuhinju, a goste uslužuje top­lim jelima, mora imati prostor za pripremanje jela.

*Ukoliko se ugostiteljski objekti iz skupine Barovi nalaze u zgradi koja je registrirana kao povijesno-kulturni objekt ili u objektu od posebne ambijentalne vrijednosti odnosno u zaštićenoj spomeničkoj cjelini, uz prethodno pribavljene dozvole sukladno propisima o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara, mogu odgovarajuće odstupiti od minimalnih uvjeta.

Cijeli pravilnik o minimalnim tehničkim uvjetima pročitaj ovdje.

Fiskalna blagajna za Caffe bar 

Jedan od ključnih alata u svakom caffe baru je program za fiskalnu blagajnu koji bi trebao biti centralni živčani sustav poslovanja – od praćenja prodaje i upravljanja zalihama do točne analize troškova i donošenja pametnih poslovnih odluka.

Kako bi odabrao pravi program za fiskalnu blagajnu, važno je uzeti u obzir nekoliko ključnih čimbenika:

  1. Zadovoljstvo korisnika: Koliko korisnika već koristi program i kakvo je njihovo iskustvo?
  2. Dugovječnost na tržištu: Koliko dugo je program prisutan na tržištu?
  3. Korisnička podrška: Je li podrška dostupna 24/7 i naplaćuje li se dodatno?
  4. Besplatni probni period: Ima li opcija besplatnog testiranja programa kako bi se isprobale sve funkcionalnosti?
  5. Transparentna cijena: Koja je cijena programa i postoje li skriveni troškovi?
  6. Iskustvo tvrtke: Ima li tvrtka koja stoji iza programa iskustva u IT sektoru i ugostiteljstvu?

POS Sector je program za fiskalnu blagajnu koji unapređuje način na koji caffe barovi upravljaju svojim poslovanjem. S besplatnom korisničkom podrškom dostupnom 24/7, idealan je za sve vrste ugostiteljskih objekata – od malih caffe barova do velikih restorana. Program je osmišljen tako da bude jednostavan za korištenje, a istovremeno nudi napredne funkcije za upravljanje poslovanjem.

Isprobaj POS Sector besplatno na mjesec dana, bez ugovora i skrivenih troškova! Nazovi nas na 01 4404 707 ili pošalji kontakt formu za više informacija.

Preuzmi checklistu za otvaranje caffe bara

KORISNI TEKSTOVI:

Kako izabrati najbolji software za restoran ili caffe bar?

Kako i zašto se radi inventura u kafiću i restoranima

Uređenje klasičnog caffe bara – kafića

Vodič za otvaranje kafića kroz 8 koraka

Osnove vođenja inventure u kafiću: Kako raditi inventuru pića u kafiću

Za sve kavoljubce – vodič za vrste kave

Podijelite na društvenim mrežama:

Pročitajte povezane članke

Valentinovo se bliži i pravo je vrijeme za planiranje savršene večeri u svom restoranu. Na...

Zimski vrtovi u restoranima prava su čarolija tijekom hladnijih mjeseci. Oni nisu samo estetski...

Prošlo je više od 50 godina od kada je prvi barkod skeniran na pakiranju...

Gužva, narudžbe se nižu, a gosti čekaju račun… U takvim trenucima svaka sekunda je...

Pritužbe gostiju su neizbježan dio svakodnevnog rada u caffe baru. Koliko god se trudili...

Odabir pravog aparata za kavu je investicija u iskustvo tvojih gostiju i uspjeh tvog...

Među prvima saznaj korisne informacije o ugostiteljstvu i pogodnostima koje pružamo.

Iz prve ruke znamo što ti je potrebno da unaprijediš svoje poslovanje.

Preko 4000 korisnika. Prvih mjesec dana besplatno.

Započni besplatno. Bez ugovorne obaveze. Prestani s korištenjem kad želiš.

Prijavite se na našu newsletter listu kako bi pregledati naše predhodne i prvi saznali termine održavanja budućih webinara!

Nakon što unesete ispravnu e-mail adresu bit ćete u mogućnosti pogledati dosadašnje webinare.